Openhaard functie | Eneco Community
vraag

Openhaard functie

• 22 november 2014
  • 17 reacties
  • 2817 Bekeken

11

hallo vraagje , wij willen ook toon nemen maar hebben ook een openhaard en de Remeha Isense.
En die openhaard functie is zo makkelijk, maar kan ik ook gewoon toon nemen, maar als thermostaat de
Remeha Isense gebruiken.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste romoesca,

Toon is in de eerste plaats een thermostaat. Hij wordt ook gevoed door de cv draden. Als je echt gebruik wil blijven maken van de open haard functie, adviseren we je om Toon niet aan te schaffen.

Groet,

Folkert
Op thermostaten, o.a. Van Remeha, zit ook gewoon een openhaarfunctie. Dan blijft het op de andere verdiepingen wel warm. Ik zou niet weten waarom dat niet op de Toon zou kunnen.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Op thermostaten, o.a. Van Remeha, zit ook gewoon een openhaarfunctie. Dan blijft het op de andere verdiepingen wel warm. Ik zou niet weten waarom dat niet op de Toon zou kunnen.

Heb je de uitleg van Folkert gelezen over de voeding van Toon?
Badge +5

Is toch geen kwestie van moeilijk .......
Is meer een kwestie van keuze.;)
Maar veel essencieler is dat Toon een draadje nodig heeft en die andere thermostaat niet.
Dus vergelijken is zinloos vwb functies.
Reputatie 1
Badge
Maar veel essencieler is dat Toon een draadje nodig heeft en die andere thermostaat niet.

Huh? Waar slaat dat op? Mij oude remeha had draadjes , net als mijn Toon. Volgens mij begrijp je het niet.

Huh? Waar slaat dat op? Mij oude remeha had draadjes , net als mijn Toon. Volgens mij begrijp je het niet.

Huh? Duik je zo in dit topic of heb je ook even terug gelezen?
Heb je de reactie van @Folkert gelezen?
Daar borduur ik op door dus................
Reputatie 1
Badge

Je hebt duidelijk geen idee wat de openhaard functie inhoudt. Geeft niet, maar probeer er dan niet over mee te praten. Alleen maar reageren voor het aantal reacties heeft geen toegevoegde waarde.

Je hebt duidelijk geen idee wat de openhaard functie inhoudt. Geeft niet, maar probeer er dan niet over mee te praten. Alleen maar reageren voor het aantal reacties heeft geen toegevoegde waarde.

Gaan we het nu over de openhaard functie hebben? Ik dacht dat het over de draadjes ging?
Open haard functie hoef je me niet uit te leggen, spaar me de moeite.

Wat belangrijker is dat @Folkert terecht reageert dus op iemand die NU een draadloze thermostaat heeft en daar past geen Toon op.
Zo simpel is het. Het is beter als een vragensteller de juiste info krijgt en weet dat Toon dus geen optie is.
Je kan natuurlijk altijd in z'n algemeenheid een topic starten over de uitleg over de optie "Open Haard", toch............
Reputatie 1
Badge
Je begrijpt er echt helemaal niets van he. Ok ik zal het hierbij laten 🙂 succes met je teller.
Je begrijpt er echt helemaal niets van he. Ok ik zal het hierbij laten 🙂 succes met je teller.

Kennelijk jij ook niet met m'n duidelijke uitleg!
Prettige avond!
Badge +5

Rulez, Eneco maakt keuzes waar je kennelijk geen genoegen mee wilt nemen. Probeer te bedenken dat zaken die in Toon ontwikkeld worden ook geserviced moeten worden. Mogelijk ziet Eneco daar geen brood in, het is maar een gedachte van me.
Verder nog iets: jouw manier van reageren is dat nou echt nodig? :?
Hoi Theo,

Ja het is me er één hè? Over z'n oude Nefit met draadjes......
Eerst reageren zonder het topic echt te lezen en dan switchen dat IK het niet begrijp. En dan ook nog m'n teller aanhalen; zo'n reactie zeg over hem dan al genoeg....
Onvoorstelbaar! Kennelijk geheel vastgeroest aan die optie; mag natuurlijk, maar daar ging het hier niet over.
Reputatie 7
Badge +7
Ton niet op reageren ze weten niet beter :8
Reputatie 7
Badge +6
@Van Doorn

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Het is ongetwijfeld technisch mogelijk om Toon geschikt te maken icm met een openhaard, en het is goed mogelijk dat deze functie in de toekomst gaat komen. Aangezien dit niet de allerhoogste prio heeft op het moment kan ik mensen met een open haard geen Toon adviseren.
Reputatie 2
Badge

Volgens mij heeft de Isense die de topic starter (TS) noemt ook draadjes. En die heeft dus een open haard functie. De vraag van de TS is dus of Toon dan ook heeft (nee dus) en Rulez vraagt zich af waarom Toon het niet kan/wil terwijl het met een 'draadjesthermostaat' zoals Isense wel degelijk mogelijk is. Inmiddels heeft Folkert al geantwoord dat het voor Eneco geen hoge prioriteit heeft maar technisch wellicht mogelijk is.
Beste mensen, bedankt voor jullie reactie. Inmiddels begrijp ik mijn opmerking/vraag niet dezelfde was als die van de eerste vragensteller. Een jaar geleden ben ik overgestapt naar Eneco en nam een Toon, omdat degene die ik toen aan de telefoon had mij vertelde dat Eneco er mee bezig was een openhaardfuntie op de Toon mogelijk te maken, alleen kon hij mij niet vertellen wanneer dat zou zijn. Omdat ik een houtkachel heb, zou ik het fijn vinden, dat als ik 's avonds van de badkamer gebruik wil maken, het daar ook lekker warm is. Maar ik begrijp nu dat dit geen geen prioriteit heeft bij Eneco, jammer. Mijn vorige thermostaat van Remeha met draadje, had deze functie wel, die zorgde ervoor dat de cv-pomp het water op ongeveer 45 graden rond liet pompen, en dat vroeg ik me eindelijk af met dat het dan toch niet zo moeilijk kon zijn deze functie ook op de Toon aan te brengen. Maar wie weet komt het hopelijk snel.