Nieuwe functie voor Toon | Eneco Community

Nieuwe functie voor Toon

• 6 september 2012
  • 32 reacties
  • 2422 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Een alarm geven zodra zoonlief zijn douchetijd heeft overschreden, er mag een gillend alarm afgaan in de huiskamer 😉

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

32 Reacties

Reputatie 3
Badge
https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/functionaliteit-ontwikkeling-4298/
Reputatie 3
Badge
Ik voeg dit topic er even bij aangezien daar ook nieuwe functies werden geopperd.
Reputatie 2
Badge +1
@tursiops

Ik vind het een erg origineel idee, maar ik ben bang dat het niet uitgevoerd zal worden 😉.
Misschien dat we een andere oplossing hebben voor je ‘probleem’. In onze voordeelshop speciaal voor klanten bieden we een douchecoach aan. Neem is een kijkje op https://@tursiops Ik vind het een erg origineel idee, maar ik ben bang het niet uitgevoerd zal worden 😉. Misschien dat we een andere oplossing hebben voor uw 'probleem'. In onze voordeelshop speciaal voor klanten bieden we een douchecoach aan. Neem is een kijkje op http://thuis.eneco.nl/speciaal-voor-klanten/voordeelshop/go-green-douchecoach/
Reputatie 3
Badge +4
Dank Jeroen, Joep, prachtig we zullen de stopwatch aan de muur kleven ;-) 
Reputatie 3
Badge
Gewoon het muntjessysteem van de camping gebruiken. 😉
Reputatie 3
Badge +4
LOL, inderdaad muntjes systeem en eens kijken of de oude munten niet vastlopen, heb overigens gisteren (off topic) mijn credit card in de papiergeld betaal gleuf gestopt was me ook een leuke verassing 😉
Badge
De klokthermostaat van mijn (gloednieuwe) Eneco Toon heb ik zo ingesteld dat de verwarming 's avonds om 23:50 uur afslaat. Het gebeurt regelmatig dat ik later dan 23:50 uur naar bed ga en dat ik de verwarming nog een tijdje wil laten branden. Ik zet dan de klokthermostaat handmatig op een hogere temperatuur. Als ik dan naar bed ga moet ik vooral niet vergeten om de klokthermostaat handmatig weer terug te zetten naar een lage temperatuur. Met een paar wijntjes op wil ik dit natuurlijk nogal eens vergeten.

Gelukkig kon ik op mijn (vorige) Honeywell Chronotherm Vision dan eenvoudig instellen dat om b.v. 0:50 uur de verwarming automatisch netjes afsloeg.

Graag deze functie ook op Eneco Toon implementeren!
Reputatie 3
Badge
Dit kan toch ook? Als je nu voor elke dag om 00.50 uur de stand slapen aan moet gaan invoerd en je dit ook om 23.50 de dag ervoor doet? Of mag dit niet. 2x de zelfde keuze van temp instellen?
Badge
Dat is op zich een goed idee (dat ook ik als work-around in gedachten had) maar wat als ik de verwarming tot 2 of 3 uur wil laten branden? Ik moet dan na 0:50 uur de temperatuur weer omhoog zetten waarna deze om 1:50 uur weer automatisch wordt teruggezet. Als het 's winters goed vriest en ik eens om 3 uur naar bed wil dan moet ik dus de temperatuur met de hand 2 maal hoger zetten. Als je film aan het kijken bent is dat niet handig. DIt probleem deed zich ook voor met mijn Honeywell Chronotherm IV.
Aangezien de software beperkte Honeywell Chronotherm Vision hierin zelfs voorzag moet dat ook in de Toon eenvoudig geprogrammeerd kunnen worden.
Reputatie 3
Badge
Dat klopt, maar ik begrijp niet helemaal wat je dan bedoeld met je oude thermosstaat. daar stel je toch ook de tijd is van om 00.50 uur moet hij afslaan en als je later naar bed gaat moest je toch ook handmatig nog maal de temp opvoeren?

wanneer je huis lekker opgestookt is en jij tot laat op blijft ben je 1 van de weinige binnen het gezin denk ik zo? zolang je dan niet teveel met deuren zwaaid zal de temp aardig op orde blijven toch?
Badge
Nee, ik kon op de oude thermostaat instellen dat een temperatuur van bijvoorbeeld 21 graden moest doorlopen tot bijvoorbeeld 2:00 uur. Om 2:00 uur schakelde de thermostaat dan weer naar het nachtprogramma van 17 graden. Ging ik dan om 1 uur naar bed en vergat ik de thermostaat lager te zetten, dan bleef de CV gelukkig niet de hele nacht doorstoken.

UPDATE: Ik heb zojuist geprobeert om om 23:50 uur, 1:50 uur en 2:50 uur 'Slapen' in te voegen, maar dat kan dus inderdaad niet (wat Jeroen zich al afvroeg)!
                 Verder kun je maar 6 programma's per dag invoeren!
                 Eneco doe er wat aan!
Reputatie 3
Badge
Wacht even. Ik begrijp het totaal niet. Sorry daarvoor.

1. Ik stel in dat ik om 21.00 uur de temp op max 18 graden wil hebben.
2. ik ga om 22.00 uur naar bed en heb dus om 21.00 uur de temp handmatig nog even omhoog gegooid.
3. ik vergeet om 22.00 uur de thermosstaat alsnog te verlagen dus mijn verwarming blijft branden.

dan kan je toch voor de volgende dag om 00.01 uur een nieuwe programma instellen?
Badge
Bij mij staat ingesteld dat om 23:50 uur het programma 'Slapen' moet ingaan. Natuurlijk, als ik handmatig om b.v. 20:00 uur de verwarming op 21 graden zet, dan wordt deze om 23:50 uur automatisch uitgeschakeld.
Ik kan op Toon niet instellen dat om b.v. 0:50 uur (nogmaals) 'Slapen' moet ingaan! Als ik dus ná 23:50 uur handmatig de verwarming hoger zet, blijft deze doorstoken tot 's ochtends. Ik zou eventueel 's nachts het programma 'Weg' (17 graden) kunnen tussenvoegen maar da's toch geen gewenste oplossing?
Reputatie 3
Badge
Maar om 00.01 uur van de volgende dag zou dit toch geen probleem moeten zijn?
Badge
UPDATE: Ik heb om 2:00 uur 'Weg' (17 graden) tussengevoegd. Deze work-around werkt natuurlijk.
                 Feit blijft dat het aantal van 4 programma's en 6 schakelmomenten beperkt is!
Badge
"De volgende dag" bestaat niet op Toon.
Aangezien we door-de-weeks gewoonlijk rond 12 uur naar bed gaan, staat 'Slapen' ingesteld op 23:50 uur. Je kan dan dus niet om 1:00 uur alsnog een 'Slapen' tussenvoegen maar kennelijk wel een 'Thuis'.
@Jeroen: Heb jij een Toon?
Natuurlijk bestaat ook op Toon "de volgende dag".
Je stelt in op dag van de week.
Als je dus woensdag Slapen instelt op 23:50 uur en je wilt die stand op een later moment herhalen, dan voeg je op donderdag 01:00 uur Slapen toe.
Dat alles tot een maximum van 6 schakelmomenten per dag tussen 00:00 uur en 23:59 uur.
Zelf vind ik 6 schakelmomenten wel voldoende, anders wordt het alleen maar onoverzichtelijk en is je ketel ook permanent aan het schakelen.
Badge
Ik heb dat natuurlijk geprobeerd en dat werkt niet.
Wil jij of iemand anders het proberen en ons laten weten of dat werkt?
Dus: 's avond een laatste programma 'Slapen' instellen en 's ochtends een eerste programma 'Slapen' instellen.
Zoals ik zei. Als je op woensdag Slapen hebt ingesteld op 23:50 uur en je wilt dat herhalen om 01:00 uur, dan moet je dat instellen bij donderdag.
In Toon bij het menu Programma zie je wat je per dag hebt ingesteld. Kies in dit geval Donderdag en vervolgens wijzigen.
Je ziet dan een overzicht van je schakelmomenten. Daartussen staat helemaal aan het eind een "+"-teken.
Met dit plusteken kun je een schakelmoment tussenvoegen na het ervoor beschreven schakelmoment.
Boven het eerste schakelmoment staat helemaal rechts ook een plusteken.
Daarmee kun je een schakelmoment toevoegen vòòr het eerste, zichtbare schakelmoment.
Druk op dat plusteken en dan kun je daar de tijd van 01.:00 uur invoeren en kies dan Slapen (wordt rood).
Druk op gereed rechtsboven en klaar ben je.
Eventueel kun je de instelling voor Donderdag nog kopiëren naar andere dagen.
Badge
Ik heb het nogmaals geprobeerd en dat werkt... NIET.
Wil iemand e.e.a. ook daadwerkelijk eens proberen en ons laten weten of e.e.a. werkt?
Dus: 's avond een laatste programma 'Slapen' instellen en 's ochtends een eerste programma 'Slapen' instellen.

Wat b.v. wél kan is:

01:30 WEG (17')
03:00 SLAPEN(17')
07:00 THUIS (19')
08:00 WEG (17')
18:00 COMFORT (20')
23:50 SLAPEN (17')

Ah, ik zie nu wat je bedoelt. Twee keer dezelfde temperatuurstand achter elkaar kan niet. Je kunt het wel instellen, maar bij het opslaan (dat had ik niet gedaan om mijn eigen programma's niet te verstoren) gaat die instelling verloren. Zonder foutmelding overigens en dat is weer jammer.
Dan blijft over de oplossing die je zelf hebt aangedragen. Dat kost dan wel één van de vier temperatuurstanden.
Zou voor mij ook geen probleem zijn, want ik gebruik er meestal maar drie.
Reputatie 3
Badge
@marco h,

ja, ik heb een toon, maar maak geen gebruik van ingeplande momenten. althans to nu niet. ging uit  van de info uit de handleiding en zolang er maar 30 min tussen verschillende programma's zit zou je alles toch moeten kunnen instellen. Maar dit gaat dus niet.
Reputatie 3
Badge
Deels off topic, maar is er een specifieke reden dat je zoveel standen en mogelijkheden nodig hebt? ook het feit dat een temp wel een tijdje gelijk blijft??? ik zet in de winter de verwarming na 21 uur uit en kan gemakkelijk nog x aantal uur zonder verwarming beneden zitten.
Een stand dat ik morgen zoals bijv. Zondag wil hebben zou ook wel handig zijn..dat kan volgens mij nu niet..
Reputatie 2
Badge +1
@hal

De functie die je omschrijft bestaat nog niet op Toon. Het is wel makkelijk om een ingestelde dag te kopiëren naar een andere dag. Als het tijdelijk is, moet je niet vergeten het programma weer terug te veranderen.
Ik geef je tip door, bedankt.