Is er al overleg geweest met Softwarebeheer inzake wensen op Toon? | Eneco Community

Is er al overleg geweest met Softwarebeheer inzake wensen op Toon?

• 19 augustus 2018
  • 46 reacties
  • 2168 Bekeken

Toon eerste bericht

46 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Sommige hebben weer hun zegje gedaan!
Mooi, maar dit topic ben ik gestart om de voortgang te bewaken en ik zou graag van @Webcare het volgende willen horen:

Is er al iets naders bekend inzake het overleg met software beheer?
En zo nee, wanneer is dat te verwachten?

Ben ik ook heel benieuwd naar. Vooral naar belofte ingeschatte jaarverbuiken. Wanneer we die terug kunnen verwachten.
Reputatie 5
Badge +5
Dag Ton,

Het relaas van moderator @TinaC geeft mij weinig hoop.
Volgens mij heeft ze er ook niet veel van begrepen....

De prioriteiten van Eneco en van Quby liggen zeker niet op het terrein van communicatie.
En al helemaal niet op het nakomen van afspraken.

Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar het verleden geeft in dit geval wel "garantie voor de toekomst"
Dag Ton,

Het relaas van moderator @TinaC geeft mij weinig hoop.
Volgens mij heeft ze er ook niet veel van begrepen....

De prioriteiten van Eneco en van Quby liggen zeker niet op het terrein van communicatie.
En al helemaal niet op het nakomen van afspraken.

Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar het verleden geeft in dit geval wel "garantie voor de toekomst"

Hoi Harro,
Daarom was ik ook dit topic begonnen om de eerder gemaakte afspraak van 14 dagen, dat het in het overleg met Software beheer zou worden besproken, te bewaken.
Zij meldt terug dat het nu vakantie periode is; tja dat is idd juist.
Maar ik neem aan dat dat overleg wel gewoon doorgaat; kijk de moderators zelf hebben geen invloed, dat begrijpt iedereen wel.
Ik verwacht van @Webcare dat zij voor ons aan de bel (laten) trekken bij dat overleg, zeg maar dat het op de agenda komt..........
En die termijn en terugkoppeling probeer ik te bewaken.
Voorlopig wordt er (helaas) weer "om de hete brei" heen gedanst en krijg ik mooi geen antwoord.
Nogmaals Webcare hoeft zich niet aangesproken te voelen; nee het is het volgende echelon, die bestookt moet worden door hen.
Reputatie 7
Badge +4
Het volgende Eneco echelon is hier totaal niet in geinteresseerd, 99,99% van de gebruikers zijn tenslotte happy.
En Quby bouwt nieuwe functies omdat Quby dat belangrijk vindt om hun doelen te halen (nieuwe toepassingen, nieuwe klanten etc etc).
Volgens mij merkt er niemand wat van als dat tweewekelijkse overleg met Software beheer wordt geschrapt. Wel zo duidelijk.....
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Ton,

De doelstelling is mij helemaal duidelijk. En het is heel goed dat je druk probeert uit te oefenen.
En ik hoop dat het wat uit haalt.
Maar ik heb zo mijn bedenkingen...
Het ingeschatte gebruik had natuurlijk allang geregeld kunnen zijn. Dit loopt al héél lang.
We worden gewoon maar wat aan het lijntje gehouden.
Hoi Ton,

De doelstelling is mij helemaal duidelijk. En het is heel goed dat je druk probeert uit te oefenen.
En ik hoop dat het wat uit haalt.
Maar ik heb zo mijn bedenkingen...
Het ingeschatte gebruik had natuurlijk allang geregeld kunnen zijn. Dit loopt al héél lang.
We worden gewoon maar wat aan het lijntje gehouden.

Klopt Harro,
We hebben uiteraard al eens eerder met dit “bijltje” gehakt en hebben het zelfs hogerop daarvoor gezocht en dat overleg is er ook geweest. Dat wellicht moet er weer zoiets geinnitieerd worden.

Ja dat geschatte jaarverbruik is ook zoiets dat was ooit het begin van mijn lijstje; loopt nu dus sinds januari 2017.?

Uiteraard worden we aan het lijntje gehouden, maar ik zal je verklappen en dat weten ze dààr ook: "ik houd gewoon vol"??
Reputatie 5
Badge +5
Ja, meestal wint de aanhouder.
Maar weer afwachten, Ton.
Succes in ieder geval!
Thx Harro!
We spreken elkaar wel weer op het platform!??
Reputatie 7
Badge +4
Ja, meestal wint de aanhouder.
Maar weer afwachten, Ton.
Succes in ieder geval!

Volgens mij is Quby hier de aanhouder 😎
Reputatie 5
Badge
Zou het zo kunnen zijn dat Eneco gewoon moet 'betalen' aan Quby voor nieuwe features en dat we daarom niet snel nieuwe features zien? Ik begrijp dat er genoeg in de pijplijn zit en als ik her en der het forum lees zie ik ook ontwikkelingen die interessant genoeg zijn. Maar quby geeft ze gewoon niet vrij aan Eneco omdat Eneco nou eenmaal deze bekende set aan features heeft gekocht en niet meer... plausibel?
Reputatie 6
Badge +3
Erg plausibel. Ik denk dat Eneco z'n spullen incl. features gewoon koopt bij Quby. Dat Quby volledig eigendom is van Eneco doet daar niks aan af. Dat hele beveiligingsverhaal koop je bij Interpolis, met Eneco alleen heb je dat niet op je toon. Heeft Eneco dus kennelijk niks aan betaald, en hun klanten krijgen het dan ook niet.

