Handmatig AAN, Automatisch UIT | Eneco Community
beantwoord

Handmatig AAN, Automatisch UIT

• 30 september 2018
  • 15 reacties
  • 554 Bekeken

Hallo, wij komen op vrij onregelmatige tijden thuis maar gaan altijd rond dezelfde tijd naar bed. Ik wil niet onnodig stoken door een timer met begin en eindstand in te stellen. Ik zet Toon gewoon via de app aan als ik onderweg ben naar huis om zo niet onnodig een leeg huis te stoken.

MAAR, ik wil wèl graag dat Toon elke dag automatisch op Slaapstand gaat om 22:30 uur (of andere instelbare tijd). Nu moet ik dit handmatig doen omdat ik niet met de standaard timer werk.

Mis ik een optie of kan dit niet? En als het niet kan, kunnen jullie deze functie implementeren Toon team? Ik hoor graag!
icon

Beste antwoord door thehognl 30 september 2018, 09:03

Je kan hiervoor gewoon de 'thuis' stand gebruiken.
Dan zet je 'weg' bijv. op gewoon 15 graden (vanaf zeg 8:00u) en de 'thuis' op 21 graden (zonder tijd in te stellen). En natuurlijk slaapstand ook weer op 15 graden (om 22:30).
Dan hoef je alleen maar via de app de thuis stand in te schakelen.

Dus programma is dan:
- 22:30 t/m 8:00u volgende dag -> 'slapen' / 15 graden
- 8:00u t/m 22:30u -> 'weg' / 15 graden
De thuis stand zet je op 21 graden maar schakelen je niet in het programma. Die schakel je alleen via je telefoon aan.
Bekijk origineel

15 Reacties

Misschien eens kijken bij de gratis App Olisto?
Reputatie 6
Badge +2
Dan zet je 'weg' bijv. op gewoon 15 graden (vanaf zeg 8:00u) en de 'thuis' op 21 graden (zonder tijd in te stellen). En natuurlijk slaapstand ook weer op 15 graden (om 22:30).

Dus programma is dan:
De thuis stand zet je op 21 graden maar schakelen je niet in het programma. Die schakel je alleen via je telefoon aan.
Ik heb net nog even wat geprobeerd en dit lijkt me een werkbaar programma die doet wat ik probeer. Nog tips of verbeteringen hierop mogelijk? Opmerkingen zijn welkom!

Dus programma is dan:

Goede suggestie, dank!
Reputatie 6
Badge +2
Je hebt nu 'slapen' van 0:00 tot 22:30 en 'weg' van 22:30 tot 0:00. Werkt opzich ook wel maar minder logisch :)
Ik zou gewoon 'slapen' op 22:30 tot 8:00 zetten en 'weg' van 8:00 tot 22:30, zoiets.
Reputatie 6
Badge +2
Vind het overigens knap dat je met 18 graden het al prima vindt in je woning 🙂 Zover laag krijg ik hem niet zonder gezeur van de vrouw 😃
Reputatie 7
Badge +9
Het idee van @Brandje is ook niet zo gek.. Olisto kan namelijk op locatie je Toon schakelen, of op bepaalde voorwaarde.

https://olisto.com/nl/app/
Reputatie 7
Badge +9
Vind het overigens knap dat je met 18 graden het al prima vindt in je woning 🙂 Zover laag krijg ik hem niet zonder gezeur van de vrouw :D

Hij komt hier niet hoger dan 19 graden hoor? Als die de 20 aan tik begin de mijne te piepen dat het te warm is 😃
Reputatie 7
Badge +4
Vandaar de functie om een temperatuur correctie aan te brengen 😀
Reputatie 6
Badge +2
Het idee van @Brandje is ook niet zo gek.. Olisto kan namelijk op locatie je Toon schakelen, of op bepaalde voorwaarde.

Maar dat vroeg TS niet 🙂
Reputatie 7
Badge +9

Maar dat vroeg TS niet :)

Het kan TS wel helpen bij zijn onregelmatige diensten.
Precies dat is gedachte.
Het wil eigenlijk alleen z’n slapen automatisch laten verlopen.
Met Olisto gaat dat prima. Toon®️ zet je het programma op Uit en via de App bepaal je zelf wanneer er op afstand een warmte vraag moet zijn.

En wil hij @speedyonnalis het heel luxe doen, dan is de locatiewerking natuurlijk ook makkelijk.
Je moet er ff induiken maar dan heb je legiomogrlijkheden die Toon®️ helaas niet biedt.
Reputatie 6
Badge +2
Dat is allemaal niet gevraagd door TS en is ie allang blij met mijn tip. Extra tips zijn altijd welkom maar het is nu wel duidelijk volgens mij 🙂
Je hebt nu 'slapen' van 0:00 tot 22:30 en 'weg' van 22:30 tot 0:00. Werkt opzich ook wel maar minder logisch :)
Ik zou gewoon 'slapen' op 22:30 tot 8:00 zetten en 'weg' van 8:00 tot 22:30, zoiets.

Heb 't inderdaad wat logischer gemaakt nu. Slaap om 22:10 uur maar heb Slaap->Weg om 3:00 uur in de nacht gezet om te voorkomen dat we in de ochtend om bijvoorbeeld 7:00 uur de verwarming handmatig aanzetten (hebben een kleine dus soms vroeg uit de veren) en dat ie dan om 8:00 uur onbedoeld weer uitschakelt door op Weg te springen.

Allen dank voor de suggesties. Zal ook eens met de andere geopperde oplossingen gaan spelen maar voor nu voldoet dit perfect! Dank.

Reageer