Revolutionaire thermostaat 1/5 van het jaar, de rest op zwart? | Eneco Community

Revolutionaire thermostaat 1/5 van het jaar, de rest op zwart?

• 12 maart 2014
  • 7 reacties
  • 334 Bekeken

Waarom word, onder de mom van, 'energiezuinig' de achtergrondverichting van deze zogenaamde 'revolutionaire thermostaat' uitgeschakeld?
Ik vind dit vrij irritant. Begin dit jaar ben ik geswitched van energieleverancier. Ik ging een paar pegels meer betalen, maar kreeg er een mooie thermostaat voor terug. En zogenaamde 'slimme energiemeter'.

Het was in mijn ogen een pareltje. Maar mijn menig is na een paar dagen al veranderd. Het is leuk zolang de kachel brand. Zodra de kachel uit is, springt het scherm uit. Zit je tegen een zwart scherm aan te kijken.
Báh.

Bij mijn vorige thermostaat zag je nog de temperatuur en tijd. Ongeacht of de kachel nu draaide of niet. Bij Toon is dit anders. Kachel uit? Scherm op zwart!
Op internet zie je dit niet terug. Alleen leuke plaatjes met een 'Toon thermostaat' in bedrijf.

Mijn vraag is dus;
Waarom kan ik bij mijn Toon niet aanvinken 'scherm altijd aan'? Natuurlijk kost mij dit op jaarbasis enige  dubbeltjes, maar vergeleken bij mijn totale energiekosten zijn dit toch peanuts?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

7 Reacties

Reputatie 1
Gebruik je de Programma standen? 

Onze Toon gaat nl. alleen op zwart als het Slapen of Weg programma enige tijd actief is (ik meen 30 minuten). Rest van de tijd - dus tijdens normale standen zoals Thuis en Comfort - blijft het scherm gewoon 'aan': de zwarte achtergrond met witte informatie als tijden, temperatuur, standen, verbruik enz.
Te grappig ik wil dat kreng nu juist op "zwart" hebben haha
Reputatie 7
Badge +7
Waarom word, onder de mom van, 'energiezuinig' de achtergrondverichting van deze zogenaamde 'revolutionaire thermostaat' uitgeschakeld?
Ik vind dit vrij irritant. Begin dit jaar ben ik geswitched van energieleverancier. Ik ging een paar pegels meer betalen, maar kreeg er een mooie thermostaat voor terug. En zogenaamde 'slimme energiemeter'.

Het was in mijn ogen een pareltje. Maar mijn menig is na een paar dagen al veranderd. Het is leuk zolang de kachel brand. Zodra de kachel uit is, springt het scherm uit. Zit je tegen een zwart scherm aan te kijken.
Báh.

Bij mijn vorige thermostaat zag je nog de temperatuur en tijd. Ongeacht of de kachel nu draaide of niet. Bij Toon is dit anders. Kachel uit? Scherm op zwart!
Op internet zie je dit niet terug. Alleen leuke plaatjes met een 'Toon thermostaat' in bedrijf.

Mijn vraag is dus;
Waarom kan ik bij mijn Toon niet aanvinken 'scherm altijd aan'? Natuurlijk kost mij dit op jaarbasis enige  dubbeltjes, maar vergeleken bij mijn totale energiekosten zijn dit toch peanuts?

ff gebruiksaanwijzing lezen mss , instellingen ? wie weet .
Reputatie 4
Badge
ff gebruiksaanwijzing lezen mss , instellingen ? wie weet .
Als jij die nu leest voor je je antwoord hier plaatst en het "Valse Toon" zegt is  dit ook weer opgelost :o

Zet toon gewoon een halve graad lager en je blijft gewoon beeld houden.
Reputatie 7
Badge +7
Als jij die nu leest voor je je antwoord hier plaatst en het "Valse Toon" zegt is  dit ook weer opgelost :o

Zet toon gewoon een halve graad lager en je blijft gewoon beeld houden.

truste beste vriend pffft 
Reputatie 4
Badge
truste beste vriend pffft 

Truste, en vergeet toon niet 😮
Reputatie 6
Badge +1

Báh.

Mijn vraag is dus;

Hallo @valse Toon, welkom op dit forum.

Toon gaat na een bepaalde tijd op dim of zwart, afhankelijk van de ingestelde keuze. Dit is om twee redenen. Ten eerste het stroomverbruik en ten tweede de negatieve beinvloeding van de themperatuursensor. Als het scherm continu aan zou blijven wordt het scherm warm. Vervolgens pakt de interne themperatuursensor die warmte op waardoor de themperatuur op toon niet goed is, wat weer de werking beiijnvloed. Dit is ook de reden dat Toon na een update altijd m.b.t. De themperatuur moet aclimatiseren.

Wat is wel mogelijk:

1 uur na het actief worden van het programma slapen valt Toon op zwart en wordt 1 uur voor het schakelmoment weer zichtbaar. Bij actief de functie weg kiezen wordt toon direct zwart. Wordt weg geschakeld geld het zwart worden hetzelfde als bij slapen. De bedenkers van Toon zijn er vanuit gegaan dat als iemand weg is of slaapt het geen nut heeft om de backlight te laten branden. Immers iemand die weg is of slaapt kan niet op Toon kijken. Ben je toevallig wakker en raak je het scherm aan dan blijft toon weer een uur aan. Eerst vol dan dim. Na het uur wordt hij zwart. Kies je tijdens die tijd een ander programma thuis of confor dan blijft hij wel aan en schakeld uiteindelijk naar dim.

Via menu en dan systeem en dan het tabblad scherm kun je kiezen bij scherm uit de opties,: bij slapen of weg, na 1 uur of in plaats van dim.
vervolgens kun je dan bij helderheid kiezen na hoeveel minuten dim en hoeveel % het scherm in actieve status moet branden en hoeveel % gedimd moet worden.

Je zou dus kunnen kijken ofdat de volgende instelling iets voor je is:
Scherm uit optie:  Slapen/weg.
helderheid: 75% instellen en dim het hoogsthaalbare % instellen.

Ben je ooit snachts op of eerder thuis, kies dane ven handmatig thuis of confor. Bij het volgende schakelmoment pakt toon het werkelijke programma op.

ik hoor graag ofdat dit een optie is voor jou aangedragen probleem.