Geen zoom functie in Toon app | Eneco Community

Geen zoom functie in Toon app

• 10 mei 2019
  • 7 reacties
  • 230 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Hallo,

In de app (en ook Toon zelf?) heb je vrij weinig controle over hoe ver er ingezoomd wordt.
Zou er niet gewoon een + en - knop kunnen komen waarmee je wat meer controle krijgt ipv de ene stap die je nu kunt maken?

In een vorige versie van de app kon je vrij zoomen, alleen werkte dat niet altijd handig omdat je dat op de Apple manier moest doen.
Maar de functionaliteit was er in ieder geval, dus die hoeft alleen aan een wat makkelijkere manier (zoom buttons die kleine stapjes maken, of mss een zogenaamde slider die in beeld komt als je op een zoom button drukt?)

7 Reacties

Hallo,

Sinds enige tijd wordt in de Toon app bij het selecteren van slimme stekkers (waarvan ik er nogal wat heb) gebruik gemaakt van zgn radio buttons ipv de check boxes.
Dat heeft als duidelijk nadeel dat je maar 1 slimme stekker tergelijkertijd kunt selecteren, terwijl daarvoor je ook meerdere kon combineren.

Ik snap eigenlijk niet waarom dit is veranderd.
Zou dit ajb weer terug kunnen komen?
Reputatie 7
Badge +2
@theAnne

Welkom op het Eneco forum en wat leuk dat je via deze weg zoekt naar een antwoord op je vraag.

De zoomfunctie waar jij op doelt is er in het verleden inderdaad geweest, namelijk in de oude app. Voor in de nieuwe app is er gekozen voor een andere manier van inzoomen, namelijke via de loep (vergrootglas). Deze vorm van inzoomen/uitzoomen zal voor nu ook aangehouden worden, maar ik geef je wens uiteraard door aan de ontwikkelaars.

Groet. Urgel
Voor in de nieuwe app is er gekozen voor een andere manier van inzoomen, namelijke via de loop.

Hoi @Urgel

Ik begrijp niet wat daarmee bedoeld wordt ;)

Als je nl schrijft 'loop' dan krijg ik het idee dat er iets herhaald kan worden.

Ik kan nu in de (elektriciteit) grafieken 1 keer op (-) klikken en dan weer 1 keer op (+).
Daarmee wordt gewisseld tussen twee 'schalen' die de app zelf bedenkt.
Bij mijn totaal verbruik is dat op dit moment bijvoorbeeld een schaal van 0 - 2600 ('ingezoomd') en als ik (-) 'uitzoom' een schaal van 0 - 3000. Dat is niet zo'n heel groot verschil.

Als ik vervolgens alleen mij AV installatie selecteer (max zo rond de 400W), dan blijft de 0 - 3000 schaal gebruikt worden en wordt de zoom functie zelfs helemaal uitgeschakeld.

Ik kan daar wel om heen werken, door een verbruiker te kiezen die aanzienlijk minder energie verbruikt en waarbij wel de zoomfunctie beschikbaar is(*) en dan weer terug te wisselen.

Maar heel erg intuïtief is dat allemaal niet ;)

(*) Waarom op sommige momenten de zoom functie helemaal niet beschikbaar is (zoom teken is dan grijs), ik voor mij ook nog onnavolgbaar.

Ik ben dus wel benieuwd wat je bedoelt met 'de loop'.
Reputatie 7
Badge +2
@theAnne

Met 'Loep' bedoelde ik de de zoomfunctie in de app. Je drukt namelijk op de Loep, met bijvoorbeeld de - erin, om te zoomen.
Heb je verder screenshots voor mij waarin duidelijk wordt wat jij precies ziet?

Groet, Urgel
@Urgel Ah, wat jij de loop noemt zou ik het vergrootglas noemen.

Het lukt me niet een foto te uploaden(*)
Dus bij deze een link naar de verschillende stappen.
http://skipspeedracing.com/Misc/Toon-app-graph.png

Je ziet dat bij het selecteren van een 'smart plug' ik er nu nog maar 1 tergelijkertijd kan selecteren.
En dat de schaal niet schaalbaar is (de loop is grijs).
Daar kan ik omheen werken door een smart plug te kiezen van een verbruiker die minder verbruikt, waardoor de schaal wel verandert.

Anne.

(*) Sowieso doet het forum een beetje vreemd: ik moet inloggen, maar hij weigert steeds mijn username/ww, dus moet ik elke keer mijn ww resetten. Als ik via mijnEneco wil inloggen gaat dat ook fout (omdat ik alleen een Toon heb neem ik aan, geen Eneco abo)
Reputatie 6
Badge +1
@theAnne

Bedankt voor je reactie. De uitdrukking Loop werkt inderdaad verwarrend. Ik heb het aangepast om het begrijpelijker te maken. Zoals @Urgel al aangaf ga ik aan de hand van bijgaande link de wens neerleggen bij de ontwikkelaars.

Log je in met je e-mailadres en je wachtwoord? Daar kan het aan liggen. Wanneer je inlogt op de community met je gebruikersnaam theAnne en vervolgens met je wachtwoord, hoef je geen nieuw wachtwoord aan te maken. Kan je doorgeven of dat lukt?

Groeten, Tina
Ik had beide varianten geprobeerd, met usernaam en via Eneco inlog,
inloggen met usernaam lukt nu wel 🙂

Reageer