vraag

Instelling voor Toon

Badge
Op de Toon zit de optie voor voorverwarmen kraanwater door de CV-ketel. Die optie is beperkt tot 'aan' of 'uit'.
Zou het mogelijk zijn om deze optie uit te breiden met een instelling voor een tijdsblok zodat het boilertje van de CV-ketel bijvoorbeeld 's nachts voor een tijdsperiode uitgeschakeld kan worden en niet onnodig staat op te warmen?
Dit kan een aardige gas-besparing opleveren lijkt mij.

7 Reacties

Klopt een veel gevraagde optie.
De meeste willen 'm gekoppeld hebben aan de instelling Slapen op Toon.
Een tijdsperiode, dus een scene, zal nooit lukken, want dat wilden we vroeger ook voor de slimme stekkers. Uiteindelijk is daar de gratis App Olisto voor gekomen.

Maar werkt de instelling Aan of Uit trouwens bij jou wel?
Er zijn helaas merken CV waar dit zelfs ook niet werkt, omdat de fabrikant van de CV afwijkt van de standaard protocol OpenTherm.
Badge
Eerlijk gezegd heb ik de aan/uit optie hiervoor op de toon nog nooit gebruikt weet dus niet of die ook werkelijk schakelt met de ketel, ...moet ik nog eens even uitproberen!
Maar Eneco heeft dit i.v.m. besparing nog niet overwogen?
De software ontwikkelaar weet van de wens af en helaas doen ze er niets mee.
De meeste die een boiler gasbesparing willen, zetten de voorverwarming tapwater gewoon op Uit (op de CV zelf dus) en nemen het wat langer wachten op warm tapwater in de keuken voor lief.
Vooral ‘s zomers levert dat toch leuk wat gasbesparing op.
Badge
Een aan/uit schakel mogelijkheid in de toon-app zou als het werkt dan ook wel een mogelijkheid zijn!
Badge
Brandje wrote:

Klopt een veel gevraagde optie.
De meeste willen 'm gekoppeld hebben aan de instelling Slapen op Toon.
Een tijdsperiode, dus een scene, zal nooit lukken, want dat wilden we vroeger ook voor de slimme stekkers. Uiteindelijk is daar de gratis App Olisto voor gekomen.

Maar werkt de instelling Aan of Uit trouwens bij jou wel?
Er zijn helaas merken CV waar dit zelfs ook niet werkt, omdat de fabrikant van de CV afwijkt van de standaard protocol OpenTherm.

Ik heb de Aan/Uit optie op mijn Toon geprobeerd en die handmatige instelling werkt bij mij!
Uiteraard! Zodra de Programma keuze op Uit staat zal Toon®️ contant actief blijven in de dimstand.

Mooi dat Aan/Uit voorverwarming bij jou werkt!
Badge
Als er niets meegedaan wordt om deze functie in Toon te koppelen aan bv. slapen/opstaan, zou het dan misschien mogelijk zijn om de handmatige functionaliteit van Aan/Uit in de Toon-app ook beschikbaar te maken?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen