Openhaard stand | Eneco Community
vraag

Openhaard stand

• 6 januari 2014
  • 31 reacties
  • 6328 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

31 Reacties

Ook wij zouden het wenselijk vinden om een openhaard functie op de Toon te plaatsen. Mede door de subsidie regeling op pelletkachels en daardoor de stijgende populariteit lijkt deze functie op Toon meer dan wenselijk
Badge
Graag zou ik een open haard functie toegevoegd zien op de Toon, ik heb vloerverwarming(uit 1977) en een houtkachel. Gezien de opwarmtijd van de vloerverwarming is het prettig als de combi mogelijk zou zijn.
Draadloos is dan geen optie voor mij. De temperatuur die je in de andere ruimten wil hoeft geen 23 🙂 graden te zijn, als er maar warmte door blijft stromen, zodat je niet extra hoeft op te warmen.
Reputatie 2
Aangezien Toon wordt verkocht als "slimme thermostaat", verwacht ik toch eigenlijk ook wel een soort van "openhaard functie" waarbij de CV ketel blijft werken. Probleem is nu dat de werkkamer en andere vertrekken koud blijven, terwijl het in de woonkamer behaaglijk warm is. Bijkomend nadeel is dat de vloer (met vloerverwarming) afkoelt, en dat 's nachts wanneer de kamertemperatuur daalt de CV aanzienlijk moet bijstoken om de temperatuur weer op 21 graden te krijgen.

In het kader van energiebesparing, is het een idee dat de Eneco WarmteWinner gebruikt kan worden als toevoeging op een houtkachel. De warme ventilatielucht vanuit de woonkamer kan dan worden gebruikt om de werkkamer en andere vertrekken op te warmen.
Zelf zou ik deze openhaard functie ook graag willen.
Reputatie 1
Ook hier graag een openhaard functie, of de mogelijkheid tot 2e (draadloze wifi) thermostaat voor de bovenverdieping(en). Zie graag een serieuze reactie vanuit Eneco tegemoet op deze optie.
Een Openhaard functie is hier vele malen gevraagd en ooit zal het er misschien van komen.
Maar een 2e draadloze thermostaat zal er m.i. nooit komen.
Toon is namelijk ongeschikt voor een 2e thermostaat!

Er zijn namelijk nu reeds perfecte alternatieven op de markt.
Hier uitgebreid behandeld.
Kijk/zoek bij EvoHome