Temperatuurmeting van Toon | Eneco Community
vraag

Temperatuurmeting van Toon

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

115 Reacties

Nou dan ben ik toch nieuwsgierig.........
In ieder geval draaien de raderen weer.
Reputatie 3
Badge
Brandje wrote:

Nou dan ben ik toch nieuwsgierig.........
In ieder geval draaien de raderen weer.

Ik ook, en ik hoop dan ook te weten te komen wat nu het echte probleem is. Ik heb zelfs nu het cv watertemperatuur gewoon weer op 85 graden staan omdat de originele thermostaat zelf goed bepaald hoe warm het cv water moet worden opgewarmd. En ik heb totaal geen afwijking in de ingestelde temperatuur. Ja soms 0,1 graden, maar dat is niets vergeleken met de Toon die een afwijking heeft van 1 graad, en de hele dag de cv ketel maar laat draaien zonder in rust te komen.
Reputatie 3
Badge
Ik vraag mij nu toch echt af wat ik nu nog moet doen om mijn klacht op te lossen? Ik krijg zoveel beloftes van Eneco maar ze doen gewoon helemaal niets. Ik heb begin van de middag in de app de belofte gekregen dat een monteur zou bellen, en wat denk je? ook dat gebeurt niet eens. Als ik dit geweten had was ik nooit aan de Toon begonnen. Ik vind deze service die ik nu krijg echt super slecht. Ik ben nu al ruim een maand bezig hier met deze storing op mijn Toon. Maar ik moet wel iedere maand €3 betalen voor een thermostaat die niet een goed werkt. En ja ik ben nu echt boos, en dat mag best na ruim een maand klagen zonder een concrete oplossing te krijgen.
T.J. Speet wrote:

Ik vraag mij nu toch echt af wat ik nu nog moet doen om mijn klacht op te lossen? Ik krijg zoveel beloftes van Eneco maar ze doen gewoon helemaal niets. Ik heb begin van de middag in de app de belofte gekregen dat een monteur zou bellen, en wat denk je? ook dat gebeurt niet eens. Als ik dit geweten had was ik nooit aan de Toon begonnen. Ik vind deze service die ik nu krijg echt super slecht. Ik ben nu al ruim een maand bezig hier met deze storing op mijn Toon. Maar ik moet wel iedere maand €3 betalen voor een thermostaat die niet een goed werkt. En ja ik ben nu echt boos, en dat mag best na ruim een maand klagen zonder een concrete oplossing te krijgen.

Nou dat kan ik begrijpen.
Ik zou bijna zeggen dat je nu in de maling wordt genomen.
Ik zou toch nog even een App sturen; ze zijn volgend mij nog wel bereikbaar.
Reputatie 3
Badge
Tja en nu is het mijn schuld omdat ik Vrijdag niet thuis was. Ik dacht dat ik via hier duidelijk was dat ze mij vandaag moesten bellen.
Reputatie 3
Badge
Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen. Wie weet gaat het dan wel lukken????
T.J. Speet wrote:

Dit had ik al eens uitgeprobeerd maar dat gaf mij ook niet het gewenste resultaat. Vandaag voor het eerst weer de cv aangezet, maar ik merk nu ook weer dat de Toon altijd verder doorloopt dan de ingestelde waarde. Het was vanmorgen hier in huis 18 graden, ik zet de Toon op 18,5 graden, en het is nu inmiddels alweer 19,5 graden. Dus naar mijn inzicht laat de Toon de cv ketel veel te lang draaien. Dus naar mijn mening in de modulering tussen Toon en de cv ketel niet goed? De Toon laat naar mijn mening veel te lang de de ketel opwarmen, i.p.v het water rondpompen zonder warmte vraag. Nu bij het schrijven van dit bericht in het inmiddels 20 graden geworden i.p.v de ingestelde 18,5 graden. Dus ik denk dat er ergens iets niet goed gaat? Dit had ik nooit met de originele thermostaat.

Reputatie 5
Badge +3
T.J. Speet,
Ben je ondertussen geholpen? Zo niet, met wie heb je via Whatsapp gesproken over een monteur?
Reputatie 3
Badge
Kelly wrote:

T.J. Speet,
Ben je ondertussen geholpen? Zo niet, met wie heb je via Whatsapp gesproken over een monteur?

Bedankt voor de reactie Kelly, maar afgelopen Dinsdag aan het einde van de middag is er een monteur geweest en die heeft alles vervangen.
We zijn inmiddels drie dagen verder na het installeren van de andere Toon, en ik heb zojuist weer mijn originele thermostaat aan de cv ketel aangesloten.
Ik ben er inmiddels wel achter dat de Toon met mijn cv ketel niet kan samen werken.
De Toon laat mijn cv ketel in hele andere code's draaien dan dat zal moeten, met gevolg dat het niet aangenaam warm wordt in mijn huis.
Ik laat de Toon nog wel gewoon aangesloten op de adapter zodat ik nog wel mijn gebruik altijd kan uitlezen, maar ik zal zolang deze cv ketel niet aan vervanging toe is nooit meer aansluiten op de Toon.
Het is jammer, maar de originele thermostaat doet wel wat ik verwacht van een thermostaat, de de Toon doet dat helaas niet 😞
Ook ik had in het begin hetzelfde probleem, dat de temperatuur erg na-ijlde, maar wees gerust en gun Toon de tijd om in te leren. Dit heeft bij mij wel anderhalve maand geduurd, maar je zult merken dat daarna het na-ijlen echt aanzienlijk minder is.
Misschien dat bij jou het aanleren wat langer duurt omdat je geen vast stook programma hebt.
Reputatie 3
Badge
W. Faber wrote:

Ook ik had in het begin hetzelfde probleem, dat de temperatuur erg na-ijlde, maar wees gerust en gun Toon de tijd om in te leren. Dit heeft bij mij wel anderhalve maand geduurd, maar je zult merken dat daarna het na-ijlen echt aanzienlijk minder is.
Misschien dat bij jou het aanleren wat langer duurt omdat je geen vast stook programma hebt.

Dit heeft echt niets meer met inleren te maken.
Mijn vorige Toon heb ik ruim één jaar gebruikt en heeft eigenlijk nooit goed gewerkt.
En zeker als het iets kouder was buiten dan was heel de dag de cv ketel aan het draaien zonder dat het ook echt aangenaam warm werd in huis.
Ook met de vervangende Toon heb in nog steeds de zelfde problemen.
Mijn conclusie is dat de Toon totaal niet kan samen werken met mijn cv ketel, en ik zit er echt aan te denken om de Toon helemaal op te zeggen.
Deze thermostaat voldoet totaal niet aan mijn verwachtingen wat ik van een thermostaat verwacht.
De originele thermostaat doet gewoon wat het moet doen, en houd de temperatuur op 0,1 graden nauwkeurig in stand in mijn huis.
Reputatie 3
Badge
Een week geleden Ik heb een andere thermostaat aangesloten op de cv-ketel, een Remeha eTwist, en ik kan zeggen dat deze wel heel goed met de cv-ketel kan samen werken. Toon kan nog heel wat leren van de Remaha Thermostaat. Ik snap echt niet waarom Toon dit niet kan doen met een Remeha cv-ketel? Wat is er zo anders met mijn ketel t.o.v. andere cv-ketels? Wel jammer, maar de Toon is nog wel aangesloten op de stroom adapter zodat ik toch nog wel mijn dagelijkse energie gebruik kan inzien. Het zou fijn zijn als er een oplossings update zou komen voor de Toon, zodat ik deze toch in de toekomst weer kan gebruiken.
Hoi Theo,

Ik denk dat je dat kan vergeten.
Misschien kleine aanpassingen, maar of dat gericht is op Remeha is maar de vraag.
Bekend is dat Toon®️ gewoon het vastgelegde officiële protocol volgt wat inzake OT is vastgelegd.
Maar helaas wijken sommige merken ten gunste van hun eigen merkgebonden thermostaat hiervan af.

Gevolg soms problemen bij gebruik thermostaat niet van het eigen merk.
Sommige lossen dat op door op het aansluitblok daar voorzieningen voor te treffen.
Reputatie 3
Badge
Dit had ik wel verwacht dat zij dat niet zullen doen. In mijn ogen best wel klant onvriendelijk.
Maar dat is mijn mening, en eigenlijk niet eerlijk tegenover klanten omdat ze allemaal zeggen dat het kan werken met alle soorten cv-ketels, dat blijkt dus niet waar te zijn.
Dat is de wereld van de concurrentie.

Ik ben nu tenminste weer stress vrij nadat ik de Toon niet meer ben gaan gebruiken en de keuze heb genomen om een andere thermostaat aan te schaffen 😃
Jammer dat jou vele tips die ik heb gekregen niet hebben geholpen, en jij bent eigenlijk een van de weinige hier die mij ook daadwerkelijk echt heeft geprobeerd om mij te helpen.

Nog een fijne avond Ton, en misschien tot een volgende keer hier?
T.J. Speet wrote:

Dit had ik wel verwacht dat zij dat niet zullen doen. In mijn ogen best wel klant onvriendelijk.
Maar dat is mijn mening, en eigenlijk niet eerlijk tegenover klanten omdat ze allemaal zeggen dat het kan werken met alle soorten cv-ketels, dat blijkt dus niet waar te zijn.
Dat is de wereld van de concurrentie.

Ik ben nu tenminste weer stress vrij nadat ik de Toon niet meer ben gaan gebruiken en de keuze heb genomen om een andere thermostaat aan te schaffen 😃
Jammer dat jou vele tips die ik heb gekregen niet hebben geholpen, en jij bent eigenlijk een van de weinige hier die mij ook daadwerkelijk echt heeft geprobeerd om mij te helpen.

Nog een fijne avond Ton, en misschien tot een volgende keer hier?

Zoals altijd graag gedaan Theo!
Bij Eneco speelt wel mee dat de werking weliswaar soms te wensen overlaat, maar dan via de Aan/uit functie wel goed werkt.

Jij ook een fijne avond. Als ik via een veldtest bemerk dat er modificaties zijn waar je wellicht wat aan hebt, sein ik je even in.
Je hebt Toon®️ tenslotte nog en even aansluiten is voor jou nu een koud kunstje.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen