Geen verbruik elektriciteit na plaatsing nieuwe meters | Eneco Community

Geen verbruik elektriciteit na plaatsing nieuwe meters

Toon eerste bericht

40 Reacties

De cWaarde geldt niet bij slimme meters.
De juiste verbruikte kWh komt immers rechtstreeks uit P1 poort.
De firmwaarde x/39 zou ook moeten werken op slimme meters.
Reputatie 1
Ik heb opnieuw een koppeling gemaakt op pulse en op de P1 ingang en nu doet de Toon het weer. Jammer dat een monteur van Stedin dat niet weet. Heb het nu voor elkaar pfffff... dank voor alle hulp want voor een vrouw is dit nauwelijks te begrijpen. Gelukkig heb ik een technische achtergrond anders was ik er niet uitgekomen. Ik kijk het nu even aan want Zon op Toon is weer 99 Euro en nu heb ik al Enelogic. Dank jullie hartelijk voor alle hulp 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Hij staat inderdaad foutief geconfigureerd. Hij moet op slimme meters worden geconfigureerd als je echt slimme meters heb.
Reputatie 1
Klopt mAiden. Maar nu is de Toon met het gasverbruik totaal de weg kwijt. Ik verbruik nu -3000 m3 per uur. Wel lekker uiteraard maar dat is toch niet de bedoeling?
Klopt mAiden. Maar nu is de Toon met het gasverbruik totaal de weg kwijt. Ik verbruik nu -3000 m3 per uur. Wel lekker uiteraard maar dat is toch niet de bedoeling?

Dit past zich automatische aan na 24:00uur vannacht. Dan reset de data weer naar 0 voor de nieuwe dag. Dan zal je gasverbruik ook weer goed registreren
Reputatie 1
Okay dan denk ik dat nu alles goed staat. Dankjewel voor jullie hulp
Ik heb opnieuw een koppeling gemaakt op pulse en op de P1 ingang en nu doet de Toon het weer. Jammer dat een monteur van Stedin dat niet weet. Heb het nu voor elkaar pfffff... dank voor alle hulp want voor een vrouw is dit nauwelijks te begrijpen. Gelukkig heb ik een technische achtergrond anders was ik er niet uitgekomen. Ik kijk het nu even aan want Zon op Toon is weer 99 Euro en nu heb ik al Enelogic. Dank jullie hartelijk voor alle hulp :)

Graag gedaan!@Simone Genna
Toen je dit startte bleek je bijna wanhopig, terwijl wij hier weten dat met de juiste tips, je een heel eind kan komen.
En dat bleek nu ook weer.
Als er nog nadere vragen zijn, dan horen er het wel weer.

Inderdaad de Stedin monteur weet dit meestal niet. Zijn belang ligt uiteraard bij het juist plaatsen van de Slimme meters.

Fijne avond verder!
Reputatie 6
Badge +2
@Simone Genna,

Ik raad aan om de tip van @Brandje op te volgen. Mocht deze reset niet helpen dan kan je de meetmodule verwijderen uit Toon en weer koppelen. Dit kan via menu - Instellingen - Energiemeeting - Meetmodule 1 prullenbak - Stappenplan verwijderen. Vervolgens kun je de meetmodule weer koppelen via meetmodule toevoegen en vervolgens het stappenplan volgen. Tijdens dit process moet de meetmodule zo dicht mogelijk bij Toon in een stopcontact gestoken worden. Bij het terugplaatsen van de meetmoduele dient eerst de P1 kabel in de meetmoduel gedaan te worden en dan de meetmodule in het stopcontact.
Reputatie 6
Badge +2
Okay dan denk ik dat nu alles goed staat. Dankjewel voor jullie hulp
Fijn dat het gelukt is. Fijne avond !
Reputatie 1
Dank jullie wel. Probleem opgelost. Meetmodule van draaischijf op pulse gezet en daarna een nieuwe koppeling gemaakt. Iedereen een fijne avond 🙂
Beste mede Toon gebruikers/moderators,

gisteren zijn bij ons nieuwe slimme meters geplaatst en sindsdien heb ik de melding C11 bij de 'Stroommeter' op Toon.
Uiteraard heb ik al een paar keer de meteradapter eruit gehad en opnieuw erin, maar de melding blijft. Zelf heb ik het idee dat Toon 'denkt' dat ik nog de oude meetsensoren gebruik.

Bij meetmodule details staat:
Status: 'geen sensoren gevonden'
Type: draaischijf/puls (waar ik tussen kan switchen)
Softwareversie: 0.25/0.13
Energiebronnen: gas en licht
Type: analoog

Voor de rest is de software versie van Toon 4.16.8 en firmware ketelmodule 37

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, alvast bedankt voor de reactie(s)

Grtz Erik
Hoi Erik,

Je kan Toon®️ een harde reset geven door de Toon®️ module bij je CV even 1 minuutje stroomloos te maken.
Toon®️ moet de meetmodule even omschakelen naar digitaal.
Je kan ook op het potloodje klikken achter "Energiebronnen" en dan de juiste keuze maken.

Beste Brandje,

Bedankt voor de snelle reactie. Optie 2 heb ik uitgevoerd en het werkt ??!!
Gelukkig maar want de Toon module bij de CV zit ingebouwd ?!!
Bedankt notgmaals voor de reactie en de snelle oplossing!!

Grtz Erik
Beste Brandje,

Bedankt voor de snelle reactie. Optie 2 heb ik uitgevoerd en het werkt ??!!
Gelukkig maar want de Toon module bij de CV zit ingebouwd ?!!
Bedankt notgmaals voor de reactie en de snelle oplossing!!

Grtz Erik

Graag gedaan Erik!
Fijn dan het werkt.
Het is vaak wat je makkelijk vindt; sommige willen niet teveel in de menu’s rommelen en dan is de harde reset dus ook een oplossing.

Fijne dag verder. ??

Reageer