Met Triggi stel je schakelschema’s in (aan/uit) voor slimme stekkers die gekoppeld zijn aan Toon | Eneco Community

Met Triggi stel je schakelschema’s in (aan/uit) voor slimme stekkers die gekoppeld zijn aan Toon

Reputatie 4
Badge
Maak je gebruik van slimme stekkers? Met Triggi kun je nu ook schakelschema’s instellen. Dat wil zeggen dat je via Triggi de stekker(s) die gekoppeld zijn aan Toon automatisch aan of uit kunt laten zetten. Het werkt als volgt:

Stap 1
Download de app van Triggi App via Google Play (Android) of de App Store (iOS).

Stap 2
Open de app en druk op ‘Creëer een nieuwe trigg’.

Stap 3
Voeg eerst de ‘conditie’ toe, bijvoorbeeld ‘Tijd & dag’ (via Mijn kanalen) en voeg een tijdstip toe waarop de stekker aan en uit moet.

Stap 4
Daarna voeg je de ‘actie’ toe, bijvoorbeeld ‘Toon’ (zie stap 5).

Stap 5
De eerste keer moet je Toon toevoegen als kanaal. Hiervoor heb je de inloggegevens van je Mijn Eneco account nodig.

Stap 6
Zodra je Toon als kanaal is toegevoegd kan je met Triggi instellen op welk tijdstip je slimme stekkers aan en uit gezet moeten worden. In de app worden ook diverse voorbeelden gegeven wat Triggi nog meer kan met Toon.

Succes met het instellen allemaal. Vragen? Stel ze vooral in dit topic!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

3 Reacties

Reputatie 3
Badge
Het voorbeeld in de bijlage moet ik ten sterkste ontraden.
Het lijkt mij niet verstandig een computer op een slimme stekker aan te sluiten.
Het uitschakelen van de computer door middel van stroomonderbreking kan tot nare gevolgen leiden (hard- en/of software problemen).
Reputatie 4
Badge
MartienW wrote:

Het voorbeeld in de bijlage moet ik ten sterkste ontraden.
Het lijkt mij niet verstandig een computer op een slimme stekker aan te sluiten.
Het uitschakelen van de computer door middel van stroomonderbreking kan tot nare gevolgen leiden (hard- en/of software problemen).

Dat is een scherpe! In mijn geval is het niet letterlijk de computer die uit gaat, maar de stekkerdoos met stekkers van allerlei apparaten die standaard op standby blijven staan (waaronder ook de computer). Zo voorkom ik sluipverbruik. De afbeelding dus vooral een voorbeeldje van hoe de app werkt / eruit ziet. Dus, zoals MartienW al zegt: don't try this at home! Haha 🙂
Reputatie 7
Badge +8
Mij computer gaat ook gewoon uit doormiddel van een schakelaar. Scheelt me toch ruim 20 Watt aan sluipverbruik. Uiteraard wel eerst zorgen dat alles uit staat.

Slimme stekker die Triggi schakelt zijn hier 2 lampen, bij het raam.
Bij zonsondergang gaan ze aan, om 23:00 weer uit.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen