Kan er een Schakelklok functie voor Toon met Eneco Slimme stekker(s) worden toegevoegd? | Eneco Community

Kan er een Schakelklok functie voor Toon met Eneco Slimme stekker(s) worden toegevoegd?

• 22 augustus 2014
  • 72 reacties
  • 5354 Bekeken

Kan er een schakelklok aan Toon worden toegevoegd om de slimme stekkers van Eneco ook automatisch via schakeltijden aan- of uit te kunnen zetten.
Zodat bij zonsondergang automatisch de verlichting wordt aangeschakeld en 's nachts ook automatisch worden uitgeschakeld op een eindtijd. Dit zou een mogelijkheid zijn om inbrekers bij afwezigheid op een dwaalspoor te zetten en als je thuis bent niet telkens naar het Toon scherm te moeten lopen om je verlichting of koffieapparaat te moeten in of uitschakelen

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

72 Reacties

Goeie suggestie. Ik denk dat velen dat willen; ik mistte dat ook.
Ik weet het niet meer uit m'n hoofd maar toen we hier een krap jaar geleden de mogelijkheden van Toon 3.0 voorbij zagen gaan, zat dat er wel degelijk in.

Het zal overigens best lastig zijn voor Toon want iedere stekker kan z'n eigen programma keuze willen hebben.

Of Toon in de huidige versie dat aan kan??
Reputatie 4
Badge
Kan er een schakelklok aan Toon worden toegevoegd om de slimme stekkers van Eneco ook automatisch via schakeltijden aan- of uit te kunnen zetten.

Ik kan het even niet meer terug vinden, maar volgens mij had Danielle dit al door gegeven aan de ontwikkelaars.
Een tijdschakel functie zou de slimme stekkers inderdaad pas echt slim maken.
Reputatie 3
Badge
dit was inderdaad al doorgegeven door Danielle en dit noemen ze scenes.
zie nogmaals de website van Fibaro.
http://www.fibaro.nl/Webwinkel-Category-1002092/Scènes.html

in de beta website van toonzorgelooswonen was dit ook al te zien.

Badge +5
Prachtig, wat mij betreft uitwerken en testen voor de volgende update.
dit was inderdaad al doorgegeven door Danielle en dit noemen ze scenes.
zie nogmaals de website van Fibaro.
http://www.fibaro.nl/Webwinkel-Category-1002092/Scènes.html

in de beta website van toonzorgelooswonen was dit ook al te zien.

Hoi Pieter,

Die zocht ik!
In de Toon versie 3.0 zaken kwam deze ook voor!
Eigenlijk staat het al in de steigers, dus zou de aanpassing snel doorgevoerd kunnen worden.
Reputatie 3
Badge
Ja klopt Brandje ,

Ik hoop ook dat het snel gerealiseerd word vooral een stekkerdoos zoals op de afbeelding in mijn vorige post lijkt mij echt handig.

Maar we zitten al op de versie 2.8 van Toon dus zal het vast niet lang meer duren 😃
Ja klopt Brandje ,

Ik hoop ook dat het snel gerealiseerd word vooral een stekkerdoos zoals op de afbeelding in mijn vorige post lijkt mij echt handig.

Maar we zitten al op de versie 2.8 van Toon dus zal het vast niet lang meer duren :D

Hoi Pieter,

Heb jij soms ook mee gedaan aan de pilot Zorgeloos Wonen?
Reputatie 3
Badge
Ja klopt Brandje ,

Maar we zitten al op de versie 2.8 van Toon dus zal het vast niet lang meer duren :D

Hoi Pieter,

Heb jij soms ook mee gedaan aan de pilot Zorgeloos Wonen?

Nee helaas was het maar waar .

I Love Gadgets

doe graag mee met de volgende Pilot voor Toon :8
Oké. Ik heb me toen ook proberen aan te melden.
Het leek me wel wat om met die nieuwe mogelijkheden te stoeien.
Maar helaas.
Als je ziet wat er straks allemaal kan. Prachtig. Uiteraard zijn er andere systemen ook, maar ik vind het overzichtelijker als het in 1 systeem zit.
Dus voorlopig zet ik m'n zinnen op Toon in de hoop dat Eneco ons niet te lang laat wachten.
Reputatie 3
Badge
ik zie trouwens net dat er een nieuwe link is op Toonzorgelooswonen.nl namelijk
http://toonzorgelooswonen.nl/nl/registratie

zoals je kan zien aan de bijlagen staat er op de site dat er een Huiscentrale (Merk Egardia) aangemeld kan worden.
.
Dit heeft denk te maken met het alarm systeem (sirene, deur/raam contacten)
wat je straks met Toon kan bedienen.

we zijn weer iets verder.
ik zie trouwens net dat er een nieuwe link is op Toonzorgelooswonen.nl namelijk
http://toonzorgelooswonen.nl/nl/registratie

zoals je kan zien aan de bijlagen staat er op de site dat er een Huiscentrale aangemeld kan worden.
Dit heeft denk te maken met het alarm systeem (sirene, deur/raam contacten)
wat je straks met Toon kan bedienen.

we zijn weer iets verder.

Zo goed zeg!
Er zit daar goed de vaart in.
Ik kijk eigenlijk te weinig daar; ik ga het meer in de gaten houden.
Goeie tip Pieter!
Qua slimme stekkers ziet het er niet uit als ik dat vergelijk met onze Fibaro!
Die stralen een luxer design uit en mooi klein in omvang.

Grappig dat Belgische stemmetje. Is de centrale van Belgische komaf?
Reputatie 3
Badge
graag gedaan eigenlijk hoort het in het Toon 3.0 toppic :8
Reputatie 3
Badge
Qua slimme stekkers ziet het er niet uit als ik dat vergelijk met onze Fibaro!
Die stralen een luxer design uit en mooi klein in omvang.

Grappig dat Belgische stemmetje. Is de centrale van Belgische komaf?

Ja zo aan het filmpje te zien wel ja (komt wel uit 2011) dus zal nu ook wel iets beter uitgewerkt en afgewerkt zijn.
Reputatie 3
Badge
Als je trouwens verder op google zoekt naar Egardia dan is het eigenlijk het Nederlandse systeem van Woonveilig
https://www.woonveilig.nl/
Reputatie 4
Badge

Deze lijkt me ook heel erg handig. Ik ben ook een gadget freak en wil graag de nieuwste dingen hebben :P
Maar je apparaten moeten er ook wel geschikt voor zijn. Uit gaan ze wel, maar lang niet allemaal aan.
Voorbeeldje is de koffiezet apparaat. Als je b.v. een senseo heb, deze gaat niet automatisch aan als hij uit is geweest. Wil je s'morgens verse koffie hebben als je wakker wordt, moet je hem wel zelf even aanzetten. Dit zal niet met de slimme stekker kunnen. En zo zullen er wel meer apparaten zijn.
Als je trouwens verder op google zoekt naar Egardia dan is het eigenlijk het Nederlandse systeem van Woonveilig
https://www.woonveilig.nl/

Hoi Pieter,

Weer goed van jou!
Die ga ik ook even bekijken.
En de prijs net geen 300 euro is heel schappelijk.
Jammer dat de sensoren met een simpel dubbelzijdige tape bevestigd worden, dat wel......
Reputatie 4
Badge

Er zitten toch wel wat nadelen aan vast die ikzelf wel belangrijk vind. Verder is het een leuk systeem.
Reputatie 3
Badge

Deze lijkt me ook heel erg handig. Ik ben ook een gadget freak en wil graag de nieuwste dingen hebben :P
Maar je apparaten moeten er ook wel geschikt voor zijn. Uit gaan ze wel, maar lang niet allemaal aan.
Voorbeeldje is de koffiezet apparaat. Als je b.v. een senseo heb, deze gaat niet automatisch aan als hij uit is geweest. Wil je s'morgens verse koffie hebben als je wakker wordt, moet je hem wel zelf even aanzetten. Dit zal niet met de slimme stekker kunnen. En zo zullen er wel meer apparaten zijn.

Ja idd dat bakkie koffie via de Senseo gaat niet lukken.
Iniedergeval niet zonder de Senseo aan te passen van binnen met wat electronica.

Bij mijn normale filter koffie apparaat werkt het wel.
de avond er voor koffie er in en water en als ik wakker word de Fibaro stekker aanschakelen met de telefoon en als ik dan in de keuken aan kom is er verse koffie. 😉
Reputatie 3
Badge

Er zitten toch wel wat nadelen aan vast die ikzelf wel belangrijk vind. Verder is het een leuk systeem.

dat nadeel zal de prijs dan zeker zijn :P

ik ben benieuwd waar Eneco inderdaad mee komt.
Badge +5
Dat Egardia = Woonveilig bevalt heel erg goed. Heb het in oktober 2 jaar en inmiddels heeft een van mijn zoons en een broer van me deze beveiliging ook in huis.
Werkt zeer betrouwbaar, slechts eenmaal een storing in het systeem gehad en ben zeer tevreden.
Via een app kun je de status kontroleren en ook de automatische systeem kontrole.
Ik kan het echt aanbevelen omdat ik geen loos alarmen heb en de deur en raamcontacten goed blijven werken.
Er zit ook een help drukker op de remote (sleutelhanger) voor het geval je valt en telefonisch hulp nodig hebt. Hierdoor worden al je contactpersonen gebeld. Zeker handig als je wat ouder wordt........
Hoi Pieter,

Ik probeerde in te loggen op de beta site Zorgeloos Wonen
Heel in het begin bijna een jaar geleden konden we er met een standaard naam en ww in.
Eneco/Quby schrok en gooide de site meteen dicht.

Kan jij er wel inkomen?
Geef even een reactie via pb eventueel.
Badge +5
En de prijs net geen 300 euro is heel schappelijk.
Jammer dat de sensoren met een simpel dubbelzijdige tape bevestigd worden, dat wel......

Je kunt de sensoren ook met schroeven bevestigen, die mogelijkheid is er ook. Dat klittenband is leuk om te testen maar meer niet.