Schakeltijden Toon | Eneco Community
vraag

Schakeltijden Toon

Al ongeveer 50 jaar ga ik niet eerder naar bed dan 01.00 uur. TOON geeft mij niet de mogelijkheid te programmeren tot 24.00 uur en vanaf 0.00 uur. Nu loop ik de kans als ik de verwarming op continu zet bij het naar bed gaan vergeet TOON weer naar het programma te schakelen (handmatig)

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

18 Reacties

Reputatie 3
Badge
Je kan toch in de nacht een programma activeren die dan uiterlijk bijvoorbeeld om 06.30 uur stopt en overgaat in een nieuw programma?
Vooropgesteld dat het nu niet speelt, alleen in de winter. Als ik nu, in de winter dus, programmeer, dan zit ik om 24 uur in een kouder wordende kamer. Een trui of vest heeft niet veel zin als ik koude voeten en handen krijg. Dus daarom zou het fijn zijn dat ik het programma van die avond kan beëindigen om 24 uur of liefst om 0 uur 30.
Dit is nu niet mogelijk naar mijn idee.
De temperatuur continu zetten en dan automatisch in het slaap programma komen heeft pas zin om 23.30 uur en dan is de verwarming al een hele tijd aan het afkoelen. Of ik moet in de laatste verwarmingsperiode de temperatuur vergrendelen, en dan kom ik toch weer op mijn eventuele probleem van het vergeten! Het lijkt me een kleine wijziging in de software; maar ik kan niet programmeren.
Reputatie 3
Badge
Ik gebruik het programma niet, wat zegt de handleiding precies?
Badge +5
Al ongeveer 50 jaar ga ik niet eerder naar bed dan 01.00 uur. TOON geeft mij niet de mogelijkheid te programmeren tot 24.00 uur en vanaf 0.00 uur. Nu loop ik de kans als ik de verwarming op continu zet bij het naar bed gaan vergeet TOON weer naar het programma te schakelen (handmatig)

Zoals Jeroen zegt kun je je comfort programma 's avonds door laten lopen tot 01:00 uur in de nacht zonder dat je om 00:00 een nieuw programma gebruikt.
Of begrijp ik je vraag niet goed?:?
Reputatie 3
Badge
Toon veranderd de temp toch pas als er volgens het programma iets nieuws ingepland is?
Reputatie 6
Badge +1
Kopt als een bus. toon veranderd pas iets, als er een schakelmoment aan komt. Hij probeerd er zelf rekening te houden met de volgende temperatuur, door niet meer op te stoken, of vroeger te stoken, zodat het op de schakeltijd, precies de temp is die je wilt hebben. En de tijden zijn zelf aanpasbaar op ieder willekeurige tijd. Dus ik zie het probleem ook even niet.
Ik ga het weekprogramma nog een keer opnieuw opzetten, op dit moment kan ik niets programmeren tussen 23.30 u en 02.00 u.
Ik ben natuurlijk ook gestart vanaf het voorstel programma, ik heb de tijd om te experimenteren, het is tenslotte bijna zomer en later komt de koudere periode pas.
Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Reputatie 3
Badge
Laat je het ons nog wel even weten?
Zal ik doen. Ga eerst de gebruiksaanwijzing eens INTENSIEF doorlezen; dus neem er wat meer tijd voor.
Bedankt nogmaals. Het forum werkt goed in ieder geval.
Reputatie 7
Badge +6
Beste G.B. de Vree,

Welkom op de community! We hebben hier ook een topic staan met instructies hoe je je programma in kan stellen inclusief een filmpje. Wanneer je nog vragen hebt horen we het graag.

Groet,

Folkert

Wij gaan al jaren ook rond die tijd naar bed.
Toon®️ staat dan geprogrammeerd voor "Slapen" om 23:30 uur
"Thuis" start de volgende morgen om 10:00 uur

Voordelen van deze instelling, dat om 23:00 stopt Toon®️ met verwarmen en wij genieten van de restwarmte in de kamer en in de radiatoren.
De volgende morgen start Toon®️ rond 09:30 met voorverwarmen en is het uiteraard om 10:00 uur lekker warm.
Deze instelling heb ik nu 2,5 jaar zo op Toon®️ ingesteld staan en heeft ons nog nooit in de steek gelaten.
Beste Brandje
Zoals je hebt kunnen lezen in mijn vraag ben ik daar niet tevreden over en op dit moment is TOON ingesteld zoals bij u.
Zoals ik eerder schreef ga ik me eerst maar eens intensief met de gebruiksaanwijzing bezighouden.
Het probleem zit 'm in die grens van 23.30 u die TOON maar vast blijft houden en IK dat niet wil.
Voor mensen die nog willen reageren, ik stop even met reageren.
Beste Brandje
Zoals je hebt kunnen lezen in mijn vraag ben ik daar niet tevreden over en op dit moment is TOON ingesteld zoals bij u.
Zoals ik eerder schreef ga ik me eerst maar eens intensief met de gebruiksaanwijzing bezighouden.
Het probleem zit 'm in die grens van 23.30 u die TOON maar vast blijft houden en IK dat niet wil.
Voor mensen die nog willen reageren, ik stop even met reageren.

Het is duidelijk dat JIJ dat niet wilt en Toon®️ daar kennelijk niet aan wil meewerken.
Ik zit meer op de toer dat hoe dichter je bij in jouw geval 01:00 komt met Toon®️ op "Slapen" zetten hoe minder gasbesparing je hebt.
Vandaar mijn bericht.
Ik ben nieuwsgierig als je de verwijzing van @Folkert hebt gelezen, wat je bevindingen zijn.
Beste mensen, het is helemaal zoals ik wil. Wat was het probleem:
ik heb geprogrammeerd via de tablet en hierin kon ik niet de tijden beheren tussen 23.30 u en 02.00 u.
Folkert gaf al aan "kijk eens in de topic" en hierin zag ik dat ik in de app de potloodjes miste.
Hierna heb ik de tijden naar tevredenheid veranderd. Bedankt Folkert.
En voor Brandje, ik vroeg niet hoe jouw warmtebehoefte is, dat is iets persoonlijks. Dus lees de vraag goed.
Einde discussie.
Badge +5
Beste mensen, het is helemaal zoals ik wil. Wat was het probleem:
ik heb geprogrammeerd via de tablet hierin zag ik dat ik in de app de potloodjes miste......
Hierna heb ik de tijden naar tevredenheid veranderd. .........

Hoi G.B. De Vree, goed dat het gelukt is. Ik neem aan dat je nu wel via de tablet hebt gewijzigd en niet via Toon?
In de tablet kan het inderdaad wat verrassend overkomen.
Direct in de TOON gedaan,. ik stond er nu toch.
Badge +5
Oké bedankt voor je response. Goed dat je het nu in de vingers hebt.;)

En voor Brandje, ik vroeg niet hoe jouw warmtebehoefte is, dat is iets persoonlijks. Dus lees de vraag goed.

Fijn dat je het nu in de vingers hebt en de juiste instelling nu hebt gekozen.

Overigens wilde ik op geen enkele wijze mijn warmte behoefte niet aan jouw "slijten"; laat staan delen; ik wilde slechts meedenken hoe je rond het naar bed gaan gebruik kan maken van een besparing en dat heeft alles te maken met de keuze van het instellen van de tijd van het programma "slapen"
Kennelijk komt dat "meedenken" niet geheel over bij je, dat vind ik jammer.