Temperatuur log | Eneco Community
beantwoord

Temperatuur log

Ik gebruik de toon sinds een aantal maanden met veel plezier in mijn nieuwe huis.

Het enige wat mij tegenvalt is het ontbreken van een temperatuur log functie, ik wil graag het temperatuur verloop gedurende de dag analyseren. Op het forum kom ik meerdere topics tegen waaruit blijkt dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een dergelijke functie.

Waarom implementeerd eneco dit veelgevraagde feature niet? Het lijkt me totaal niet lastig om dit in de huidige software te implementeren?
icon

Beste antwoord door Brandje 28 juni 2018, 11:51

Hoi Bart,

Bewust niet? Dat gevoel heb ik totaal niet.
Bang voor onnodige vragen lijkt mij ook geen reden.
Hoe het in de VC zal worden opgenomen is nog Koffiedik kijken, daar kan dus niemand een juiste verwachting over maken.
Dus of dat in grafiekvorm komt, wat dus nu al beschikbaar is, ik weet het niet.
Zelf heb ik via Joulo een pilot gedraaid en heb ik eerder de grafieken wel ingezien op weekbasis. In die pilot werd ook de isolatiewaarde van je woning "meegenomen" en werd advies gegeven; vandaar dat ik er van overtuigd ben dat het in de VC wordt opgenomen.
Eerder op het forum heb ik daar in een ander topic foto's over geplaatst.
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag me toch wel serieus af hoeveel invloed Eneco eigenlijk heeft op de produktontwikkeling en roadmap bij Quby. Volgens mij nauwelijks en volgt Quby gewoon zijn eigen plan (internationale uitbreiding, nieuwe klanten als Interpolis). Onze wensen worden slechts op 'lijstjes' geplaatst en vervolgens genegeerd.
Het verleden heeft aangetoond dat 'druk' vanuit de klantenservice van Eneco geen invloed heeft op de prioriteiten bij Quby.

Zo, nu weer lekker van Zon op Toonz genieten 😀
Hoi @Urgel dat zou mooi zijn als er ook vanuit jullie (intern) extra aandacht aan deze oude wens geschonken wordt. ?
Dan komt wellicht eindelijk eens boven tafel hoe de zichtbaarheid van de (gemiddelde) temperatuur vorm gegeven gaat worden.
Ik bedoel dus in een aparte vorm of als onderdeel van de VC.
Het verschil is nogal groot wat in het 1e geval wordt het op Toon®️ zichtbaar en in het 2e geval slechts op de App als onderdeel VC.
Reputatie 7
Badge +2
@Toonz

Dat je transparantie wil kan ik me helemaal in vinden. Of dit er in de vorm zal komen zoals jij hebt omschreven, dat is de vraag.
Het is in ieder geval de moeite waard om dit intern te bespreken.
Hopelijk kunnen we binnenkort een transparant antwoord geven op dit soort vraagstukken 💪🏾 .

Reputatie 7
Badge +4
@Mitchel volgens deze post van 9 maanden geleden werd er toen al aan gewerkt: https://forum.toon.nl/suggesties-ideeen-en-verbeterpunten-27/verloop-kamertemperatuur-592/index1.html#post7478
Waarschijnlijk zijn er nog wel oudere referenties te vinden ook.

We hebben er verder nooit meer iets van gehoord..... Als er is besloten om het niet te doen is dat ook prima, maar dan kan er gewoon worden gecommuniceerd dat het er niet komt. Discussie is dan gesloten.
Ook een antwoord van: "het staat nu niet op de planning, wellicht dat het er ooit op komt maar nu in eder geval niet" is ook helemaal prima.

Met vriendelijke groeten,

Toonz
Reputatie 5
Badge +1
@allen

Bedankt voor het idee nogmaals. Ik ga polshoogte nemen bij de software beheerders om na te gaan wat de status hiervan is.

Zodra ik meer informatie heb, laat ik het jullie weten.

Groet,
Mitchel
Ik voor mij houd via een wensenlijstje in ieder geval de vinger aan de pols.
Dat lijstje is ook in bezit Quby en een negatief bericht heb ik nog niet ontvangen/gehoord.
Dus ik houd de moed er in Bart!
Fijne dag verder😎
@Brandje OK, als jij ervan overtuigd ben, dan ben ik dat ook! We wachten rustig af.......

Ik ga het forum in de gaten houden!

Gr,
Bart
Hoi Bart,

Bewust niet? Dat gevoel heb ik totaal niet.
Bang voor onnodige vragen lijkt mij ook geen reden.
Hoe het in de VC zal worden opgenomen is nog Koffiedik kijken, daar kan dus niemand een juiste verwachting over maken.
Dus of dat in grafiekvorm komt, wat dus nu al beschikbaar is, ik weet het niet.
Zelf heb ik via Joulo een pilot gedraaid en heb ik eerder de grafieken wel ingezien op weekbasis. In die pilot werd ook de isolatiewaarde van je woning "meegenomen" en werd advies gegeven; vandaar dat ik er van overtuigd ben dat het in de VC wordt opgenomen.
Eerder op het forum heb ik daar in een ander topic foto's over geplaatst.
@Toonz Exact, meer dan dit is niet nodig.

@Brandje Het is inderdaad jammer, ik krijg echter het idee dat @Eneco dit bewust niet wil implementeren. Wellicht dat ze bang zijn voor (onnodige)vragen over het modelleergedrag van Toon? Hoe verwacht je dat dit in de verspillingschecker zal worden opgenomen? Zoals het er nu uitziet, verwacht ik enkel dat er een indicatie/advies gegeven gaat worden, en niet de ruwe data (grafieken) die iedereen wilt zien.
Reputatie 7
Badge +4
zoiets bedoel je?
https://forum.toon.nl/suggesties-ideeen-en-verbeterpunten-27/verloop-kamertemperatuur-592?postid=7490
Kennelijk is implementeren toch niet zo makkelijk Quby is op de hoogte van deze wens, die al (helaas) enkele jaren loopt.
Zelf vermoed ik dat in de verdere uitrol van de laatste onderdelen van de VerspillingsChecker deze optie opgenomen wordt.

Het is temeer jammer, want de info is in Toon®️ aanwezig, maar wordt tot op heden niet zichtbaar gemaakt.
Een mod kan namelijk dit op afstand wel bekijken ?

Reageer