Als ik Quby was zou ik me ook op betalende klanten richten en niet zozeer op een stel roeptoeters op een forum. Het is m.i. dan ook niet zo zinvol om bij Quby te gaan zeuren voor nieuwe features, je moet bij Eneco wezen (of zelf een smak geld uitgeven om Quby aan het werk te zetten).
Reputatie 7
Badge +4
De grap is wel dat quby alle features in een en dezelfde software release stopt. Dus eigenlijk heeft iedereen altijd alle functionaliteit al op zijn Toon, alleen wordt het niet allemaal gebruikt. Lijkt een beetje op Tesla die voor duizenden euro's extra features vrijgeeft die af fabriek al in de software zitten.
Misschien voor Quby ook interessant: begin zelf een ToonStore om alle nieuwigheden per module te verkopen aan bestaande klanten…...
Reputatie 7
Badge +7
@Brandje

De overleggen zijn de laatste periode minimaal geweest ivm de vakantieperiode. Uiteraard worden jullie wensen waaronder de terugkomst van het sjv verbruik hier besproken. Helaas hebben we hier nog geen duidelijke terugkoppeling van terugontvangen. Ik begrijp heel goed dat jullie je niet gehoord voelen maar om hier weer een nieuw topic hierover te openen?

ik ben al een poosje niet meer regelmatig actief op het forum maar lees af en toe wel mee !!!
en dan verbaas ik me toch wel over deze reactie van ene TinaC waarschijnlijk jong en onervaren als moderator , jammer
Reputatie 5
Badge +1
@jvdl
Jammer dat je de reactie van mijn collega @TinaC zo ervaart. Onervaren en jong als moderator is ze zeker niet, maar scherp wel 😉.

Zoals @Brandje in het eerste bericht aangeeft, is het bewaken van de voortgang de intentie van het starten van dit topic. Er zijn al meerdere reacties gegeven in verschillende topics over de wensen die men wil zien op Toon, vandaar dat @TinaC ook vraagt of het nodig is om hier weer een nieuw topic over te openen.

@allen
We waarderen iedereens input en mening, want jullie maken Toon tenslotte een beter product. Dit neemt niet weg dat ook wij afhankelijk zijn van wat Eneco en de ontwikkelaar wil. Het is gewoonweg niet mogelijk om elke wens in vervulling te laten gaan, omdat iedereen iets anders wil zien, hier wil ik wel eerlijk in zijn. We zijn er druk mee bezig, maar het laat iets langer op zich wachten.

Desondanks wil ik hierbij nogmaals een beroep doen op jullie geduld.

Groet,
Mitchel
Reputatie 7
Badge +8
Ingeschatte jaarverbuiken komen terug naar Toon, dat is al duidelijk gemaak. Maar wanneer? Die vraag willen we beantwoord zien, wanneer kom dit terug.
Hoi @Mitchel,

Even toch ook een reactie inzake @TinaC.
Na haar bedoelde reactie heb ik haar meteen een pbtje gestuurd met een nadere uitleg wat mijn intenties waren om dit topic te starten.
En dat is puur bewaking/vinger aan de pols mbt de voortgang. Er zijn idd voldoende andere topics waar “je hart gelucht” kan worden.

In ieder geval fijn dat je toch hier nog even een reactie geeft.
Wel vind ik dat het duidelijk moet zijn dat wij ook wel begrijpen dat alle wensen niet in vervulling kunnen gaan. Vandaar dat zeker ik al diverse keren heb gemeld dat ik verwacht dat er een keuze van een paar wensen wordt gemaakt.
Dan gebeurt er tenminste iets na 1 jaar stilstand qua nieuwigheden.
En als er dan een keuze wordt gemaakt, geef ons daarvan dan eens een prognose! ? Dan weten we tenminste dat er serieus over nagedacht wordt.
Nu zijn we in totale onwetendheid.? En dat is niet goed.

Na onderstaande melding dat onze wensen besproken zouden worden in bet overleg met Software beheer zijn we wel nu 3 weken verder.

https://forum.toon.nl/suggesties-ideeen-en-verbeterpunten-27/wij-zijn-benieuwd-naar-jouw-mening-2220/index4.html#post33256
Reputatie 5
Badge +5
Hoi @Mitchel,

Even toch ook een reactie inzake @TinaC.
Na haar bedoelde reactie heb ik haar meteen een pbtje gestuurd met een nadere uitleg wat mijn intenties waren om dit topic te starten.
En dat is puur bewaking/vinger aan de pols mbt de voortgang. Er zijn idd voldoende andere topics waar “je hart gelucht” kan worden.

In ieder geval fijn dat je toch hier nog even een reactie geeft.
Wel vind ik dat het duidelijk moet zijn dat wij ook wel begrijpen dat alle wensen niet in vervulling kunnen gaan. Vandaar dat zeker ik al diverse keren heb gemeld dat ik verwacht dat er een keuze van een paar wensen wordt gemaakt.
Dan gebeurt er tenminste iets na 1 jaar stilstand qua nieuwigheden.
En als er dan een keuze wordt gemaakt, geef ons daarvan dan eens een prognose! ? Dan weten we tenminste dat er serieus over nagedacht wordt.
Nu zijn we in totale onwetendheid.? En dat is niet goed.

Waar van akte!
Reputatie 4
Badge
23 dagen verder is er alweer wat nieuws uit een overleg gekomen of hebben ze nog vakantie 🙂
Zie het andere topic!
De laatste reactie van Folkert is van 9 dagen geleden.
Reputatie 4
Badge
maar welke van de vele topics
In het Innovators deel.

Reageer