Energie verbruik t.o.v. mijn postcode | Eneco Community
vraag

Energie verbruik t.o.v. mijn postcode

• 1 februari 2014
  • 2 reacties
  • 1137 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Beste Eneco,

De statistische gegevens die u over mijn energie berekent slaan nergens op.
Waarom:
1. Ik weet niet hoe de huishoudens samengesteld zijn etc.
2. Ik weet ook niet of zij dubbele meters hebben enz.

Beter zou zijn om te kijken naar huishoud samenstelling, Soort woning tevens rekening houdend dat Nesselande helemaal geen gas heeft maar electrisch.
Dan zijn de gegevens betrouwbaar. Nu heb ik er niets aan.

Groet,

Gerhard

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Gerhard,

Goed punt! We maken een vergelijking van het gemiddelde verbruik in jouw postcodegebied. In de meeste gevallen heeft één straat dezelfde postcode met soortgelijke woningen. Veel klanten vergelijken graag het verbruik met andere bewoners in de straat. Om die reden maken we deze vergelijking. Hoe de isolatie, gezinssamenstelling en de omgang met energie per woning precies is, is voor ons ook niet inzichtelijk. Daarom kunnen we deze vergelijking niet exact maken.

Ik heb je feedback hierover intern doorgegeven.

Groet,
Mike
Hallo Gerhard,

Goed punt! We maken een vergelijking van het gemiddelde verbruik in jouw postcodegebied. In de meeste gevallen heeft één straat dezelfde postcode met soortgelijke woningen. Veel klanten vergelijken graag het verbruik met andere bewoners in de straat. Om die reden maken we deze vergelijking. Hoe de isolatie, gezinssamenstelling en de omgang met energie per woning precies is, is voor ons ook niet inzichtelijk. Daarom kunnen we deze vergelijking niet exact maken.

Ik heb je feedback hierover intern doorgegeven.

Groet,
Mike

Mike bedankt voor je reactie.
Ik maak het wat makkeljker voor ENECO. Soort woning kan je weg laten en isolatie.
Maar er zijn zo wie zo 2 andere factoren die energie verbruik bepalen n.l. 1. Aantal mensen in een woning al je dat niet meeneemt ben je appels met peren aan het vergelijken. de info over gezinssamenstelling kun je makkelijk opvragen. tevens zou het gek zijn als bv 10 huizen op een rij 1 of 2 ver boven het gemiddelde uitschten.
Ik zou vragen gaan stellen als ik ENECO was. 2. de grote van de woning. Ook hier ga je nat als je huizen van zeer uiteenlopende afmetingen in je berekeningen meeneemt. Dat is volgens mij logisch of niet.

Dus wil je het zogenaamde verbruik inzichtelijk maken via mijn eneco, dan dient ENECO zijn huiswerk beter te doen anders is de gepresenteerde informatie niet correct en brengt alleen maar misverstanden met zich mee.

Groet,

Gerhard