Overzicht ideeën en wensen | Eneco Community

Overzicht ideeën en wensen

@Folkert,

Op 20 december 2012 ben je het topic Toon wensen en ideeën begonnen.
In het begin heb je een samenvatting gegeven en aan ons gemeld wat aan de productbeheerders is doorgegeven.
En fantastich begin, maar nu 6 maanden later ben ik toch aardig de draad kwijt.
Inmiddels zijn daar rond de 190 reacties geplaatst.

Hebben jullie nu een soort kort wensen- en/of ideeën-lijstje, zodat wij op het forum kunnen zien hoe de status is?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

26 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik zou er aan willen toevoegen dat jullie een bepaalde groep mensen zouden kunnen vragen wat ze van ideeen vinden die julie willen gaan toepassen. is dit een idee?
Reputatie 7
Badge +6
@Ton

De ideeën liggen bij de productbeheerders, hierbij wordt gekeken naar de technische uitvoerbaarheid en hoeveel vraag ernaar is. Een aantal ideeën zoals toepassingen voor Z Wave wordt aan gewerkt.

Veel ideeën worden als interessant beschouwd, en de meeste ideeën die op het forum staan liggen nog op de plank, en er wordt voor elke update een afweging gemaakt op basis van de informatie die wij krijgen via de diverse media. Ik zal binnenkort de lijst nalopen en waar mogelijk voorzien van updates.

@Jeroen

Dit is zeker een idee. Ook als een forumlid wil discussiëren over een bepaald idee op het forum kan hier een topic over gemaakt worden.
@Ton

De ideeën liggen bij de productbeheerders, hierbij wordt gekeken naar de technische uitvoerbaarheid en hoeveel vraag ernaar is. Een aantal ideeën zoals toepassingen voor Z Wave wordt aan gewerkt.

Veel ideeën worden als interessant beschouwd, en de meeste ideeën die op het forum staan liggen nog op de plank, en er wordt voor elke update een afweging gemaakt op basis van de informatie die wij krijgen via de diverse media. Ik zal binnenkort de lijst nalopen en waar mogelijk voorzien van updates.

Hoi Folkert,

De lijst nalopen en updaten, dat stel ik en vele met mij (denk ik) erg op prijs.
Dank voor de toezegging!!
Reputatie 7
Badge +7
Dus als ik het goed snap  en / of goed lees:

Veel ideeën worden als interessant beschouwd, en de meeste ideeën die op het forum staan liggen nog op de plank.

dat zou erg jammer zijn , want met iets wat op die spreekwoordelijke plank ligt word niets gedaan.
in iedergeval niet erg snel.
natuurlijk moet het een en ander haalbaar zijn en tot nut zijn.
Reputatie 4
Badge

dat zou erg jammer zijn , want met iets wat op die spreekwoordelijke plank ligt word niets gedaan.
Ik denk dat eerst het één en ander onderzocht moet worden, o.a. of het wel interesant genoeg is. Ze kunnen niet alles tegelijk vandaar misschien die plank?
Dus als ik het goed snap  en / of goed lees:

Veel ideeën worden als interessant beschouwd, en de meeste ideeën die op het forum staan liggen nog op de plank.

Hoi Jan,

Als die ideeën op de plank verstoffen dan zou dat jammer zijn. 
Daarom ben ik blij met de toezegging dat er een update komt van de lijst, dat voorkomt hoop ik verstoffing. 
Reputatie 4
Badge
Dit is ook weer een kwestie van geduld.
@Ton

Hoi Folkert,

We zijn nu 3 weken verder. I
Ik was dus nieuwsgierig heb je al tijd gehad om de lijst na te lopen?
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje

Ik heb de lijst voorzien van enkele updates, ik heb ook alle topics nagekeken en heb het productteam van Toon op de hoogte gesteld van alle onderwerpen die hier naar voren zijn gekomen. Ik heb geen nieuwe ideeën toegevoegd aan het topic omdat we aan het kijken zijn naar mogelijkheden om dit anders in te richten.
Hoi Folkert,
Bedankt voor je inzet; ik ga de updates bekijken.

Overigens ben ik erg nieuwsgierig hoe jullie het anders gaan inrichten.
Reputatie 2
Badge
Folkert,

Goed dat er wordt gekeken naar een andere manier om het in te richten, daar een eenduidig duidelijk overzicht van de aangegeven wensen en ideeen een hoop opheldering kan bregen. Ik zie deze graag tegemoet.

