Maximaal 6 regels op 1 dag in je programma van toon :( | Eneco Community
vraag

Maximaal 6 regels op 1 dag in je programma van toon :(

• 6 december 2017
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Het valt mij op dat bij gebruik van het programma wat Toon aanbied je maar maximaal 6 regels kwijt kan per dag. Dit vindt ik persoonlijk onhandig. Ik zou hier meer regels aan willen toevoegen.
Eigenlijk vindt ik dat dit maximum van 6 opgeheven zou moeten worden en vrij instelbaar is voor de gebruiker.

Ik hoop dat er nog meer Toon gebruikers zijn die dit ook opgeheven zouden willen zien zodat Eneco of de Softwareprogrammeur dit gaat uitleveren in een update dat zou te gek zijn 😉

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
In de software moet het geen probleem zijn, de vraag is alleen hoe zinvol het is.

Als je kijkt naar het opwarm- en afkoelgedrag van een typische woning dan zie je al snel karakteristieke tijden van een uur of hoger. Dat betekent dat je zoveel temperatuurswisselingen in je programma kunt stoppen als je wilt, maar dat je huis daar niet echt op reageert. De temperatuurswisselingen die je vraagt door een gedetailleerd programma worden dan uitgedempt door de fysische eigenschappen van je huis.

Tenzij je de hele dag alle ramen en deuren open hebt staan, hebben veel meer programmastappen dus niet zoveel nut (met alles voortdurend open overigens ook niet, want dan staat je verwarming continu plankgas te stoken zonder dat het iets oplevert).
In de software moet het geen probleem zijn, de vraag is alleen hoe zinvol het is.

Als je kijkt naar het opwarm- en afkoelgedrag van een typische woning dan zie je al snel karakteristieke tijden van een uur of hoger. Dat betekent dat je zoveel temperatuurswisselingen in je programma kunt stoppen als je wilt, maar dat je huis daar niet echt op reageert. De temperatuurswisselingen die je vraagt door een gedetailleerd programma worden dan uitgedempt door de fysische eigenschappen van je huis.

Tenzij je de hele dag alle ramen en deuren open hebt staan, hebben veel meer programmastappen dus niet zoveel nut (met alles voortdurend open overigens ook niet, want dan staat je verwarming continu plankgas te stoken zonder dat het iets oplevert).

Ja als je in een huis van 1980 leeft misschien wel. Maar bij mij is het zo goed geïsoleerd plus ik zit overal tussen in met mijn appartement dat het bij mij bijna altijd 20 a 21 graden is. Maar niet in alle ruimtes. Dus wil ik even de verwarming aan op een temperatuur die overal dan zo'n 23 a 24 graden is en dan weer terug naar het programma. Dit wil ik ook doen i.v.m. de diverse tijden dat bij ons mensen wakker worden en weg gaan.
Reputatie 2
Badge +3
Installeer Triggi, koppel het Toonkanaal en je kan elke minuut een andere temperatuur, programmastand oid instellen. In 24 uur zijn dat heulveul momenten ???. Of je ketel dat aankan?? ?
Installeer Triggi, koppel het Toonkanaal en je kan elke minuut een andere temperatuur, programmastand oid instellen. In 24 uur zijn dat heulveul momenten ???. Of je ketel dat aankan?? ?

Het is gewoon jammer dat je standaard beperkt wordt ik kan mij zo voorstellen dat als je dit apparaat gekocht zou hebben je daar niet vrolijk van wordt.

Ik gebruik Triggi al en dat werkt inderdaad goed. Maar Eneco gaf zelf ook al aan dat ze ook goed naar het forum kijken vandaar.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen