Onoverzichtelijkheid jaarafrekening | Eneco Community
vraag

Onoverzichtelijkheid jaarafrekening

• 20 april 2015
  • 4 reacties
  • 191 Bekeken

Waarom worden bij de jaarafrekening verschillende datums gebruikt.
Bij het gebruik wordt de datum van de meterstand gebruikt, en bij de transportkosten 2 weken later.
Op deze manier wordt de inzichtelijkheid van mijn verbruik niet groter.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Heb je gekeken naar de datum van de Netwerkkosten?
Is die niet gewoon per einde van de maand............
Ja, dat klopt. (tenminste: het eind van 'mijn' lopende maand)

Maar mijn vraag is: waarom worden er 2 verschillende datums gebruikt? 1 datum zou toch veel overzichtelijker zijn?
Reputatie 4
Badge +1
Hallo G.I Veltmaat,

Hartelijk dank voor je bericht. Fijn dat je jouw ervaring met de jaarnota aan ons terugkoppelt. Graag leg ik je uit dat we ons best doen de jaarnota zo duidelijk mogelijk op te stellen. Dat de 2 verschillende periodes voor onduidelijkheid zorgen, is natuurlijk niet onze insteek. Ik ga dan ook uitzoeken waarom dit zo op de jaarnota staat vermeld :)

Ik kom er spoedig bij je op terug.

Groet,
Mike, Eneco
Reputatie 4
Badge +1
Beste G.I. Veltmaat,

Zoals beloofd kom ik terug op deze kwestie. Op de jaarnota brengen we verschillende componenten in rekening. Een deel hiervan brengen we ook in rekening namens derden zoals de overheid en de netbeheerder. Voor de transportkosten van de netbeheerder, houden we een vaste datum aan. Voor de leveringskosten gebruiken we de datum van de meterstand. Gezien de landelijke afspraken met de netbeheerder over de facturatie van deze kosten, kan het dus zijn dat de periode iets van elkaar afwijkt. Dat dit voor onduidelijkheid zorgt bij jou, is niet onze bedoeling. We nemen dit punt dan ook mee voor in de toekomst :)

Nogmaals dank voor jouw feedback!

Groet,
Mike, Eneco