Status verbruik niet correct voor eerste maand Toon | Eneco Community
vraag

Status verbruik niet correct voor eerste maand Toon

• 2 maart 2015
  • 4 reacties
  • 270 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Vrijdag 20 februari is Toon bij ons geïnstalleerd.
Sinds 1 maart geeft toon met een duimpje aan dat we met ons verbruik lager zitten dan het ingeschatte bedrag.

Kijk ik echter naar de details, dan zie ik dat Toon voor februari (en januari) denkt dat wij veel minder hebben verbruikt dan gedacht. Dat is ook wel logisch omdat Toon heel januari en heel februari ingeschat heeft.
Dit terwijl Toon in januari uiteraard een verbruik van €0 heeft gemeten en voor februari uiteraard ook veel minder, omdat toon pas 20 februari is geïnstalleerd.

Het zou erg mooi zijn, als Toon er rekening mee kan houden wanneer deze voor het eerst begonnen is met het verzamelen van data voor een volle dag (in mijn geval 21 februari), en daarop het verbruik inschat.
Toon doet dit overigens wel zo voor de maand maart, daar schat Toon nu netjes het verbruik voor 2 dagen en niet voor de hele maand, dus software matig zou mijns inziens een aanpassing niet al te moeilijk moeten zijn.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hallo Robin,

Het verbruik wordt uiteraard pas gemeten als Toon er hangt. Voor de vorm worden de voorgaande maanden in het Status Verbruik meegenomen bij 'details' maar dat heeft op dit moment geen gevolgen voor het duimpje; het ingeschatte verbruik wordt per dag vergelijkenen vanaf dat Toon er hangt.
Dagelijks wordt het Status Verbruik geüpdate, de ene dag kan je een duimpje zien en de andere dag een pijltje omhoog.
Reputatie 4
Badge +1
Ok, dan werkt het duimpje en de pijl alleen op de 'dag' zelf, blijf ik een probleem houden in mijn geval met februari, waarin ik dus een groot verschil heb tussen mijn werkelijke verbruik en geschatte verbruik.
Omdat mijn werkelijke verbruik over slechts 7 dagen gaat en het geschatte verbruik over de hele maand.
Zou in mijn beleving mooier zijn als Toon het geschatte verbruik neemt vanaf activeren.
Reputatie 7
Badge +6
@Robin Harmsen,

Dat kan ik me voorstellen.
Ik heb er een melding van gemaakt want het zou zo moeten zijn dat Toon pas begint met het ingeschatte verbruik t.o.v. het werkelijke verbruik vanaf de activatie.
Bedankt voor je oplettendheid.
Reputatie 4
Badge +1
@Danielle
Ter illustratie / aanvulling (voor bij de melding bij jullie intern) heb ik een paar foto's gemaakt (op mijn werk vragen we aan gebruikers ook geregeld screenshots ter illustratie om het probleem echt helder te krijgen).

januari: geeft een ingeschat verbruik over de hele maand, mijn verbruik was €0,- . Mijn verwachting. Inschat verbruik €0,- (omdat ik nog geen toon had)

februari: geeft een ingeschat verbruik over de hele maand, mijn verbruik was een stuk lager. Mijn verwachting. Ingeschat verbruik een stuk lager (vanaf 20 of 21 februari omdat ik toen pas toon had).

maart: geeft netjes een ingeschat verbruik voor een deel van de maand. Mijn verbruik loopt aardig mee (iets hoger). Dit is conform mijn verwachting.