Daarbij nog een vraag voor een aanpassing waar ik nog geen terugkoppeling van heb gekregen:

- Kunnen jullie het draadloos verbindingsicoontje met het kruisje niet de gehele tijd rood laten zijn voor diegene die de Toon via een ethernet kabel hebben aangesloten op hun router. Ook hier (bij ons) heeft de monteur de aansluiting op deze manier gemaakt en de Toon werkt perfect en naar behoren. Echter dat rode icoontje is erg storend (en naar mijn inziens enigzins overbodig daar de ethernet verbinding prima werkt).
Wellicht kunnen jullie het grijs maken en een groen stekkertje (van de ethernet) toevoegen, zodat te zien is dat de Toon wel degelijk aangesloten is. Voor diegene die hem dan draadloos aansluiten kan je dat stekkertje grijs maken en het draadloosverbindingsicoontje grijs. Pas als beide geen contact kunnen maken met de centrale is er een gegronde reden om de icoontjes rood te laten zijn (in mijn ogen). Of iets dergelijks natuurlijk... Maar een continu rood icoontje is storend.

Graag zie ik je reactie hierop tegemoet.
Reputatie 7
Badge +6
@JSE

Ik heb je melding doorgegeven aan de productbeheerders, en zodra ik een reactie van hen krijg zal ik dit aan je terugkoppelen.
Reputatie 6
Badge +1
 ik ga de updates bekijken.

😕 Sorry, ik zal wel wat missen, maár ik kan de updates nergens vinden in een topic op het forum. 😞
Hoi Jürgen,

Je moet het maar net weten denken ik..............
Hier 1 voorbeeld die ik in de gaten hield en waarvan ik nu weet dat ik pech heb:mad:Brandje

Gekopieerd uit:

https://forum.eneco.nl/suggesties-ideea-n-verbeterpunten-113/toon-wensen-ideea-n-4894/

Ik ben sinds 1 week de gelukkige gebruiker van een in een uurtje geplaatste Toon door de monteur.
Er zijn geen klachten, behalve dat ik graag een aanpassing in de schakelmomenten zou willen.
De omschrijving van de aanpassing is als volgt:

Ik had vroeger een wandthermostaat Chronotherm die had ook 6 schakelmomenten per dag.
Ik kon per schakelmoment een temperatuur kiezen.
Helaas kan dat bij Toon niet, want de keuze voor "Thuis" is niet variabel.
Waarom zou ik dat graag gewijzigd zien, omdat ik schakelde alsvolgt:

opstaan 18,5
thuis 11:00 uur 19:0
thuis 14:00 uur 19,5
comfort 18:00 uur 20.0

Er komen geen verschillende varianten van thuis, het is gebleken dat dit voor veel gebruikers verwarrend is.
Reputatie 6
Badge +1
Ik dacht ( athans dat begreep ik uit de post van folkerd). Dat er een appart topic was waar alle ideeen, die bekeken gaan worden op haalbaarheid en uitvoering, stonden vermeld, zonder een boel vervuilingen operkingen van jan en alle man. Maar dat is dus niet.
Reputatie 7
Badge +7
Ik dacht ( athans dat begreep ik uit de post van folkerd). Dat er een appart topic was waar alle ideeen, die bekeken gaan worden op haalbaarheid en uitvoering, stonden vermeld, zonder een boel vervuilingen operkingen van jan en alle man. Maar dat is dus niet.

hee jurgen pas op hoor niet m,n naam gebruiken hier :D
geintje 
fijne nacht .
Reputatie 4
Badge

geintje 
fijne nacht .
Doet hij ook toch niet :D

Kunnen we als voorstel lanceren bij bespreking aanpassing site, toch?
Reputatie 6
Badge +1

geintje 
fijne nacht .

wie zegt dat dat jou naar naam is. Kan ook Jan E, Jan N, Jan E, Jan C of Jan O zijn. 😉 ( kijken ofdat jullie hem zien 🙂 )
Reputatie 6
Badge +1

Kunnen we als voorstel lanceren bij bespreking aanpassing site, toch?

schuif ik dan even door naar de volgnde ronde.
Heel goed Jürgen,
Ik heb al die Jannnen van jou gelezen, maar ik mistte Jan L, waar is die?:p
Reputatie 6
Badge +1
Heel goed Jürgen,
Ik heb al die Jannnen van jou gelezen, maar ik mistte Jan L, waar is die?:p

Jan L is een bakje Leut gaan halen, want die mocht hier niet in mee doen. In Eneco zat en zit geen L
Oké, als het dan maar Nespresso is.
En.............dat van Eneco heb ik nu pas door!
Leuk gevonden!
Reputatie 6
Badge +1
Maar nu weer on topic Ton. Ik hoop dat er snel een lijstje komt. Dit ook omdat we met regelmaat dezelfde ideeen geopperd zien worden. Ik ben persoonlijk, onderhand het spoor bijster van welke ideeen en wensen er al dan niet zijn aangedragen. En dat is eigenlijk zonde.
Helemaal mee eens, want als ik nu af en toe dat topic raadpleeg dat is het erg onduidelijk.
Er zou een lijstje moeten zijn met korte steekwoorden die het/de idee/wens weergeven.