Meer data inzichtelijk maken in Toon | Eneco Community
vraag

Meer data inzichtelijk maken in Toon

Met name op het gebied van het gasverbruik zou ik graag meer inzicht willen krijgen in het systeem. Met meer data kunnen we zelf betere analyses doen om beter te worden in de sport die bewust met energie omgaan heet.
Op dit moment kunnen we enkel het gasverbruik terugzien, en ook nog eens enkel per heel uur (ik heb gelezen dat dat door de "slimme" meters komt, erg jammer).

Ik zou bijvoorbeeld graag de volgende parameters ook opgeslagen willen zien, en met deze data grafieken kunnen tonen waarbij je bijvoorbeeld gasverbruik tegen buitentemperatuur afzet.

- Buitentemperatuur
- Aanvoertemperatuur CV water
- Terugvoertemperatuur CV water
- Kamertemperatuur
- Waterdruk
- Tapwatertemperatuur
- Zonneboiler boilertemperatuur
- Zonneboiler collectortemperatuur

Bijna al deze parameters zijn zo te zien gewoon beschikbaar in Open Therm (de buitentemperatuur zal denk ik hardware-afhankelijk zijn, die kan ook uit buienradar gehaald worden).

Alle technologie bestaat volgens mij al, het hoeft "slechts" aan elkaar geknoopt te worden door de software engineers van Toon.
Als alternatief (maar compleet andere suggestie) zou het zeer interessant zijn als ontwikkelaars zelf plugins kunnen schrijven voor Toon.

ps. Ik heb gezocht maar kon geen vergelijkbare suggestie vinden. Wijs me gerust op een bestaand topic dan zal ik die aanvullen en mag deze dicht.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen