Invoeren cq downloaden historie | Eneco Community

Invoeren cq downloaden historie

• 12 oktober 2012
  • 4 reacties
  • 696 Bekeken

Hoewel ik het een aardig apparaat vindt die Toon, nadat ik de monteur heb vertelt hoe aan te sluiten, verbaast het mij dat in deze technologische wereld de bekende info van Eneco niet in Toon gedownload kan worden. Zeker om een vergelijk te maken is dat wel handig. Nu moet ik eerst op de site naar historie kijken en dan weer handmatig vergelijken. Daar is Toon toch voor?
Zijn er wellicht meer mensen die dit wensen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge
Beste Westphal,

Wat bedoel je precies? Na 2 maanden krijg je in toon te zien of je verbruik in een lijn zit met wat eneco heeft ingeschat. Eneco schat dit in na aanleiding van oudere jaarnota's, weersomstandiheden enz enz...

In het eerste jaar moet toon (eneco) dit nog allemaal ziet te verbeteren oftewel inleren. Mogelijk komt in de toekomst een update om de gegevens van toon te backupen of te combineren met mijn eneco. Nu is voor oude meters natuurlijk nog het probleem dat ze niet helemaal correct werken. Via een optische sensor zal altijd een verschil zijn. Als ik de waarden verkeerd invoer waardoor ik veel stroom volgens toon verbruik zal dit niet ten goede komen van mijn jaarnota als dit verbruik genomen zou worden voor het opmaken van de jaarnota.

Mogeljk begrijp ik je verkeerd. alvast sorry daarvoor.
Reputatie 3
Badge
Het zou inderdaad mooi zijn als de verbruiksgegevens van de afgelopen jaren naar Toon worden gedownload.
De jaargrafiek begint bij 2007, dus daar is al rekening mee gehouden.
Inderdaad dat was ook de strekking van de vraag, waarom wel via Internet maar niet via Toon oude historie bekijken.
Reputatie 3
Badge
Dat is te verklaren. Bij een slimme meter zal data wel overgezet kunnen worden maar bij analoge meters zou je alleen het jaarverbruik kunnen overzetten en dus niet relevant voor gebruik van toon. vandaar dat ze waarschijnlijk met een  0 lijn zijn begonnen. Dat mogelijk een backup straks mogelijk is zou fijn zijn. Ik wil me opgespaarde data graag bewaren.