suggestie voor Toon | Eneco Community

suggestie voor Toon

• 16 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 289 Bekeken

Een suggestie voor Toon welke mij niet zo moeilijk lijkt te implementeren bij een volgende update en meerdere klanten handig zullen vinden c.q. zouden kunnen gebruiken om ook overtollig energieverbruik (verwarming) te voorkomen; 'Een timer op de Toon', dus niet een programma maar zoals een eierwekker die afloopt. Een programma gaat aan en uit op de vooraf ingestelde tijden, maar als je denkt ik ga vanavond bijtijds naar bed dan kan je het programma onnodig laten doorlopen of moet je het programma uitzetten en een andere dag maak je het misschien wat later of heb je visite tot laat en zit je in de kou omdat de kachel door het programma uit is gegaan. Vele mensen leven onregelmatig en gaan niet stipt op het Toon programma naar bed of staan op, op de ingestelde tijden waardoor indien men het programma aan heeft staan meer energie verbruikt dan nodig. Op deze manier kan Toon (Eneco) nog groener/ zuiniger/natuurbewuster en nog een extra steentje bijdragen aan het milieu. Het is maar een eenvoudige suggestie waar mensen en milieu blij van worden 😁✌🏻

4 Reacties

Ook bij de Android versie is deze functie niet te vinden en heb ik ook de laatste versie van de Toon app; 3.45.1 (63848) 8 augustus 2019.
Overigens is er ook een mogelijkheid om een timer op de Toon handbedieninig/thermostaat te zetten bij een volgende update van de handbedieninig zelf?
Reputatie 4
Badge +1
Hi @Brandje, goed om te zien dat de gevraagde functie in ontwikkeling is. Het Toon-innovators forum is helaas niet voor iedereen zichtbaar, en de beta is ook nog niet breed beschikbaar.

Samenvattend, goede uitbreiding, de functie komt er aan, als de Beta wordt vrijgegeven komt die automatisch beschikbaar.
Overigens zit op de App deze optie “verscholen”
Pas als je op de App de temperatuur handmatig 0,5 verhoogd of verlaagd, dan pas “springt” de optie erin (zie eerdere screendump) en is toepasbaar.
Reputatie 7
Badge +2
@Allen,

Ik heb een aantal posts verwijderd m.b.t. een ontwikkeling in de nieuwe app versie die eventueel het daglicht zal zien, daar dit niet is toegestaan.

Groet. Urgel

Reageer