Home
Vrienden van Toon

Grafiek van temperatuurverloop

elze Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten elze heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt
Reacties: 6

3 december 2012, 19:05

Ik ben nu sinds een week eigenaar van de Toon. Wel grappig hoe het apparaat je energie verbruik beinvloed.
Een functie die mij nog wel interessant lijkt is een grafiek te kunnen zien van het temperatuur verloop.

Deze grafiek zou je bijvoorbeeld kunnen oproepen als je op de temperatuur klikt in het startscherm.

Met deze grafiek kun je goed in kaart brengen of de Toon zijn werk goed doet (of de overshoots in de loop van de tijd beter/slechter worden) en
welke invloed het weer en andere zaken hebben.
Resultaten 1 tot en met 25 van 38
  • Jeroen

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Jeroen heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Reacties: 4171
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Helpende Hand

Helpende Hand

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

3 december 2012, 19:39

Hou Elze,

welkom op het forum, mooie tip en misschien zullen de moderators deze doorspelen naar de ontwikkelaars. Het zou handig zijn om de volgende keer het bestaande topic voor suggesties te gebruiken. Hier worden meerdere suggesties bij elkaar gezet.

Jou tip kan mooi helpen bij het bekijken van isolatie in huis. Koelt het snel af, stookt de cv snel bij.
  • FolkertFolkert

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 5287
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Duurzaam

Duurzaam

5 december 2012, 14:55

Beste Elze,

Allereerst hartelijk welkom op het Eneco forum! Ik heb de productbeheerders van Toon op de hoogte gebracht van je topic, zodat zij je idee in overweging kunnen nemen. Bedankt voor je bijdrage!

Groet,

Folkert
  • MartijnSchoemaker

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten MartijnSchoemaker heeft ontvangen van andere leden.

250 megawatt
    Reacties: 22
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

14 mei 2014, 11:56

Ik zie dat deze vraag al een jaar geleden is gesteld.

Ik wilde exact dezelfde vraag stellen. Het zou mooi zijn als deze functionaliteit snel in de software wordt gebakken. Ik begreep dat jullie als Eneco het temperatuurverloop al kunnen opvragen voor een Toon gebruiker. Het is daarom gek dat de gebruiker dat zelf niet kan.
  • ewjmulder

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten ewjmulder heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt
    Reacties: 5

18 oktober 2014, 22:58

+1
    Wat mij betreft ook een zeer welkome (en redelijk makkelijk te implementeren) feature!
  • ErwinO

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten ErwinO heeft ontvangen van andere leden.

1 kilowatt
    Reacties: 1

12 december 2014, 13:54

Goed idee!
    Jammer dat deze functie niet in de nieuwste update zit.
    Je moet wel lang wachten elze... :(
  • Harry H

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Harry H heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt
    Reacties: 8

12 februari 2015, 15:11

Ik ben hier net nieuw en gelukkig eerst even gezocht voor ik deze suggestie wilde plaatsen. Deze functionaliteit mis ik dus ook. Ik ben net overgestapt van Essent en daar had ik wel de mogelijkheid om het temperatuur verloop te zien bij de E-thermostaat. Erg handig. Jullie doen nu al 2 jaar over deze ontwikkeling? Of moeten we eerst een handtekeningen-actie starten ;-) Ik ben benieuwd hoe het ervoor staat?

gr Harry
  • FolkertFolkert

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 5287
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Duurzaam

Duurzaam

12 februari 2015, 15:48

Beste Harry,

Welkom op het forum. Nee we doen niet 2 jaar over deze ontwikkeling ;), ik kan je wel vertellen dat er sinds kort aan een functie gewerkt wordt waar deze grafiek ook in terug komt. Als je nog vragen hebt hoor ik deze graag..

Groet,

Folkert
  • Harry H

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Harry H heeft ontvangen van andere leden.

1 megawatt

12 februari 2015, 20:14

Beste Fred,

Dat is mooi snel een reactie, bedankt. Goed nieuws dus, ik w8 op de update. Verder geen vragen, de Toon-thermostaat werkt echt geweldig. Niet alleen mooie lay-out maar ook geweldige eenvoudige bediening. Kortom, ik ben d'r erg blij mee.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 28910
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

12 februari 2015, 20:34

Harry H wrote:

Beste Fred,

Dat is mooi snel een reactie, bedankt. Goed nieuws dus, ik wacht op de update. Verder geen vragen, de Toon-thermostaat werkt echt geweldig. Niet alleen mooie lay-out maar ook geweldige eenvoudige bediening. Kortom, ik ben d'r erg blij mee.

Beste Fred???
    Groet Ton; Toon® v.4.5.X; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • Harry H

1 megawatt

12 februari 2015, 20:36

Excuus, Folkert.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

12 februari 2015, 21:17

Harry H wrote:

Beste Fred,

Dat is mooi snel een reactie, bedankt. Goed nieuws dus, ik w8 op de update. Verder geen vragen, de Toon-thermostaat werkt echt geweldig. Niet alleen mooie lay-out maar ook geweldige eenvoudige bediening. Kortom, ik ben d'r erg blij mee.

Kijk nu Toon dat nog niet heeft "behelp" ik me hiermede:

Als je met de cursor over de zwarte lijn gaat, zie je exact het temperatuur verloop in cijfers ook nog. Werkt uiteraard niet in dit geplakte exemplaar!

1 Bijlage

Groet Ton; Toon® v.4.5.X; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • Rocco

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Rocco heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 120
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

13 februari 2015, 14:05

Volgens mij heeft Elze over het verloop van de binnen temperatuur. (De temperatuur die Toon dus zelf meet) Ik hoop niet dat die zwarte lijn jouw binnen temperatuur is Brandje!

Ik lees mijn Toon uit via Domoticz en krijg daarin tot op 0,1 graad nauwkeurig het temperatuur verloop te zien.
    Erg handig om bijvoorbeeld te zien over er sprake is van overshoot.
  • Harry H

1 megawatt

13 februari 2015, 14:18

Rocco, dat klinkt erg goed. Software pakketje begrijp ik. Ga ik zeker even proberen. Prima tip ook op apple las ik net. Werkt dus goed samen met toon?
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

13 februari 2015, 14:21

Rocco wrote:

Volgens mij heeft Elze over het verloop van de binnen temperatuur. (De temperatuur die Toon dus zelf meet) Ik hoop niet dat die zwarte lijn jouw binnen temperatuur is Brandje!

Ik lees mijn Toon uit via Domoticz en krijg daarin tot op 0,1 graad nauwkeurig het temperatuur verloop te zien.
    Erg handig om bijvoorbeeld te zien over er sprake is van overshoot.

Hoi Rocco,

Ik schetste ook alleen maar hoe ik me nu "behelp".
    Extra apparatuur wil ik niet en ik wacht gewoon op de update op Toon en ja dan hebben we 'm over de binnen temperatuur:P

Extra apparatuur heeft vaak overlappende opties namelijk.
  • Robin Harmsen

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Robin Harmsen heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 277
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

20 februari 2015, 13:59

Misschien dat een en ander binnenkort via de aangekondigde API op te halen is.
    Mogelijk dat eneco vast meer informatie over de API kan vrijgeven.
    Applicatiebeheerder/ICT Professional | Zonnepanelen (2650Wp) | Toon Veldtester | Toon 4.4.21
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

20 februari 2015, 14:29

Robin Harmsen wrote:

Misschien dat een en ander binnenkort via de aangekondigde API op te halen is.
    Mogelijk dat eneco vast meer informatie over de API kan vrijgeven.

Die vraag is door Danielle dus beantwoord.
    De de Hackathon volgt nadere info!
  • M. Hofstee

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten M. Hofstee heeft ontvangen van andere leden.

250 kilowatt
    Reacties: 6

12 oktober 2015, 10:55

Is dit nu beschikbaar? Zo ja, waar?
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

12 oktober 2015, 11:00

M. Hofstee wrote:

API is nog niet beschikbaar.
    Gebruik de zoekfunctie om diverse andere topic's daarover te vinden.
  • Robin Harmsen

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Robin Harmsen heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 277
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

12 oktober 2015, 13:11

M. Hofstee wrote:

en je kunt ook even kijken op www.toonapi.com
    Applicatiebeheerder/ICT Professional | Zonnepanelen (2650Wp) | Toon Veldtester | Toon 4.4.21
  • Harry H

1 megawatt

30 december 2015, 09:39

Folkert, 10 maanden geleden schreef je onderstaande reactie op een vraag over een grafiek met temperatuurhistorie van je woning ;

Welkom op het forum. Nee we doen niet 2 jaar over deze ontwikkeling , ik kan je wel vertellen dat er sinds kort aan een functie gewerkt wordt waar deze grafiek ook in terug komt. Als je nog vragen hebt hoor ik deze graag..

Nu heb ik dus wel een vraag, hoe staan we er voor. Ik lees heel veel over API, we hebben prachtige Toon-update gehad waarmee we nog meer kunnen schakelen en zelfs zonnepanelen info hebben, maar gewoon even terugkijken naar het temperatuurverloop is nog steeds (3jr) in ontwikkeling??

Groet, Harry
  • Berhav

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Berhav heeft ontvangen van andere leden.

100 megawatt
    Reacties: 39
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

6 januari 2016, 15:17

Goede vraag Harry. Vraag mij af waarom Folkert niet reageert. Ik kijk uit naar het antwoord...
  • DanielleDanielle

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Danielle heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 3220
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

6 januari 2016, 16:06

@Harry H,

Sorry voor de late reactie.
    Het inzicht in het temperatuurverloop in de woning is een verbeteridee die wel op 'de lijst' staat. Echter is dat nog niet gerealiseerd. Wanneer dat wel het geval is, is nog niet bekend helaas.
  • Harry H

1 megawatt

7 januari 2016, 00:05

Hoi Danielle,

Bedankt voor je reactie, maar echt vrolijk word ik er niet van ;-) De gevraagde functionaliteit zal waarschijnlijk niet gesponsord kunnen worden, maar zou het uitmaken als veel klanten te kennen geven hier veel belang bij hebben? Daarbij is een dergelijke functie bij de concurrent wel aanwezig, dat laten jullie toch niet gebeuren? Wat moeten we doen om dit in elk geval "hoger"op de lijst te krijgen?
  • Yobotje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Yobotje heeft ontvangen van andere leden.

100 terawatt
    Reacties: 3695
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

7 januari 2016, 08:18

Harry H wrote:

Hoi Danielle,

Bedankt voor je reactie, maar echt vrolijk word ik er niet van ;-) De gevraagde functionaliteit zal waarschijnlijk niet gesponsord kunnen worden, maar zou het uitmaken als veel klanten te kennen geven hier veel belang bij hebben? Daarbij is een dergelijke functie bij de concurrent wel aanwezig, dat laten jullie toch niet gebeuren? Wat moeten we doen om dit in elk geval "hoger"op de lijst te krijgen?

Er valt weinig aan te doen om een dergelijke wens "hoger" op te krijgen ook al is hij zinvol. Helaas is het niet anders, je kunt eventueel een poll starten maar verwacht er niet te veel van is mijn ervaring.
    Houdoe, Theo. 5x Sl. Stekker; Softw. 3.7.9; Firmw. Ketelmod. 37, Meterad. 35/39; OT; Toon® 2014-2. Poll: Schakelschema's, CV ketelwaterdruk
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

7 januari 2016, 11:35

Komt nog bij dat nu via Toon API ook veel meer mogelijkheden ter beschikking komen. Wellicht zit er straks een App in de store van Toon API.

Laat Quby eerst maar eens scenes gaan regelen, die ze voor begin 2016 hebben aangekondigd om het door de softwareontwikkelaars te laten oppakken.
    We hebben de slimme stekers nu 16 maanden.................en schakelen op programma ho maar......

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Vrienden van Toon