HOMEKIT | Eneco Community
beantwoord

HOMEKIT

• 9 november 2018
  • 14 reacties
  • 813 Bekeken

Ik sta op het punt mijn Toon te vervangen door een Tado of Honeywell thermostaat omdat deze wel Apple Homekit ondersteunen. Toch voor de zekerheid even checken: beste Eneco hebben jullie op korte termijn plannen om Homekit te gaan ondersteunen?
icon

Beste antwoord door mAiden 9 november 2018, 14:36

Ik sta op het punt mijn Toon te vervangen door een Tado of Honeywell thermostaat omdat deze wel Apple Homekit ondersteunen. Toch voor de zekerheid even checken: beste Eneco hebben jullie op korte termijn plannen om Homekit te gaan ondersteunen?

Antwoord is simpel:

Nee, op korte termijn zal Homekit niet ondersteund worden.
Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +8

Antwoord is simpel:

Nee, op korte termijn zal Homekit niet ondersteund worden.
Waarom niet?
Reputatie 7
Badge +8
Waarom niet?

Omdat dit absoluut geen prioriteit heeft, dat is logisch.
Badge
Ook ik overweeg de Toon te vervangen vanwege het ontbreken van Homekit functionaliteit, de andere slimme opties boeien me eerlijk gezegd niet zo. Enige jammere puntje is dat ik door de actie van destijds zit opgescheept met drie Fibaro rookmelders die ook niet met Homekit werken.

Het Toon abonnement kost 54 euro per jaar, dus de aanschaf van een Homekit thermostaat is er in drie jaar al weer uit, in mijn geval nog een paar jaartjes erbij voor andere rookmelders:)

Ik vraag me af of Eneco zich dat realiseert, het is toch de bedoeling geld te verdienen aan die Toon?
Uiteindelijk wordt de vraag naar Homekit ondersteuning steeds groter lijkt mij, dus op zich een prima investering om nu de Toon software Homekitklaar te maken.
Beetje vooruit denken!
Ja dat zou mooi zijn.
Gelukkig is er nu de Google Home (mini) koppeling en dat gaat meer dan prima.

En dan te bedenken dat IOs geen extra chip meer vereist...
Aanpassing software zou voldoende moeten zijn. Kijk er zijn er die allerlei extra hulpmiddelen gebruiken om via IOS hun doel toch te bereiken.

Met Google en alleen (maar) Olisto is het sinds 24-10-18 reeds opgelost.
Badge
Ik denk niet dat Apple gebruikers die alles (behalve de Toon) werkend hebben met HomeKit en Siri, zitten te wachten op nog een Google apparaat erbij:
Tja die stelling heb ik ook steeds als Apple-fan aangehouden. Maar als de Markt een mini voor €29 cq €24 een gaat aanbieden en je leest hoe makkelijk eea gaat incl Toon®️ dan wordt je toch nieuwsgierig....
Alles heeft te maken met keuzes uiteraard, maar in dit geval (zeker gezien de kosten) ben ik toch voor even geswitscht.
Reputatie 6
Badge +4
Ja dat zou mooi zijn.

Hier helaas nog steeds niet. Zal wel zijn omdat ik geen abo op Toon meer afneem.

Ja dat zou mooi zijn.
Hier helaas nog steeds niet. Zal wel zijn omdat ik geen abo op Toon meer afneem.

Hoi Edwin, @EdwinK
Idd jammer dat je deze methode niet kan benutten.
Juist in jouw situatie zou een verbale opdracht aan Toon juist zo makkelijk zijn.

En de aanschafprijs van zo’n mini is toch zeer aantrekkelijk. Ik gebruik die mini zelf meer en meer als miziekluidspreker en ik moet zeggen het is best aanvaardbaar, zeker als een houten kastje (ivm de klankkast werking) als ondergrond dient.
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb nu dan ook 2 mini's in huis werken 😉, en kan bijna alles bedienen. Op Toon na dan.
Reputatie 7
Badge +8
Domoticz is te bedienen met Controlicz, maar helaas kost die service tegenwoordig geld. Maar zodoende zal ook jij je Toon moeten kunnen aansturen met Google Home mini @EdwinK
Via HomeBridge (op een Raspberry Pi of Python compatibel NAS oa.) werkte Toon prima met HomeKit, tot gisteren de stekker uit de verbinding met de website (een HomeBridge PlugIn communiceert daarmee) werd getrokken.

En niemand weet waarom.

Hier iemand die enig idee heeft?
Zie de andere topic’s met meldingen van Domoticz forumleden.
In dat topic heb ik zelf al een vraag gesteld aan Folkert.
Daar is nog geen respons op gekomen.

https://forum.eneco.nl/slimme-apparaten-die-met-toon-samenwerken-162/toon-via-domoticz-20028
Folkert heeft hier een reactie geplaatst:

https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-en-verbeterpunten-113/toon-met-homekit-19139#post212902

Reageer