Suggesties voor verspillingschecker

De verspillingschecker in de app is een leuk idee maar maakt denk ik nog fouten bij ons:
- Droger: we hebben een nieuwe Miele warmtepomp droger maar de checker denkt dat het een gewone droger is
- We wassen altijd op 40 graden Celcius met een a++ wasmachine van Samsung maar de verspillingschecker vindt dat we te warm wassen

De checker heeft niet ontdekt dat we een kleine cooker hebben en dat we de oven geregeld gebruiken. Wellicht verhaspeld die het gebruik daarvan met het gebruik van de wasmachine en droger.

Verder heeft de checker niet door dat ik geen gloeilampen meer aandoe in huis maar alleen led (en nog één oude TL balk die het na vele jaren nog prima doet). Toch een dingetje om op te letten als verspillingschecker.

Verder mis ik in de app een maat voor de isolatie van het huis met bijvoorbeeld de verhouding gasverbruik / aantal graaddagen. De Toon geeft aan of je meer of minder verbruikt dan verwacht maar dat zegt niet zoveel als de temperatuur buiten warmer is verwacht zoals recent in oktober en begin november of kouder is dan verwacht. Een verhouding gasverbruik / aantal graaddagen is minder gevoelig voor afwijkingen van de buitentemperatuur.

0 reacties

Nog geen reacties, wees de eerste die reageert!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen