Is er al overleg geweest met Softwarebeheer inzake wensen op Toon? | Eneco Community

Is er al overleg geweest met Softwarebeheer inzake wensen op Toon?

• 19 augustus 2018
  • 46 reacties
  • 2168 Bekeken

Inmiddels zijn we 2 weken verder sinds er flink gemopperd is in meerdere topic's.

Ook heb ik zelf een lijst ingediend van wensen die in de afgelopen tijd door vele zijn gevraagd/ingediend.
Kort gezegd komt het er op neer dat sinds oktober 2017 er geen enkele wens/nieuwigheid op Toon meer is uitgevoerd/bijgekomen. Sinds die tijd zijn er alleen maar verbeteringen in de software doorgevoerd; ook belangrijk ivm de stabiliteit voor Toon, maar gebruikers willen nu wel eens wat nieuws op Toon.

Door Webcare, oa ook@Folkert, is aangegeven dat het e.e.a besproken zou worden.
Maar een terugkoppeling is er dus (na 2 weken) nog niet geweest.

Vandaar de start van dit topic om de voortgang/invoer van de vele wensen op Toon te bewaken.

Dus is er al iets naders bekend?
Zo neen, wanneer is dat dan wel te verwachten?

46 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ongetwijfeld zijn de punten weer 'meegekomen' en aangekaart. Echter voor de softwarebeheerders niet zo relevant omdat die meer strategische (quby) doelen moeten halen.
En trouwens, we kunnen roepen wat we willen maar we vertegenwoordigen hier slechts een uiterst minimaal deel van het totaal aantal gebruikers... De rest is blijkbaar tevreden.... Dus waarom iemand bij Quby hier aandacht aan zou moeten besteden? Ik verwacht er niets van....
Reputatie 6
Badge +3
... Dus waarom iemand bij Quby hier aandacht aan zou moeten besteden? Ik verwacht er niets van....
Ben er ook een beetje bang voor. Ik zou me ook niet al teveel aantrekken van herhaaldelijke vragen van een hele kleine fractie van de gebruikers van een produkt, op een internetforum.

De developers zelf kijken in elk geval niet of nauwelijks op dit forum. Zij zijn veel meer geinteresseerd in wat er over hun werk gezegd wordt op andere meer techniek-georienteerde fora.
Reputatie 6
Badge +1
@Brandje

De overleggen zijn de laatste periode minimaal geweest ivm de vakantieperiode. Uiteraard worden jullie wensen waaronder de terugkomst van het sjv verbruik hier besproken. Helaas hebben we hier nog geen duidelijke terugkoppeling van terugontvangen. Ik begrijp heel goed dat jullie je niet gehoord voelen maar om hier weer een nieuw topic hierover te openen?
Hoi @TinaC,

Ik eerdere topic’s heb ik al aangegeven dat samenvoeging zeker waar het het ”mopperen” betreft en de uitleg van uit jullie kant prima vond.
Maar je ziet dat dit topic een andere reden heeft:

“Ik zou graag de voortgang terugkoppeling willen bewaken”.

Dat is alles.
De start, van dit topic is dus bewust en heeft een andere achtergrond.

Reacties over dat jullie het hebben meegenomen zijn dan ook zinloos. Jullie hebben daar al antwoord op gegeven. Het heeft jullie aandacht.

Nogmaals de bewaking van die terugkoppeling dat is nu het item.

Dat er een vakantieperiode is duidelijk, ik wachtte dan ook bewust 2 weken.
Het overleg is toch in principe wekelijks?
Reputatie 7
Badge +4
Reacties over dat jullie het hebben meegenomen zijn dan ook zinloos.
Meer dan dit zal er ook niet komen, dus ben ik wel met eens met Tina dat dit topic geen zin heeft. In de release notes van iedere nieuwe versie zal je zien wat er nieuw is, dat is de enige relevante documentatie.
Voor de rest blijft het hetzelfde als in de afgelopen Jaren.....We (wij en Eneco moderators) spelen hier nu eenmaal geen rol in al zou je dat graag willen…...Dit is de realiteit of je het nu leuk vindt of niet.
Reputatie 6
Badge +2
dit is dus mijn reden mede geweest dat ik mijn abonnement heb opgezegd omdat het al jaren hetzelfde is op toon en dit ook jaren zo zal blijven
terwijl ons Toontje zoveel meer kan !!!
Reputatie 7
Badge +4
Toon 1 kan niet zo heel veel extra meer met name door het beperkte beschikbare RAM geheugen.
Toon 2 heeft die beperkingen niet en heeft ook nog eens extra hardware sensoren voor nieuwe functies.
Maar zolang Quby de software voor Toon 1 en Toon 2 zoveel mogelijk gelijk blijft houden zullen we weinig nieuws zien voor Toon 2 gebruikers.
dit is dus mijn reden mede geweest dat ik mijn abonnement heb opgezegd omdat het al jaren hetzelfde is op toon en dit ook jaren zo zal blijven
terwijl ons Toontje zoveel meer kan !!!

Dat is begrijpelijk @thewhale
Rust roest nu eenmaal en Toon2 heeft zoveel meer potentie.
Via andere topic's hebben we dit duidelijk naar voren gebracht.
En webcare heeft dat kenbaar gemaakt bij Software beheer.

Nu probeer ik met dit topic dit te bewaken en dat jaartje stilstand te doorbreken door van dat niveau wel nader bericht te krijgen.
Hoe ze dat voor Toon1 en Toon2 (uiteraard) apart moeten regelen is ons probleem niet, daar is voor zo ver ik weet al lang duidelijkheid over. Dus dat is geen enkel issue!

Je erbij neerleggen met de gedachte "we krijgen toch nooit nader bericht" is wel erg makkelijk.
Reputatie 1
Badge +1
Toon 1 kan niet zo heel veel extra meer met name door het beperkte beschikbare RAM geheugen.
Toon 2 heeft die beperkingen niet en heeft ook nog eens extra hardware sensoren voor nieuwe functies.
Maar zolang Quby de software voor Toon 1 en Toon 2 zoveel mogelijk gelijk blijft houden zullen we weinig nieuws zien voor Toon 2 gebruikers.

Juist! we zijn er. Aangezien de gemiddelde levensduur 10 jaar is en er "pas" vanaf 2013 Toons in nederland hangen is Eneco nog verplicht deze gelijk te trekken tot minimaal 2020. Toon 2 is leuk, sneller en stabieler maar verder is het gewoon een toon 1.
Reputatie 4
Badge
zo gaat het al jaren er worden dingen toegezegt, en wat krijg je .......... toezeggingen die niet uitgevoerd worden. gelukkig hebben we olisto zodat we 1 beloofde toezegging via een ander app kunnen bedienen ( tijdschakeling, de domme stekkers bij eneco 🤣 )

zo zal het ook wel gaan met de sjv jaarverbruik.

tot nu beetje positief je kan weer het gebruik van alle slimme stekkers in 1 keer zien, met de nieuwe app. alleen op een tablet werkt nog niet helemaal goed, maar ja er is een beetje vooruitgang.
Reputatie 7
Badge +4
Er zitten wel leuke zaken in de pijplijn hoor: een nieuwe Z-Wave keteladapter zodat je veel meer vrijheid hebt in de plaatsing van Toon (niet meer bedraad naar de ketel) en de langverwachte aansturing van thermostaatkranen....... Maar of het ook allemaal beschikbaar komt voor Nederlandse klanten? We zullen het zien in de release notes van 4.19.
Reputatie 7
Badge +8
Er zitten wel leuke zaken in de pijplijn hoor: een nieuwe Z-Wave keteladapter zodat je veel meer vrijheid hebt in de plaatsing van Toon (niet meer bedraad naar de ketel) en de langverwachte aansturing van thermostaatkranen....... Maar of het ook allemaal beschikbaar komt voor Nederlandse klanten? We zullen het zien in de release notes van 4.19.

Thermostaat kranen is nou al te zien in Toon. Er staat al een deel van op Toon. Alleen het koppelen ervan wil nog niet.

z-Wave keteladapter is ookal te vinden in Toon. Alleen is deze ook nog niet functioneel.. Ben eigenlijk best benieuwd hoe ze dat willen doen. Ik bedoel, kan je Toon dan ook draadloos maken?
zo gaat het al jaren er worden dingen toegezegt, en wat krijg je .......... toezeggingen die niet uitgevoerd worden. gelukkig hebben we olisto zodat we 1 beloofde toezegging via een ander app kunnen bedienen ( tijdschakeling, de domme stekkers bij eneco 🤣 )

zo zal het ook wel gaan met de sjv jaarverbruik.

tot nu beetje positief je kan weer het gebruik van alle slimme stekkers in 1 keer zien, met de nieuwe app. alleen op een tablet werkt nog niet helemaal goed, maar ja er is een beetje vooruitgang.

Hoi @m_jong,

Qua echte toezegging hebben we er maar 1; de weer zichtbare ingeschatte jaarverbruiken, maar de vraag is en die betrefft alle wensen: “wanneer komt er nu een echte uitvoering van “een” wens.
Daar zou 14 dagen geleden overleg over zijn.
Want eind volgende maand hebben we 1 jaar niets nieuws op Toon®️ gekregen........?

Vwb Olisto is al eerder aangegeven dat die mogelijkheden niet op Toon®️ zullen komen.
Gelukkig werkt dat verder perfect; dus Eneco/Quby kom met uitvoering andere wensen!

Maar @m_jong hoe zie jij alle slimme stekkers in 1 keer?
Ik kan ze alleen nog maar los selecteren; of bedoel jij daar ook de  iPad mee?

Dus @Webcare: hebben jullie al iets naders gehoord; cq kunnen jullie weer eens vragen hoe de status is vwb een terugkoppeling.
Reputatie 4
Badge
@Brandje op mijn samsung tab s2 staat alle stekkers bovenaan de lijst van de slimme stekkers, alleen nog geen onderscheid zoals in de oude toon op tab app,dat je alle stekkers ziet in een grafiek. Maar als 1 geheel.

Helaas klopt de gegevens niet altijd heb al een paar keer dat de stekkers rond de 400kwh verbruikt heeft op een dag.

Heb versie 2.71

Hoi @m_jong,

Thx voor de foto’s!

Ahhh ik zie het idd de tablet uitvoering.
Helaas op de smartphone App is die optie nog steeds niet aanwezig. In de oude App namelijk wel.
Reputatie 4
Badge
Hopelijk wordt de totaal nog aangepast zoals op de oude versie met meerdere kleuren zodat je ziet welk stekker wat verbruikt heeft. Maar er is weer een stukje terug van de oude functie.
Reputatie 7
Badge +8
@Brandje op mijn samsung tab s2 staat alle stekkers bovenaan de lijst van de slimme stekkers, alleen nog geen onderscheid zoals in de oude toon op tab app,dat je alle stekkers ziet in een grafiek. Maar als 1 geheel.

Helaas klopt de gegevens niet altijd heb al een paar keer dat de stekkers rond de 400kwh verbruikt heeft op een dag.

Heb versie 2.71

Je foto is van de oude Toon op Afstand app.
De nieuwe heeft bovanaan "Toon" staan, ook op de tablet of iPad.
Reputatie 4
Badge

Heb versie 2.71

Waar de toon boven staat is versie nr 2.379 denk dat de 2.71 nieuwer is maar ik kan me ook vergissen
Reputatie 7
Badge +8

Heb versie 2.71

Waar de toon boven staat is versie nr 2.379 denk dat de 2.71 nieuwer is maar ik kan me ook vergissen

Waar Toon boven staat is de nieuwe Toon op Afstand app. 2.379 is inderdaad de laatste en meest recente versie.
Reputatie 4
Badge
Vreemd je zou denken hoe hoger de versie hoe nieuwer de app is ?
Reputatie 7
Badge +4

Thermostaat kranen is nou al te zien in Toon. Er staat al een deel van op Toon. Alleen het koppelen ervan wil nog niet.

z-Wave keteladapter is ookal te vinden in Toon. Alleen is deze ook nog niet functioneel.. Ben eigenlijk best benieuwd hoe ze dat willen doen. Ik bedoel, kan je Toon dan ook draadloos maken?

Toon kan draadloos worden naar de ketel, je hebt dan alleen een losse power adapter bij de Toon nodig. Misschien zelfs wel een gewone, standaard 5V adapter, wie zal het zeggen.
Vreemd je zou denken hoe hoger de versie hoe nieuwer de app is ?

Je moet nooit naar het 1e getal kijken; heb een getal wat uit meerdere cijfers bestaat, zet je bij de andere er een 0 voor.
Is het meteen duidelijk.
Reputatie 5
Badge

Was gelijk enthousiast na het lezen van dit. Gelijk gekeken in mijn Toon maar kan het niet vinden. Waar zit dit dan?
Reputatie 6
Badge +3
/qmf/qml/apps

Daar staan alle apps.

... maar we dwalen af, dit heeft al minstens 10 posts niks meer met het thread topic te maken.
Sommige hebben weer hun zegje gedaan!

Mooi, maar dit topic ben ik gestart om de voortgang te bewaken en ik zou graag van @Webcare het volgende willen horen:

Is er al iets naders bekend inzake het overleg met software beheer?
En zo nee, wanneer is dat te verwachten?

Reageer