Toon als weerstation | Eneco Community

Toon als weerstation

• 19 april 2013
  • 21 reacties
  • 3400 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 299 reacties
Idee voor de toekomst, ik denk ik gooi het er even in!

Een buitentemperatuur sensor voor toon. Eventueel gekoppeld aan een weer station ofzo. Ik denk dat daar best wel makt voor is.
Scheelt weer allemaal verschillende apparaten in je huis.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

21 Reacties

Badge
Ik denk dat we langzaam allemaal een beetje voorbij gaan waar toon voor in de markt is gezet ( de revolutionaire thermostaat van eneco ) en de naam zegt het al: thermostaat ? De toon schiet nu al zijn doel voorbij laat staan dat toon ook nog eens het weer gaat voorspellen: Vandaag  45 graden en kans op een lokale error met hier en daar bewolking met een hogere gas prijs.

nee nee.. 😉
Hahahahaha Je moet hem niet koppelen idd.
Maar eneco heeft toon juist in de markt gezet met het oog op duurzaamheid en bewustwording van je energieverbruik. Het is nu nog een thermostaat maar in de toekomst gaat het apparaat veel meer kunnen. Dit hebben ze op de klantenavond met ons gedeeld. Ik heb nu een los weerstation en dacht waarom kan toon dat ook niet? Als ze in de toekomst de domotica gaan koppelen aan toon moet het helemaal mogelijk zijn.
Badge
Ja dan wellicht wel, maar dan moet er echt wat meer geheugen bij geprikt worden ( ik las ergens dat er nu " maar " 32 mb ram in zit ? ) en dat vind ik voor hedendaags gebruik al veel te weinig. Goedkope mobieltjes beschikken volgens mij al over 512 mb werkgeheugen. 

Hoe meer je koppelt aan de toon hoe meer " geheugen " dat vreet natuurlijk dus ik hoop dat de toon 2.0 of.. eventueel de nieuwe nefit moduline toch meer gaat bieden ( en foutloos )
Klopt. Mijn voorstel aan quby op de klantenavond was ook om hun home automatisation box weer uit de vriezer te halen en deze te koppelen aan toon. Op die manier kun je toon "schoon" houden en gebruiken als display. En voor de mensen die meer willen kun je alles koppelen met de home automatisation box. Dan kan eneco dit weer verkopen in zijn webshop.
Badge
Maar dan kunnen ze beter de toon " schoon " verkopen en dat je tegen een klein bedrag de toon kan uitbreiden met apps. Zo geef je klanten zelf de keuze om de toon alleen te gebruiken voor de cv of juist uit te breiden met de nodige apps zoals een teruglever app of een weer app. Quby en Eneco kunnen dan op een eenvoudige manier testen wat een app doet met de toon en of de toon na 2 / 3 apps de app functie moet uitzetten omdat het maximale bereikt is. Je kan dan bijwijze van een nieuwe app toevoegen als je de oude verwijdert.

😉
Reputatie 6
Badge +1
Maar dan kunnen ze beter de toon " schoon " verkopen en dat je tegen een klein bedrag de toon kan uitbreiden met apps. Zo geef je klanten zelf de keuze om de toon alleen te gebruiken voor de cv of juist uit te breiden met de nodige apps zoals een teruglever app of een weer app. Quby en Eneco kunnen dan op een eenvoudige manier testen wat een app doet met de toon en of de toon na 2 / 3 apps de app functie moet uitzetten omdat het maximale bereikt is. Je kan dan bijwijze van een nieuwe app toevoegen als je de oude verwijdert.

;)

Nee aub niet! Zodra ze dat gaan doen, krijgen klanten de mogelijkheid om Tóon te manipuleren. De werking van Tóon en zijn thermostaat functie kan daarmee in het gedrang komen, met alle problemen van dien. En vervolgens mag de produktontwikkelaars de problemen oplossen, want Tóon werkt niet meer, of stookt te veel, wat geld kost, of watt ever.

Nee ze mogen hem best uitbreiden, maar wel dusdanig, dat alles dicht getimmerd is en dat er duidelijkheid is wie, waar verantwoordelijk voor is. En nu is dat duidelijk Eneco. Vandaar dat de USB en utp poort zouden zijn uitgeschakeld. ( zeggen ze ) Het apparaat moet doen waar het in het beginsel voor is bedoeld. Thermostaat en energie manage. En de rest moet je, desnoods met een Vera module buitenom laten verlopen.
Reputatie 6
Badge +1

Een buitentemperatuur sensor voor toon. Eventueel gekoppeld aan een weer station ofzo.

dat zou een leuke optie zijn en dat hij de gemeten temperatuur dan ook koppeld met een behaaglijke binnen temperatuur en vervolgens zijn stookgedrag daar ook op aanpast. Vervolgens kan dan ook de weer app verbeterd worden met de live temperatuur rondom de woning en niet met een temperatuur uit een meetstation tig kilometer verder.
Reputatie 3
Badge
Maar zou er een grote groep mensen in geintereseerd zijn? Ik denk dat je op zoek moet naar iddeen die niet direct tot kostenverhoging van het maandbedrag lijden en toch een grote groep mensen aanspreekt.
Nu het stookseizoen afloopt zou ik het een leuke optie vinden en is zo te implementeren om de pagina met het ingezoomde weerbericht VAST ( te locken). 
Want nu valt het scherm na enkele seconden terug op het homescherm. 
Het voordeel is dat je dan de keuze hebt om het weerbeeld steeds in beeld te hebben. 
Reputatie 3
Badge
Daar heb ik ook wel is aan gedacht maar dan mag de buienradar grafisch wel iets worden aangepast. 🙂
Ik denk dat het lcd/schermpje dat niet aan kan. 
Was het niet een resolutie van slechts 640x320?
Reputatie 3
Badge
Buienradar staat nu wat lelijk in het hoekje ten opzichte van de rest van het scherm. Ik vind de rest er netjes uitzien op gebied van weer.
Reputatie 3
Badge
Heb het dan als je op het scherm (van buitenradar klikt). Als je op de optie WEER drukt ziet het er nog redleijk goed uit.
Reputatie 1
Badge
Toon heeft 256mb aan geheugen, in het topic over de ontwikkeling van Toon is dat nog niet aangepast door een moderator. RJ45 (UTP) poort is gewoon werkend. Althans, de laatste keer dat ik het testte. Dit om eventuele miscommunicatie uit te sluiten.

Ik ben er ook wel voor om Toon uit te breiden met de TIM van Quby. (The Internet Module) Dit is eigenlijk een losstaande Toon zonder touchscreen.
Ik weet verder de product specificatie niet maar het lijkt me wenselijker om alle toevoegingen (z-wave/domotica, webcam, noem-maar-op) hierin te verwerken.

De Toon blijft schoon (en Thermostaat)  Dus Toon blijft eenvoudig voor iedereen te bedienen en bovenal goedkoop in aanschaf. (Marketingtechnische een goed argument) Wil je meer dan wordt de Toon de interface (client) voor de overige opties dmv de TIM.
Reputatie 2
Badge

Een buitentemperatuur sensor voor toon. Eventueel gekoppeld aan een weer station ofzo. Ik denk dat daar best wel makt voor is.
Scheelt weer allemaal verschillende apparaten in je huis.

Zo'n buitensensor (met nog veel meer sensoren) met een open API, waardoor je dus ook de data ervan via bijv. de Toon weer kan geven is in ontwikkeling en wordt in September wereldwijd geleverd. De API is al beschibaar. Kijk maar eens op http://www.smartcitizen.me

Buiten dat deze data dan beschikbaar is in bijvoorbeeld een Toon, wordt de data ook gedeeld met de 'crowd', zodat iedereen er baat bij heeft. Dit jaar nog worden grotere projecten in Amsterdam, Almere en Eindhoven hiermee uitgerold.

Maar je kan er als consument zelf ook 1 of meerdere aanschaffen en je eigen clustertje van maken. Ook deze data wordt dan automatisch aan de grotere projecten toegevoegd. Het is tenslotte 1 groot platform waar je al deze sensordata kan vinden. Tevens komen er voor de levering in September ook apps beschikbaar voor iOS and Android en worden een aantal andere sensorplatformen (zoals o.a. Safecast: http://safecast.org) hierin geintegreerd.

Ook gesprekken met Nederlandse gemeenten en Energieleveranciers zijn al in volle gang... Helaas nog niet met Eneco... Ze mogen me altijd benaderen als ze willen aansluiten...
Reputatie 6
Badge +1
Toon gewoon open zetten dat hij geschikt is om bepaalde apps uit de ipad of android markte te kunnen downloaden. Er is dan voor iedereen wat wils en kun je toon koppelen met een app voor bijvoorbeeld een homewizard, of app voor klikaanklikuit centrale, of app die de vera zwave box  aanstuurd. Zokun je in een klap alles koppelen  op een relatief goedkope manier.
Reputatie 3
Badge +1
Ik zou TOON lekker laten zoals die nu is. 

Denk dat je daar HomeWizard voor nodig hebt, dat werkt prima en is super geweldig om er naast te hebben!
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb zelf ook de hwz en ja die werkt goed. Echter zou het gewoonmooi en makkelijk zijn om die te koppelen. Dan hoef je ook niet het spreekwoordige wiel uit te blijven vinden.
Reputatie 3
Badge +1
Daar heb je gelijk in 🙂
Nou ik wacht toch nog maar even op de ontwikkeleingen die Eneco op dat gebied te bieden heeft.
Zie het topic Toon 3
Reputatie 4
Badge
Ik heb zelf ook de hwz en ja die werkt goed. Echter zou het gewoonmooi en makkelijk zijn om die te koppelen. Dan hoef je ook niet het spreekwoordige wiel uit te blijven vinden.
Wie weet komt het, en dan ook gelijk via de app van Eneco op je smartphone of tablet. 🙂