Moduleer stand weergeven | Eneco Community
vraag

Moduleer stand weergeven

• 18 januari 2013
  • 6 reacties
  • 406 Bekeken

Badge
In de OpenTherm stand, is het mogelijk om de huidige 'stand' van de modulerende ketel weer te geven? Indien er geen 'stand' uit te lezen valt is het dan mogelijk om het aantal minuten dat er 'vraag' is geweest naar stoken. Dit dan desnoods weer geven als de 'stand'

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge
Het topic wat ik heb gegeven lijkt me toch prima genoeg? Als je die mening niet deelt ook prima maar om nu overal een nieuw topic voor te openen? De moderators hebben aangegeven het gegeven topic te lezen en suggsties door te geven aan het ontwikkelteam.

Je had net ook al een topic geopend met een bewuste vraag die je al 2x eerder had gesteld. Voor je gevoel is het misschien fijn te weten dat veel gelezen wordt maar niet altijd beantwoord. neem als voorbeeld het topic over sugesties.
Badge
Het topic wat ik heb gegeven lijkt me toch prima genoeg? Als je die mening niet deelt ook prima maar om nu overal een nieuw topic voor te openen? De moderators hebben aangegeven het gegeven topic te lezen en suggsties door te geven aan het ontwikkelteam.

Je had net ook al een topic geopend met een bewuste vraag die je al 2x eerder had gesteld. Voor je gevoel is het misschien fijn te weten dat veel gelezen wordt maar niet altijd beantwoord. neem als voorbeeld het topic over sugesties.

Dit leek mij de juiste plek om deze ideeën te plaatsen, na een uur lang verschillende posts gelezen te hebben had ik besloten om hier mijn vragen te stellen.

Heb je een link naar de topic dat jij heb "gegeven"? Ik heb het aangegeven topic niet gevonden, over heen gelezen of ik ben mezelf er niet van bewust. Waar ik wel bewust van ben ik dat ik dit idee nergens ben tegen gekomen en nu krijg ik het gevoel in de verdediging  te moeten springen terwijl dit met de beste intenties is opgeschreven.
Reputatie 3
Badge
Verdedig je alsjeblieft niet 😉 ik zal de link even zoeken voor je. ;) Het was ook geen aanval maar ik merk dat mensen de zoekfunctie weinig gebruiken. Geeft niet maar door de vele berichten dagelijks hier wordt het zoeken door alle nieuwe topics steeds moeilijker.

Het is de taak van Eneco om nieuwe topci samen te voegen, te sluiten (wel te behouden want elk antwoord is een belangrijk antwoord) en zodoende het forum netjes te houden. Is mijn mening en ik kan alleen maar adviseren als klant. verder moet iedereen geholpen worden dus nogmaals. was geen aanval. help je graag.
Reputatie 3
Badge
Als ik naar forum.eneco.nl ga zie ik meteen al een overzicht waarin het product "toon" een eigen plek heeft. Deze is sinds enkele dagen onderverdeeld in catogorieen waaronder de catogorie: sugesties, ideeen en verbeterpunten. https://forum.eneco.nl/suggesties-ideea-n-verbeterpunten-113/

Als ik deze open kom ik een topic van 13 uur geleden tegen genoemd: Toon wensen en ideeen.

https://forum.eneco.nl/suggesties-ideea-n-verbeterpunten-113/toon-wensen-ideea-n-4894/

Een aantal topic eronder heeft een moderator nog gereageerd in dit topic: https://forum.eneco.nl/suggesties-ideea-n-verbeterpunten-113/wensen-aanpassing-software-aanbrengen-4754/

Er zijn inmiddels al zoveel berichten (schaam mezelf haha) waardoor het soms lastig is de zoekfunctie te gebruiken maar zoeken naar catogorieen leverd vaak al veel duidelijkheid op.
Badge
Dit is dan toch de categorie "suggesties, ideeen en verbeterpunten.", waar ik deze wens heb gepost. Ik ben in de veronderstelling dat je per wens een eigen topic zal moeten hebben. De onderste link beschrijft volgens mij een totaal andere wens.

Met mijn wens bedoel ik eigenlijk om het vlammetje van klein naar groot te laten groeien, klein bij weinig warmtevraag en groot bij veel warmtevraag. Of 1 vlammetje bij weinig en meer vlammetjes bij veel.

Welke OpenTherm protocol / specificatie ondersteund de toon eigenlijk? 1, 2 of 3? En is dat OT+, OT- of Smart Power?

Eigenlijk hetzelfde als de Honeywell Chronotherm Modulation

Quote uit de handleiding:
De energiemeter geeft aan hoe hoog de brander brandt.

en

Zodra de brander van de ketel inschakelt zal links in het
uitleesvenster een variabele kolom van gestyleerde vlammetjes worden weergegeven. Hierdoor kunt u op ieder
gewenst moment controleren op welke capaciteit uw ketel
brandt. (De bij de grafiek vermelde procenten zijn indicatieve waarden. Afhankelijk van de modulatieband van het
cv-toestel kunnen de tussenliggende waarden enigszins
anders zijn.)
Reputatie 3
Badge
Ik moet eerlijk zeggen dat moderators mij hebben verteld dat iedereen een eigen topic mag openen. Je bent klant en wilt gewoon wat vragen. MAAR het maakt het zo onoverzichtelijk en de huisregels vertellen dat je de zoekfunctie moet gebruiken dus ik probeer wel als klant wat te sturen maar zeker niet de moderator uit te hangen. :)

Ter aanvulling:

dit zegt eneco in de huisregels. ik heb ze niet verzonnen

Aandachtspunten bij plaatsing van een bericht
Let op de forumindeling: plaats je bericht bij het juiste onderwerp.
Let op de relevantie van je bijdrage: berichten die naar oordeel van de Communitymanager of Moderator geen toegevoegde waarde hebben, kunnen worden verwijderd.
Let op of jouw vraag of opmerking al eerder gepost is, misschien is jouw vraag al beantwoord.
Formuleer een duidelijke titel bij je bericht.
Plaats je bericht maar op één plek binnen het Eneco Forum.

Maar goed het was nogmaals niet om je te corigeren. je ideeen zijn goed namelijk. ik dacht er niet zelf aan dus de wens zou voor mij niet zo groot zijn maar het idee is goed. zou toon nog leuker maken.