NUON op de markt met Philips Hue-lampen | Eneco Community

NUON op de markt met Philips Hue-lampen

• 16 april 2013
  • 20 reacties
  • 3629 Bekeken

De Hue-lampen van Philips zijn al een tijdje op de markt.
NUON speelt daar goed op in.
Is dat iets voor Eneco om ook op in te spelen?

http://www.iphoneclub.nl/246347/nuon-introduceert-smart-lighting-lampen-met-iphone-app/

Via Toon en z'n aangekoppelde App kunnen we ook onze Hue-lampen bedienen, toch?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

20 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
De Hue-lampen van Philips zijn al een tijdje op de markt.
NUON speelt daar goed op in.
Is dat iets voor Eneco om ook op in te spelen?

http://www.iphoneclub.nl/246347/nuon-introduceert-smart-lighting-lampen-met-iphone-app/

Het ziet er leuk uit Ton ,
zou mooi zijn als we dit ook kunnen gebruiken zonder extra abonnements
kosten.
Klopt Jan. Wij betalen al abo-kosten, dus zou zo'n implementatie geen verdere kosten hoeven op te leveren. 
Uiteraard dient wel een soort hue-set gekocht moeten worden. 
Quby en Eneco zouden via Toon de bediening ook via de bestaande App moeten opnemen. 
Reputatie 7
Badge +7
Klopt Jan. Wij betalen al abo-kosten, dus zou zo'n implementatie geen verdere kosten hoeven op te leveren. 
Uiteraard dient wel een soort hue-set gekocht moeten worden. 
Quby en Eneco zouden via Toon de bediening ook via de bestaande App moeten opnemen. 

Ton ik weet niet of jij dat onderzoek van Eneco marketresponse ook hebt ingevuld.
Maar daar kwam regelmatig de vraag voor of je voor die extra dingen iets wilde betalen.
Dus ik ben er bang voor dat ze in de toekomst willen dat je meer gaat betalen voor die extra implementatie,s als je die wil hebben.
dit is iets waar ik het totaal niet mee eens zou zijn.
mvg,
jan
Nou Jan ik ook niet!
Er is nu al veel weerstand tegen de € 3,50!
En waarom, omdat het in principe voor de simpele dienstverlening, live updates, 2 applicaties en een App ruimschoots betaald is. 
Ik denk dat ze niet zo gauw dit verhogen, want dan prijzen ze zichzelf uit de markt. 
Reputatie 6
Badge +1

Ja dat is mogelijk, echter hebben ze Toon nog niet opengesteld om te functioneren als een z-wave controler. ( hier zijn al topics over ). Bv. De repeaters die geplaatst worden, her en der, zijn eigenlijk niks anders dan schakeladapters, waarmee je dus individuele lampen  aan en uit kunt schakelen. Echter hebben ze in Tóon die mogelijkheid van aansturing nog niet gecreëerd en of ze het gaan doen is de vraag. Kan Tóon deze functie hardwarematig wel aan?
Reputatie 6
Badge +1

.....................;.........................
Ik denk dat ze niet zo gauw dit verhogen, want dan prijzen ze zichzelf uit de markt. 

mmmmmmm. 😕Ik weet het niet zo net wat je daar zegt Ton. Ik vind €3,50 ook genoeg, maar je ziet wel vaker bij nieuwe producten dat ze eerst zelf een markt creëren en mensen afhankelijk maken van het product, en zodra dit is voltooid gaan ze de Abb. Prijzen verhogen. 

Kijk bv maar eens bij digitale televisie. Eerst was dat bijna gratis en nu moet je voor diverse pakketten veel betalen.

Mensen gaan, meestal minder snel terug naar oude standaarden, als ze eenmaal gewend zijn aan het gemak van Tóon. Maar ik hoop dat ik het mis heb, want nogmaals €3,50 is meer dan zat voor wat ze leveren, maar het zou me niet verbazen.

Maar dat was het topic niet. Dus back on topic.
Reputatie 1
Ik ben ook zeer geinteresseerd in dit soort lampen aansturing als deze, enige nadeel is dat ik overal in huis dimmers heb, en daar werken LED lampen meestal niet mee dacht ik. Ik denk trouwens dat Eneco deze functionaliteit gaat inbouwen in de nieuwe Toon (met ge-upgrade hardware), de huidige Toon kan dit denk ik niet aan.
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben ook zeer geinteresseerd in dit soort lampen aansturing als deze, enige nadeel is dat ik overal in huis dimmers heb, en daar werken LED lampen meestal niet mee dacht ik.

De ledlampen waar Ton het over had zijn dimbaar. Overigens zijn er ook diverse ledlampen die dimbaar zijn hoor. Staat altijd op de verpakking.
Echter las ik ook dat ze er een Abb. Voor vragen van rond de 3 euro. En dt om deze lampen te mogen aan/uit zetten, te dimmen, en te kijken wat ze in stroomverbruik doen. Maar het blijft een leuke optie voor Tóon, als verbetering

.....................;.........................

mmmmmmm. 😕Ik weet het niet zo net wat je daar zegt Ton. Ik vind €3,50 ook genoeg, maar je ziet wel vaker bij nieuwe producten dat ze eerst zelf een markt creëren en mensen afhankelijk maken van het product, en zodra dit is voltooid gaan ze de Abb. Prijzen verhogen. 

Ik baseer dat uiteraard op de reacties die er zijn over de kosten van €3,50 en die zijn niet altijd positief. M.i. moet Eneco dus ook oppassen met de hoogte van dit bedrag of uiteraard meer content aan bieden voor dit bedrag. 
Bediening (vooral het dimmen) van deze Hue-lampen via Toon, maar vooral via de App!! zou een mooie aanvulling zijn. 
Reputatie 6
Badge +1

Bediening (vooral het dimmen) van deze Hue-lampen via Toon, maar vooral via de App!! zou een mooie aanvulling zijn. 

Daar ben ik het mee eens, en zou ook veel meer extra waarde geven aan Tóon.
Reputatie 1
Ben het met jullie eens dat het de waarde van Toon zou vergroten, maar zou het veel meer in bediening via iPad of iPhone zoeken en zo alles programmeren met een tijds-cyclus. Het bedienen via Toon zelf misschien alleen in het begin. Ik raak Toon nu ook bijna niet meer aan behalve om af en toe een grafiekje in te kijken.
@jvp: in mijn situatie zou dat betekenen dat ik mijn dimmers allemaal vol op aan moet zetten en de Hue lampen dan geprogrammeerd aan en uit laat gaan met een schema. Het op afstand dimmen van de Hue gaat nl. via de lamp zelf.
Reputatie 6
Badge +1

@jvp: in mijn situatie zou dat betekenen dat ik mijn dimmers allemaal vol op aan moet zetten en de Hue lampen dan geprogrammeerd aan en uit laat gaan met een schema. Het op afstand dimmen van de Hue gaat nl. via de lamp zelf.

Dat schiet dan idd niet voor u op, als Eneco voor dit soort lampen en principe zou gaan.
Echter wat ik wilde aangeven, dat er wel degelijk ledlampen bestaan die dimbaar zijn op uw huidige systeem. Daarbij zijn die, als je naar de juiste winkels gaat, ook niet echt duurder te noemen.
In mijn woning heb ik bijna alles voorzien van ledlampen. Deze heb ik voor 3 euro per stuk gekocht bij de action. Let op deze zijn wel niet dimbaar, omdat ik geen dimmers in huis heb, maar het gaat om het idee dat besparen met led niet duur hoeft te zijn.
Zo heb ik boven de etens-bar 6 ledinbouwspotjes (24 ledjes per spot) gekocht bij de Gamma. Ook niet dimbaar, maar wel lekker goedkoop. 
Verbruik per spotje 0,9 watt en voorheen had ik daar 4 x 60 watt zitten. 
Kijk dat tikt aan qua besparing. 
Reputatie 3
Badge
Tijdens de klantenavond is uitgelegd hoe Eneco geld wil verdienen en wij er ook iets aan hebben. 3.50 euro vind ik momenteel erg duur maar heb het er nog wel voor over. Toch mag Eneco meer gaan doen zonder een verhoging van een bedrag te vragen.
Reputatie 1
De lampen die Nuon aanbied zijn helaas niet Hue lampen van Philips. De Hue lampen zijn te bedienen via de app op je smartphone, ze kunnen gedimt worden en kleurpatronen zijn in te stellen. Bijzonder aan deze lampen is dat ook de 'lichttemparatuur' in te stellen is. Dit heeft invloed op het actief zijn van je lichaam. Het ochtendlicht heeft een relatief hoge lichttemperatuur, zgn. koud licht (een beetje blauwig wit licht) wat je lichaam doet activeren. Het avondlicht heeft een relatief lage lichttemperatuur, zgn. warm licht (een beetje geel/oranje licht als van een gedimde gloeilamp) wat je lichaam rustig doet maken. Alleen de Hue lampen kunnen dit in tegenstelling tot de Nuon lampen.

Desondanks zou het wel een goede actie zijn om (in de toekomst) Toon zo in te richten dat je bijv. verlichting kunt aansturen en dit wellicht kunt koppelen aan je dagprogramma van je thermostaat. Ik denk dat de kosten die je nu betaalt voor de live update nog wel kostendekkend zijn als hiervoor ook nauwkeurige energie informatie beschikbaar is.
Het voorbeeld van Nuon is dus alleen maar om Eneco ook te triggeren...........

Vandaar dat we in dit topic graag willen dat Eneco de bediening van deze Hue lampen in Toon of een afgeleide van Toon opneemt, zodat je ze via de App kan bedienen.
En uiteraard bedoel ik daarbij de echte Philips Hue lampen.
Reputatie 1
Het voorbeeld van Nuon is dus alleen maar om Eneco ook te triggeren...........

Vandaar dat we in dit topic graag willen dat Eneco de bediening van deze Hue lampen in Toon of een afgeleide van Toon opneemt, zodat je ze via de App kan bedienen.
En uiteraard bedoel ik daarbij de echte Philips Hue lampen.

Ben benieuwd of dit iets is wat Eneco overneemt. En ik ben het ZEKER met je eens dat het dan om de echte Hue lampen. Als ik lampen zou nemen die op deze manier te bedienen zijn dan is Hue de enige optie 🙂

Als ik lampen zou nemen die op deze manier te bedienen zijn dan is Hue de enige optie :)

Ja, want de mogelijkheden zijn bijna eindeloos, vergelijkbaar met de einge jaren geleden door Philips uitgebrachte bol-lamp, die je kon draaien in elke richting en met een kleine platte afstandsbediening kon bedienen en allerlei licht-kleuren en -intenties kon kiezen.
Dit al naar gelang je humeur.
Reputatie 2
Badge
Kijk ook eens naar LiFX ( http://lifx.co)

Deze led-lampen zijn wel met dimmers te bedienen. Daarbij blijft ook de fysieke schakelaar normaal zijn werk doen en kunnen de lampen via een app (zowel iOS als Android) bediend worden. Tevens maken ze geen gebruik van een 'hub', wat de Philips Hue lampen wel doen, en hebben dus geen 'single point of failure'. Valt een lamp uit, dan neemt een ander de 'master' functie vanzelf over. Bij de Philips Hue lampen als de 'hub' het begeeft, doen al je lampen het niet meer. Vind ik het LiFX model toch een flinke verbetering. Daarbij ziet het design er ook erg gelikt uit. Ik heb ze iig besteld... September 2013 komen ze binnen... Wie volgt?

Er is een open API voor beschikbaar, dus ook integratie met de Toon is zeker mogelijk.
Reputatie 7
Badge +7
Kijk ook eens naar LiFX ( http://lifx.co)

Deze led-lampen zijn wel met dimmers te bedienen. Daarbij blijft ook de fysieke schakelaar normaal zijn werk doen en kunnen de lampen via een app (zowel iOS als Android) bediend worden. Tevens maken ze geen gebruik van een 'hub', wat de Philips Hue lampen wel doen, en hebben dus geen 'single point of failure'. Valt een lamp uit, dan neemt een ander de 'master' functie vanzelf over. Bij de Philips Hue lampen als de 'hub' het begeeft, doen al je lampen het niet meer. Vind ik het LiFX model toch een flinke verbetering. Daarbij ziet het design er ook erg gelikt uit. Ik heb ze iig besteld... September 2013 komen ze binnen... Wie volgt?

Er is een open API voor beschikbaar, dus ook integratie met de Toon is zeker mogelijk.

Leuk speelgoed , maar ff w8te totdat ze goedkoper worden:rolleyes:
en direct leverbaar zijn in nederland