Schakelaars | Eneco Community
vraag

Schakelaars

• 8 oktober 2013
  • 51 reacties
  • 3246 Bekeken

Ik gebruik Toon nu bijna een jaar en ben heel tevreden. Wat ik nog mis, is wat ze ook bij andere providors hebben, nl. de mogelijkheid om apparaten in en uit te schakelen.
Deze schakelaars moeten wel een hoog wattage kunnen schakelen, omdat vaak op een stekkerblok meerdere apparaten zijn aangesloten (Stereo, spelcomputer, TV, computer etc.) Toon zou dan uitgebreidt moeten worden met de mogelijheid bepaalde schakelaars op een bepaalde tijd aan of uit te schakelen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

51 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
ik stem hier absoluut mee in, ik weet naar welke energie aanbieder je refereert en het is inderdaad verdomd handig! als je gaat kijken hoe stuk moderner toon is in vergelijking met dat systeem lijkt het mij toch dat eneco zoiets ook moet kunnen inplenteren binnen toon.
Reputatie 7
Badge +7
(wat ze ook bij andere providors hebben, nl. de mogelijkheid om apparaten in en uit te schakelen.)

wie / waar dat zullen er weinig zijn.

de mogelijkheid via Toon zou wel kunnen , maar keulen en aken zijn ook niet op de zelfde dag neer gezet toch ?
dus wie weet in de toekomst mss.
Nou een koppeling met bv home automation moet eigenlijk redelijk snel te realiseren zijn.
Quby is van huis uit vertrouwd daar mee.
Reputatie 6
Badge +1
Het zou mooi zijn als Toon een centrale rol zo spelen in het huis. Echter ben ik bang dat Toon daar nooit op ingericht zal worden, omdat hij daar de capaciteit er niet voor heeft mbt de hardware.
Uiteraard bedoel ik Toon daarmee niet, maar een koppeling met andere hardware. 
En wat dacht je van Toon 3
Reputatie 6
Badge +1
Ja, oke, maar als je dan weer een los apparaat aan Toon moet koppelen dan kun je net zo goed een verabox kopen of homewizard. Je hebt dan ook alles aan elkaar gekoppeld om te schakelen en blijft Toon als thermostaat

Daarnij moet natiurlijk Eneco ook de functionaliteit blijven garanderen.  Athans zo lang ze er geld voor vragen.
Kijk Quby heeft die knowhow; huidige Toon zou schakelaar kunnen zijn; koppel een kastje aan je router (is er nu ook al).
Schakelen via Toon, maar voor de luie onder ons (ik en jij door andere reden) nemen dan de smartphone en bedienen Toon op afstand.
Voila!
Er is uiteraard nu ook al apparatuur in de handel tot en met het dure Domotica aan toe. 
Maar ik heb bv problemen met steeds maar weer extra zaken om de zaak te bedienen. 
Ik houd graag van 1 apparaat die dat allemaal kan. 
Ik word nu al gestoord van al die afstandsbedieningen voor TV/radio/CD/enz enz
Ik heb gelukkig daar slechts 1 combi afstandsbediening voor, ook voor de bediening van het licht aan het plafond. 
Reputatie 6
Badge +1
Maar dat hebben wij hier ook. Voor de verwarming Toon, voor audio een programeerbare afstandbediening en de homewizard doet de rest m.b.t lampen, zonnescherm etc. 
Voordeel: als 1 van de apparaten het begeeft, dan blijven de anderen gewoon werken. Als alles onder 1 apparaat zit en die heeft storing, dan heb je wel en probleem.
Nou kijk zo hoor ik het graag. Nu nog integreren in Toon, zoals ik eerder bedoelde en via 1 app op iPhone of iPad bedienen. 
Voila 
Hoi Jürgen,

Jij bedoelt deze?

http://www.homewizard.nl/

Die bedoelde ik eerder ook; je sluit 'm aan op je router en m.i. zou die dan ook in Toon simpel geintegreerd kunnen worden.
Reputatie 1
Ik ben het er ook mee eens dat het erg prettig zou zijn als alles in 1 apparaat geintegreerd zou worden. Doordat Toon doorgaans op een goed bereikbare plaats in het woongedeelte van de woning hangt zou Toon daar een goede rol in kunnen spelen. Het probleem in de huidige huisautomatisering is dat er ook niet echt één vast protocol is waarmee apparatuur werkt. Ik werk zelf bij een groot installatiebedrijf en binnen installaties in kantoren, ziekenhuizen, etc. zie je ook steeds meer (draadloze) automatisering plaatsvinden waarbij er meerdere aanbieders zijn met verschillende protocollen. Daardoor zie je dat snel de situatie kan ontstaat dat verschillende apparaten over verschillende protocollen communiceren waardoor je helaas meerdere afstandbedieningen of apps krijgt. 

Ik denk dat het vooral van belang is dat je vooraf goed bekijkt welke aanbieder/protocol het best aansluit op je eigen huis en leefwijze en dan alles daarlangs probeert te laten communiceren. Dat zal nog steeds uitdagingen geven, want als je bijv. Eneco Toon toepast en bijv. LED lampen van Philips Hue dan heb je al het probleem dat deze twee absoluut niet met elkaar samen over één protocol communiceren....
Aangezien de meesten hier op het forum Toon hebben denk ik dat het voor deze groep erg prettig is als Toon een centrale rol gaat spelen. Dat je daarnaast nog een aantal producten apart aan moet sturen zal helaas niet snel op te lossen zijn. Wellicht dat er over een paar jaar een vast standaard voor komt...
Ik lees nou pas je bericht.
Ja die centrale rol die Toon zou kunnen spelen dat is wat ik ook graag zou willen.
Al komen er maar uitbreidingen bij die centraal door Toon afgewikkeld kunnen worden, dan kan je ook (met aanpassing) je app gebruiken.
Wie weet wat ze bij Toop versie 3 voor ons inpetto hebben.................
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben er heilig van overtuigd dat Eneco dit prima kan inplenteren in toon. En eneco heeft hiermee de kans op toon tot echt en revolutionere hoogte te brengen. Klanten kunnen binnen de toon app op vakantie de lichten aan en uit doen (houd inbrekers weg) of als je gaat slapen en denk dat je lamp beneden nog aanstaan deze op afstand alsnog uit te doen.

Dit is bij uitstek DE uitbreiding die toon nodig heeft. Eneco zou eens en nieuwsbrief kunnen rondgooien om te peilen hoe de andere 40.000 toon gebruikers hier over denken. Ik denk dat 80% hier wel oren naar heeft.

Ik zeg DOEN eneco!
Dat van die nieuwsbrief vindt ik eigenlijk wel een goeie.
Want met bv een poll hier op het forum bereik je te weing Toon gebruikers!
Reputatie 4
Badge
@ marcel1970, ik ben het wel met je eens, vraag me alleen af of de hardware dit aankan.
Ik ben er heilig van overtuigd dat Eneco dit prima kan inplenteren in toon. En eneco heeft hiermee de kans op toon tot echt en revolutionere hoogte te brengen. Klanten kunnen binnen de toon app op vakantie de lichten aan en uit doen (houd inbrekers weg) of als je gaat slapen en denk dat je lamp beneden nog aanstaan deze op afstand alsnog uit te doen.

Dit is bij uitstek DE uitbreiding die toon nodig heeft. Eneco zou eens en nieuwsbrief kunnen rondgooien om te peilen hoe de andere 40.000 toon gebruikers hier over denken. Ik denk dat 80% hier wel oren naar heeft.

Ik zeg DOEN eneco!

In een eerder stadium heb ik ook gevraagd om de mogelijkheid om een IP-camera aan te sluiten via je router, waarbij het beeld op Toon zichtbaar gemaakt kan worden.
Een schakelaar voor aan uit en je kiest voor normaal gebruik of voor beeldweergave camera.
Reputatie 4
Badge
Waarvoor zou je het beeld van Toon via een ip-camera zichtbaar willen hebben?
Dan zou je met een camera voor je toon moeten zitten 😕
Reputatie 7
Badge +7
Waarvoor zou je het beeld van Toon via een ip-camera zichtbaar willen hebben?
Dan zou je met een camera voor je toon moeten zitten 😕

Zo als ik het lees word er bedoeld dat je het beeld van een ip cam op je Toon word weergegeven :rolleyes:
In dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=IxgdneTE9E8) bij Bright op 3.10 min zegt Eneco toe dat na de zomer deze functie ingebouwd gaat worden op Toon. We zijn inmiddels na de zomer, maar neem aan dat de plannen en ambitie niet zijn verdwenen om dit spoedig te implemteren. Dit is voor mij mede de reden geweest dat ik Toon aangeschaft heb.
Reputatie 3
Badge +1
Heb het filmpje gezien, is zelfs al van januari 2012
Dat zijn dus al 2 zomers;)

Toon zal steeds meer gaan neigen naar domotica.
Reputatie 3
Badge +1
In een eerder stadium heb ik ook gevraagd om de mogelijkheid om een IP-camera aan te sluiten via je router, waarbij het beeld op Toon zichtbaar gemaakt kan worden.
Een schakelaar voor aan uit en je kiest voor normaal gebruik of voor beeldweergave camera.

Hoi Brandje,

Genereerd dat niet te veel warmte omdat het scherm van Toon dan aanblijft, en al gebleken is in diverse draadjes dat dit toch van invloed is op de temperatuurregeling van Toon.
Ik vind het idee zeker niet verkeerd.
Alleen maar een positief ontwikkeling vind ik dan.
Reputatie 2
Badge
Daar ben ik nu ook benieuwd naar... 2 zomers verder en nog geen methode om apparaten te schakelen met de Toon.
Eneco, waar blijft deze functionaliteit! Een antwoord is welkom...
Reputatie 4
Badge
Voor je ip-camera kun je toch beter je smartphone of tablet gebruiken, of je pc.
Je verlichting etc aan en uitschakelen op afstand lijkt me wel handig. Ben benieuwd wanneer dit ook daadwerkelijk komt.