Programma reset punt en 'scherm aan' optie. | Eneco Community
vraag

Programma reset punt en 'scherm aan' optie.

• 29 december 2017
  • 7 reacties
  • 215 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Ik zou graag twee toevoegingen willen zien in het programma: een punt waarmee je de temperatuur reset naar een ingestelde temperatuur.

1) Nu moet je een ander programma-onderdeel (thuis, slapen, weg, comfort) selecteren wat minimaal een half uur actief MOET zijn.

Het zou voor mij erg fijn zijn als ik daar op bepaalde tijden een onderdeel aan toe kan voegen, een 'reset' van de temperatuur.

2) Bij zowel 'weg' als 'slapen' gaat het scherm uit.
Ik zou graag de optie zien dat ik zelf kan bepalen wanneer het scherm uit en aan gaat.

Mijn programma 'slapen' gaat aan om 21:30. Als ik dan een uurtje later langs Toon loop, kan ik niet zien wat het verbruik is, of wat de temperatuur is.
Als ik dat zou willen zou ik weer een ander programmadeel er tussen moeten zetten, die de temperatuur verlaagt, en weer een volgende als ik ga slapen.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Aangaande je laatste is niet helemaal waar..

Als Toon om 21:30 op slapen gaat, gaat hij inderdaad om 22:30 op zwart. Als je dan even Toon "wakker" maak en daarna weer Dimscherm activeer, zal Toon weer en uur gedimd te zien zijn om vervolgens weer op zwart te gaan. Daar hoef je geen programma stand voor te wisselen.
Als Toon om 21:30 op slapen gaat, gaat hij inderdaad om 22:30 op zwart. Als je dan even Toon "wakker" maak en daarna weer Dimscherm activeer, zal Toon weer en uur gedimd te zien zijn om vervolgens weer op zwart te gaan.

Zit er bij 'slapen' een uur vertraging? Dat was me nog niet opgevallen.

En natuurlijk kan ik het scherm aanraken, maar dat is weer een handeling.
Mijn Toon hangt in een hoek, en als ik naar boven ga loop ik er aan de andere kant van glas langs.
Reputatie 7
Badge +9
Als Toon om 21:30 op slapen gaat, gaat hij inderdaad om 22:30 op zwart. Als je dan even Toon "wakker" maak en daarna weer Dimscherm activeer, zal Toon weer en uur gedimd te zien zijn om vervolgens weer op zwart te gaan.

Zit er bij 'slapen' een uur vertraging? Dat was me nog niet opgevallen.

En natuurlijk kan ik het scherm aanraken, maar dat is weer een handeling.
Mijn Toon hangt in een hoek, en als ik naar boven ga loop ik er aan de andere kant van glas langs.

Er zit in slapen express een vertraging ja. Nadat slapen in is gegaan houd Toon nog en uur rekening met de restwarmte waar je gebruik van maak. Daarna gaat hij op zwart.
Ah dat wist ik dus niet. Thanks! 👍🏽

Maar goed, dat staat verder los van mijn wens om scherm aan/uit functie.
Ik vind een "reset knop" naar een ingestelde temperatuur raar.

Je wijzigt tijdelijk even de temperatuur; niets aan de hand; wil je terug/reset naar een ingestelde temperatuur dan kies je met 1 vingerdruk op de keuze die daarbij hoort en klaar is Kees toch?

Heb je voor optie 2 gekeken bij menu/instellingen/scherm daar staan 3 keuzes, is dat niet voldoende? Even drukken op het potloodje bij optie "Scherm"uit
Ik vind een "reset knop" naar een ingestelde temperatuur raar.

Je wijzigt tijdelijk even de temperatuur; niets aan de hand; wil je terug/reset naar een ingestelde temperatuur dan kies je met 1 vingerdruk op de keuze die daarbij hoort en klaar is Kees toch?

En dat wil ik nou net automatisch laten doen op vastgestelde tijden. Niet handmatig.

Heb je voor optie 2 gekeken bij menu/instellingen/scherm daar staan 3 keuzes, is dat niet voldoende? Even drukken op het potloodje bij optie "Scherm"uit

Again, ik wil dat geautomatiseerd laten verlopen.
Lijkt me erg kleine programmeeractie om dat in de software mee te nemen.
Ik zou dan maar eens gaan kijken bij de App Triggi; tenminste als je een smartphone hebt, daar zijn deze mogelijkheden allemaal te maken.

Al jaren vragen wij om allerlei kleine software aanpassingen; ik zie ze zelden.
Er loopt nu bij Eneco/Quby een lijst van mij met veel wensen van ook zeer veel andere forumleden, wanneer daar een "kleine" aanpassing voor komt vraag ik mij ook steeds af.
Wachten daarop zie ik voorlopig als zinloos, dan Triggi maar!

Reageer