Kan er een Schakelklok functie voor Toon met Eneco Slimme stekker(s) worden toegevoegd? | Eneco Community

Kan er een Schakelklok functie voor Toon met Eneco Slimme stekker(s) worden toegevoegd?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

72 Reacties

Hoi Willywood,

Als de zoekfunctie ook gebruikt dan kan je lezen dat er veel over gecommuniceerd is.
Duidelijk is aangegeven dat de scenes er zullen komen, maar een datum wanneer wordt nooit gegeven.
Straks in juli 2015 volgt Toon 3.0 wellicht dat er dan een grotere kans is, want de volledig nieuwe software werkt een stuk beter en kan zaken beter aan.
Badge +5
8 maanden na de vraag of er een schakelfunktie kan worden toegevoegd is het mij niet duidelijk of deze er gaat komen.
Met het oog op de komende zomervakantie lijkt me dit een absolute must voor de komende Toon software update.

Die must had er al lang kunnen zijn maar heeft nog geen prioriteit en daar baalt menigeen van. Na juli zal men hier wel prioriteit aan geven volgens de laatste berichten van Marco.
Ik ben het met je eens dat het een must is voor de komende update maar helaas pindakaas.:@
Helaas, weer vijf maanden verstreken zonder schakelfunctie of überhaupt communicatie over dit onderwerp.
Hopelijk hoeven we niet nog een jaar te wachten.......
Helaas, weer vijf maanden verstreken zonder schakelfunctie of überhaupt communicatie over dit onderwerp.
Hopelijk hoeven we niet nog een jaar te wachten.......

Dan heb je kennelijk niet de zoekfunctie gebruikt.
Er staat zat info hierover!!
Je bedoelt de melding dat de ontwikkelaars eind 2015 hiermee aan de slag gaan?
Dat zouden ze ook in het 1e kwartaal 2015 doen.....

Aiii je hebt het dus gevonden.
Dat de softwareontwikkelaars er in het 1e kwartaal 2015 ook al mee aan de slag zouden gaan kan ik me niet herinneren. Let op hè, ik heb het over een melding van een moderator!
Badge +5

Aiii je hebt het dus gevonden.
Dat de softwareontwikkelaars er in het 1e kwartaal 2015 ook al mee aan de slag zouden gaan kan ik me niet herinneren. Let op hè, ik heb het over een melding van een moderator!

De tellerstand liegt er inmiddels niet meer om.
https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/welke-toevoeging-jij-hierna-op-toon-willen-zien-7655/index1.html#post66480
Uiteraard!!
Vandaar in tegenstelling tot Willywood ik er nu wel een goed gevoel bij heb.
M.i. kunnen ze na 15 maanden na uitrol van de slimme stekkers daar ook niet meer onderuit!

Dus velen onder ons zijn inderdaad in blije verwachting van scenes!

Hopelijk gaat Willywood daar ook nog even stemmen!!
Gestemd!
Gestemd!

Toppie!!:D
Badge +5
Uiteraard!!
Vandaar in tegenstelling tot Willywood ik er nu wel een goed gevoel bij heb.
M.i. kunnen ze na 15 maanden na uitrol van de slimme stekkers daar ook niet meer onderuit!

Dus velen onder ons zijn inderdaad in blije verwachting van scenes!

Hopelijk gaat Willywood daar ook nog even stemmen!!

Willywood bedankt, alle forum leden mogen wat mij betreft daar ook nog even de nadruk op leggen.
Hier dus
Reputatie 4
Badge +2
Wat mij betreft hoeft een schakelklok niet.
Een functie om heb niet te kunnen schakelen zou voor mij prettig zijn.
In de plugwise zit deze functie wel, wat erg prettig is voor zaken die niet per ongeluk uitgeschakeld mogen worden.
Denk aan de router, koelkast, vriezer.
Sinds een dag in het bezit van een slimme stekker.(er zullen er nog wel meer bij komen)
Had ik veel eerder moeten doen.
Reputatie 4
Badge +4
In de plugwise zit deze functie wel, wat erg prettig is voor zaken die niet per ongeluk uitgeschakeld mogen worden.
Sinds een dag in het bezit van een slimme stekker.(er zullen er nog wel meer bij komen)

Nog beter: een slimme stekker alleen te schakelen na invoering van een zelf te kiezen pincode! Zo beveilig je niet alleen het per ongeluk uitschakelen, maar ook inschakelen ( de kinderen)!!

En die klokfunctie: ja daar zitten we al ruim een jaar op te wachten. Steeds hetzelfde antwoord van Eneco: komt ( in een volgende versie) eraan:@:@:@

ppj
Reputatie 4
Badge +2
We moeten gewoon geduld hebben.
De toon heb ik sinds begin 2013.
Er werd toen gezegd dat de zonnepanelen binnen een maand of drie ook op de toon te zien zouden zijn.
Afgelopen juni was het dan eindelijk zo ver.
Trage molens malen langzaam maar zeker zullen we dan maar denken.
Met zon lopen we achter op de niet zon gebruikers, dus wat dat betreft worden wij als stroom opwekkers gediscrimineerd.;)

Nog beter: een slimme stekker alleen te schakelen na invoering van een zelf te kiezen pincode! Zo beveilig je niet alleen het per ongeluk uitschakelen, maar ook inschakelen ( de kinderen)!!

En die klokfunctie: ja daar zitten we al ruim een jaar op te wachten. Steeds hetzelfde antwoord van Eneco: komt ( in een volgende versie) eraan:@:@:@

ppj

Dat laatste is niet juist. De scenes komen pas later, want Eneco heeft aangegeven dat eind van dit jaar het pas bij de software- ontwikkelaars in behandeling wordt genomen.
Dus dat wordt (helaas) ergens begin 2016, bijna 2 jaar na introductie van de slimme stekkers.
Ik mopper daar al zo vaak over; in het hele Toon gebeuren een misser van Eneco/Quby van de bovenste plank!!
Hopelijk krijgt de scenes dan de hoogste prioriteit.
We moeten gewoon geduld hebben.
De toon heb ik sinds begin 2013.
Er werd toen gezegd dat de zonnepanelen binnen een maand of drie ook op de toon te zien zouden zijn.
Afgelopen juni was het dan eindelijk zo ver.
Trage molens malen langzaam maar zeker zullen we dan maar denken.
Met zon lopen we achter op de niet zon gebruikers, dus wat dat betreft worden wij als stroom opwekkers gediscrimineerd.;)

Wees maar blij dat er nu een stabiele Toon Zon versie 2.10.12 versie is, die perfefect doet wat ie moet doen.
De veldtesters zijn nu met de 4e ronde bezig om Toon Zon goed en stabiel in versie 3.2.X werkend te krijgen.
Wees maar blij dat daar goed aan gewerkt wordt, want een instabiele Toon Zon versie daar hebben we geen steek aan.
Vermoedelijk wordt de versie 3.2.X eind november uitgerold.
Dus daar heb ik geen moeite mee om op te wachten.
Reputatie 4
Badge +2
Daar ben ik juist ook blij mee.
Bedoelde dat ook met trage molens malen langzaam maar ZEKER.
Ik blijf hopen dat de app op de smartphone net zo uitgebreid wordt als de toon op tablet.
De smartphone heb je heel de dag op zak.

Dat schakel gebeuren zal best komen ik ben al lang blij met wat ik nu heb.
Daar ben ik juist ook blij mee.
Bedoelde dat ook met trage molens malen langzaam maar ZEKER.
Ik blijf hopen dat de app op de smartphone net zo uitgebreid wordt als de toon op tablet.
De smartphone heb je heel de dag op zak.

Dat schakel gebeuren zal best komen ik ben al lang blij met wat ik nu heb.

Dat kan je trage molens nomen, maar ik ben blij dat het traag is..........
We hebben nu een perfect werkende Toon Zon en hebben gewoon de pech dat nu net 3.0 is uitgerold en dat Toon Zon daar ook perfect werkend in moet passen.
Vandaar dat sinds lange tijd er nu weer veldtesters bezig zijn om onze Toon Zon goed te testen; dat geeft m.i. een versnelling in het implementeren.
Wij zijn inmiddels weer vele maanden verder. Is bij de moderators bekend of en wanneer wij de schakelklok functie mogen verwachten?
Reputatie 5
Badge +6
zie: https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/poll-prioriteit-voor-schakelschemas-slimme-stekkers-okt-16-12310
Badge +5
Wij zijn inmiddels weer vele maanden verder. Is bij de moderators bekend of en wanneer wij de schakelklok functie mogen verwachten?

Even je stem uitbrengen in de poll (zoek even in 'forum) om je stem uit te brengen is zeker zo belangrijk!
Alvast bedankt.
Yobotje,

dat heb ik vanmiddag al gedaan! Hopelijk werkt het.

Groet

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen