Jullie wensen en/of ideeën, hoe staat het ermee

Toon eerste bericht

47 Reacties

Badge
Heb Toon nu een week hangen (doe ook het e.e.a. met Domoticz)

Ik ben we benieuwd naar:
* implementatie weersafhankelijke regeling (bij ons in de woonkamer is het heerlijk, maar als mijn dochters thuis komen en het warm willen stoken op hun kamer....dan blijft het koud totdat ik weer warmtebehoefte in de woonkamer heb)
* ondersteuning idd van meer Z-wave componenten (naast de CO2 melder die ik heb Heiman, heb ik ook thermostaatkranen - op de slaapkamers van de dochters...)

Hoor het graag wanneer deze opties beschikbaar komen

Peter
Reputatie 7
Badge +2
Urgel wrote:

@mAiden

Goed punt! Ik heb helaas geen inzage in de werkwijze van de ontwikkelaars. Wellicht wordt er gekeken naar de implementatie van meerdere ideeën tegelijkertijd, i.p.v. 1 per keer. Dit is een aanname, maar wie weet 🤔 .

Aan aannames hebben we (forumleden en moderators) niets. Waarom kunnen moderators niet aanschuiven bij de meetings bij Quby waar gesproken wordt over produktontwikkelingen en prioriteiten? We zijn nog helemaal niets opgeschoten sinds de transparante manier van communiceren is aangekondigd.
Reputatie 6
Badge
@Toonz

Daar hebben we zeker niets aan. Zoals aangegeven heb ik om een status update gevraagd. Hopelijk kan ik een reactie daarop snel met jullie delen.

Groet, Urgel
@Urgel, het abonnementsverhoging is er al iets meer dan 1 jaar geweest. Kan je mij een nieuwe feature benoemen dat sindsdien geïmplementeerd is en met de thermostaat aansturing gedeelte gerelateerd is of rondom apparatuur aansturing? Verspillingschecker en ketelmonitoring tel ik niet mee, vind ik te irrelevant om als ontwikkeling erbij te tellen en heeft niks met het aansturing van de thermostaat te maken.
Reputatie 7
Badge +8
Berny wrote:

@Urgel, het abonnementsverhoging is er al iets meer dan 1 jaar geweest. Kan je mij een nieuwe feature benoemen dat sindsdien geïmplementeerd is en met de thermostaat aansturing gedeelte gerelateerd is of rondom apparatuur aansturing? Verspillingschecker en ketelmonitoring tel ik niet mee, vind ik te irrelevant om als ontwikkeling erbij te tellen en heeft niks met het aansturing van de thermostaat te maken.

Die zijn er niet, er waren alleen paar hele mooie beloftes, die vervolgens niet werden waargemaakt.
Kom op, eentje maar... het moet wel kunnen voor €12 meer per jaar x zoveel abonnees.
Reputatie 7
Badge +2
Er is Interpolis thuiswacht functionaliteit opgeleverd (aan Interpolis), een nieuwe watermeter interface voor de Belgen. Dat moet toch iemand betalen allemaal 😀?
@Toonz dat iemand moet voor betalen is inmiddels wel duidelijk, en dat zijn de Belgen niet...
"Aarzel niet, ga voor Boxx. Wij nemen je oude thermostaat over voor 100€! Per maand 3,5€/maand"
Badge
Toonz wrote:

Er is Interpolis thuiswacht functionaliteit opgeleverd (aan Interpolis), een nieuwe watermeter interface voor de Belgen. Dat moet toch iemand betalen allemaal 😀?

Watermeter zou ik ook wel erbij willen hebben...
Tja welk bedrijf doet het nu niet. De klant een worst voorhouden. Al meer dan een jaar werden er nieuwe functies aangekondigd. Mogen we even vangen.

Hier ligt toon2 volgend seizoen buitenspel. Andere zijn toon al jaren in inovatie voorbij gestreven. Die abo kosten zijn niet in verhouding met de aangeboden diensten.
Reputatie 7
Badge +8
mpleizr wrote:

Tja welk bedrijf doet het nu niet. De klant een worst voorhouden. Al meer dan een jaar werden er nieuwe functies aangekondigd. Mogen we even vangen.

Hier ligt toon2 volgend seizoen buitenspel. Andere zijn toon al jaren in inovatie voorbij gestreven. Die abo kosten zijn niet in verhouding met de aangeboden diensten.

@mpleizr,

Zo denk ik ook. Zit steeds meer te denken aan:

- Tado

- Nefit Easy

Tado heeft als voordeel dat ik doormiddel van zoneverwarming, deze heeft wel heel sterk mijn voorkeur.
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb volgens mij @thehognl iets zien schrijven over fibaro thermostaat knoppen wat al geschreven staat in de code.

Neem niet weg dat ik het met jullie eens ben
Reputatie 7
Badge +8
Ton van Rijn wrote:

Ik heb volgens mij @thehognl iets zien schrijven over fibaro thermostaat knoppen wat al geschreven staat in de code.

Fibaro thermostaten zijn inderdaad hoogst waarschijnlijk binnenkort te koppelen aan Toon2.
Maar neem niet weg dat ik tado stukken beter vind wat betreft service verlening en updates. Bovenal je kan je thermostaat op Afstand bedienen zonder extra kosten. Tado ondersteunt:

Android
iOS
Windows
En ze hebben een web interface waarmee je je thermostaat zelfs op je laptop kan bedienen.
Google Home is te gebruiken zonder tussenkomst van Olisto. Zijn toch punten waarbij ik erg ga twijfelen.
Reputatie 7
Badge +2
Ton van Rijn wrote:

Klopt, wij kunnen het in het hobby circuit al activeren. Je thermostaat panel verdwijnt dan daarvoor in de plaats komen de 4 grote knoppen voor weg, thuis comfort en slapen.
De gewenste temp per kamer stel je elders in, echter hebben we het idee dat de code nog niet helemaal af is.

Ook geen idee of dit voor de NL markt gaat worden vrijgegeven...
Reputatie 7
Badge +2
Zo ziet je scherm eruit met aansturing thermostaat knoppen (komt op Toon 2 en hoogst waarschijnlijk niet op Toon 1)
Vol verwachting klopt ons hart....
Badge
misschien al een keer gezegd, graag zwave radiatorknoppen/thermostaat knoppen en zo zone verwarming mogelijk maken. gaat hier boven over beter lezen haha
mAiden wrote:

mpleizr wrote:

@mpleizr,

Zo denk ik ook. Zit steeds meer te denken aan:

- Tado

- Nefit Easy

Tado heeft als voordeel dat ik doormiddel van zoneverwarming, deze heeft wel heel sterk mijn voorkeur.

Tado is een mooi systeem echter werkt deze niet goed samen met mijn intergasje. Zelf zit ik te denken aan evohome, Nefit easy heb ik eens getest toen ik ook hun ketel had dus dat is hier nvt.
Reputatie 2
Badge
Als wij, de klant voorop zou staan zou ik als Toon door klanten ideen laten inbrengen waarop gestemd kan worden door forumdeelnemers. De beste ideeen bovenaan de backlog en elke maand 1 of 2 implementeren. Kan een feature niet gerealiseerd worden dan transparant zijn waarom hij niet wordt opgepakt. Kijk bv hoe Microsoft dit bijvoorbeeld doet met BI.

Mijn wish list:
Water en warm water verbruik (doucheduur)
Nu ik van gas ga verbruik warmtepomp
Alert als ik de vuilnis, papier etc aan de weg moet zetten
Reputatie 6
Badge +2
Jurgen wrote:

Water verbruik zit er al in. De belgen krijgen dit. Geen idee of wij het ook krijgen. Warm water wordt lastiger. Opzich als de ketel dat via opentherm zou melden is dat niet zo'n probleem maar er zijn niet veel ketels (als die er uberhaupt zijn) die m3 flow/s via opentherm doormelden. Andere optie is een flow meter bij de ketel met een zwave sensor ofzoiets.

Warmtepomp is geen probleem. De warmtewinner van Eneco heeft bijvoorbeeld al verregaande integratie met de Toon. Een andere warmtepomp is de Elga en die wordt prima via opentherm aangestuurd. Als je een warmtepomp hebt zonder opentherm (de meeste) dan moet je hem aan/uit aansturen (zoals op mijn Panasonic Aquarea). Detail: de toon op aan/uit op mijn warmtepomp doet het veel beter dan de native kamerthermostaat van deze warmtepop. Houdt het veel beter op temperatuur.

Vuilnis/papier etc is ook al mogelijk, maar dan moet je het hobby circuit in duiken. Zo is er ook onlangs een google calendar koppeling gemaakt.
Reputatie 2
Badge
thehognl wrote:

Jurgen wrote:

Water verbruik zit er al in. De belgen krijgen dit. Geen idee of wij het ook krijgen. Warm water wordt lastiger. Opzich als de ketel dat via opentherm zou melden is dat niet zo'n probleem maar er zijn niet veel ketels (als die er uberhaupt zijn) die m3 flow/s via opentherm doormelden. Andere optie is een flow meter bij de ketel met een zwave sensor ofzoiets.

Warmtepomp is geen probleem. De warmtewinner van Eneco heeft bijvoorbeeld al verregaande integratie met de Toon. Een andere warmtepomp is de Elga en die wordt prima via opentherm aangestuurd. Als je een warmtepomp hebt zonder opentherm (de meeste) dan moet je hem aan/uit aansturen (zoals op mijn Panasonic Aquarea). Detail: de toon op aan/uit op mijn warmtepomp doet het veel beter dan de native kamerthermostaat van deze warmtepop. Houdt het veel beter op temperatuur.

Vuilnis/papier etc is ook al mogelijk, maar dan moet je het hobby circuit in duiken. Zo is er ook onlangs een google calendar koppeling gemaakt.

Te lang eruit geweest, hobbyccircuit = tweakers?
Reputatie 6
Badge +2
Jurgen wrote:

Te lang eruit geweest, hobbyccircuit = tweakers?

domoticaforum
Reputatie 1
Badge +2
kom maar op met de waterverbruikmeter, dat zou weer een heel klein beginnetje zijn, maar als ze niet eens de ingeschatte jaarverbruik kunnen terugbrengen zie ik het somber in, wat al een jaar geleden toegezegd is.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen