vraag

Samenwerking Toon met HomeKit

Reputatie 2
Beste mensen, ik weet dat hier al heel veel forums over zijn, maar nu tijdens de WWDC bekend werd gemaakt dat in iOS 11 de regels rond HomeKit versoepelen en er geen speciale chip meer nodig is voor een samenwerking met HomeKit. Dit kan nu gewoon met een firmware update. Ik zou graag willen of er plannen zijn. Alvast bedankt!

13 Reacties

Reputatie 2
Ik zou graag willen weten* of er plannen zijn. Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +5
hiddecollee wrote:

Beste mensen, ik weet dat hier al heel veel forums over zijn, maar nu tijdens de WWDC bekend werd gemaakt dat in iOS 11 de regels rond HomeKit versoepelen en er geen speciale chip meer nodig is voor een samenwerking met HomeKit. Dit kan nu gewoon met een firmware update. Ik zou graag willen of er plannen zijn. Alvast bedankt!

De regels worden inderdaad versoepeld waardoor je mogelijk ook andere soort koppelingen binnen je bereik krijgt maar of dat een kwestie is van firmware update is wat kort door de bocht.
Het moet ook nog eens technisch kunnen, verantwoord zijn en er moet nog eens bereidheid zijn.
Benieuwd ben ik echter ook hoe Eneco hierop gaat reageren.
We zullen het zien.
Reputatie 1
Badge +1
Top! Dan kan ik eindelijk van mijn Rasberry af als dit mogenlijk zou zijn! Jij hebt mijn steun Hiddecollee
Hier zou ik het toejuichen als er een homekit ondersteuning komt. Op dit moment zit Triggi hier bij mij als app voorlopig nog in het expirimentele
Homekit ondersteuning is een software ding tegenwoordig. Het is technisch gezien op de Toon hardware zeker mogelijk. Maar er moet wel een MFi licence aangegaan worden met Apple.
Ik zou dit super graag zien. Het is nu inderdaad een kwestie van software. Kijk maar naar Ikea huidige lampen na update HomeKit support, Logitech na software update HomeKit support, LIFX na update support en zo gaat de lijst nog wel even door. Zou dit graag ook zien voor de toon !

Ik denk dat dit heel erg veel positieve(gratis) reclame mee gaat brengen onder de Apple mensen. Plus iets extras wat mensen kunnen toepassen in verkoop gesprekken tegen over Essent met hun nest thermostaat die geen HomeKit heeft of ubehaupt krijgen (is bekent gemaakt door Nest)

😇
De wens is zeker bij Eneco bekend.
Wellicht dat het kosten aspect meespeelt en Apple nou eenmaal soms lastige aanvullende eisen heeft.
Reputatie 7
Badge +5
Inmiddels werkt bij mij Hue en Elgato op HomeKit en wat een gemak is dat. Woonveilig is gecombineerd met Hue, dus ook dat zit prima.
Binnenkort, als de vlag er zo bij blijft staan, gaat ook mijn eventueel nieuwe thermostaat op HomeKit met 6 dagprogramma’s en adaptieve uitschakeling op het eind van de dag.
Leuk om te horen dat je al zo ver bent Theo.
Houdt ons op de hoogte.
Badge
Even iets gerichtere zoekopdracht leidt op YouTube tot: https://youtu.be/__Bir64bfqc
Gaf mij de aamschafmotivatie
HomeKit is inderdaad fantastisch. Hoop dat Toon snel beschikbaar komt voor HomeKit, anders switch ik naar alternatieven zoals Honeywell.
Hoop hier mee, zou heel fijn zijn!
Hopen dat de nieuwe Siri Shortcuts/Opdrachten ook mogelijk worden met Toon 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen