Meer Info over energiegebruik in vergelijkingsmodule | Eneco Community

Meer Info over energiegebruik in vergelijkingsmodule

• 16 februari 2014
  • 1 reactie
  • 250 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 58 reacties
Hallo,
in de vergelijkingsmodule heb ik het idee dat ik vergeleken wordt met andere Toongebruikers die een ander energiegebruik hebben.
Ik miste de vraag of er voor koken gebruik wordt gemaakt van gas of electrisch. Wij koken in ieder geval keramisch.
En nu heb ik heel regelmatig veel minder gasgebruik en veel vaker een hoger electriciteitsgebruik.
Is er te bedenken, dat er structureel appels met peren wordt vergeleken en dat het handig is om te weten hoe er wordt gekookt?
Lees graag de reacties.
Roel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

1 Reactie

Reputatie 1
Ik ben het met je eens RSchmitz. Wij koken op inductie en in de keuken hebben we een kleine boiler om af en toe wat warm water te gebruiken. Het enige gas dat we gebruiken is voor de verwarming en bij het douchen. We hebben dan ook structureel een relatief hoger elektra verbruik en een lager gas verbruik. Misschien is het iets om verder te detailleren in de vergelijkingsmodule, maar dan zullen er nog veel meer details in moeten (zonnenpanelen, alleen douche of ook bad, enz.) en ik denk dat er dan een te kleine groep over blijft om mee te vergelijken. Ik weet ongeveer wat de verschillen zijn dat ik bijv. meer elektra gebruik dan 'gemiddeld' en als dat verschil dus kleiner wordt dan betekent het dat ik goed bezig ben.