Eerlijke informatie, (is niet te vinden)

Dit betreft ook Stedin.
In principe sta ik niet negatief tegenover de digitale meter.
Maar ik kan geen uitgebreide informatie vinden over de digitale meters (ook wel slimme meters genoemd)
Stedin geeft een lijstje voordelen maar die zijn stuk voor stuk ook van toepassing op de huidige Analoge meter. (muv. zelf doorgeven meterstanden)
Qua privacy en beinvloedbaarheid is de analoge meter zelfs superieur.
Waar staat de informatie over nadelen??
Kan de communicatiemodule VERWIJDERD worden of door MIJ uitgeschakeld worden zodat GEEN softwareaanpassingen gedaan kunnen worden zonder dat ik hiervoor toestemming geef.
(Uitzetten door Stedin of Eneco is als slager die eigen vlees keurt)

Cookies (Toestemming)
Ook Eneco heeft maar liefst 15 cookies geplaatst nadat ik NEE had aangeklikt.
Is dit te verklaren? Waarom dan die vraag of ik cookies accepteer.

Trackers
het zelfde geld voor Trackers; er zijn er 4 geblokkeerd. Google, Irsabila en New relic, alle drie Big Data verwerkers waar ik geen toestemming voor wil geven.

4 Reacties

De communicatiemodule kan niet verwijderd worden.
Is ook niet nodig, want wettelijk is geregeld dat alle communicatie op verzoek van de klant door de Netbeheerder wordt uitgezet.
Je leverancier zal dan ook voor opmaking jaar nota weer ouderwets de standen bij je opvragen.
Op de Slimme meter kan je de status aflezen in het vak: “admin mode”
En als je achterdochtig bent gewoon de Slimme meter weigeren.
fretty, als je informatie zoekt omtrent een slimme meter, die door Eneco Toon wordt genoemd, raad ik je aan mijn bericht van vandaag te lezen. 22 oktober 2018. Goed om je degelijk te informeren. Succes!
Niet de boel verwarrend maken.
Een Slimme meter is de originele gas en stroommeter in de meterkast en wordt zo genoemd door NetbeheerNederland omdat oa de energie-standen op afstand uitgelezen worden.
Toon®️ is slechts een slimme thermostaat die je kan helpen je energieverbruik te monitoren.

De gang van zaken en een gericht antwoord heeft de ts al gekregen over Slimme Meters.
Zijn verdere vragen zijn nu eenmaal gewoon tegenwoordig op het internet; er zijn legio service programma’s die je kunnen helpen/beschermen bij cookies en trackers.
Reputatie 7
Badge +8
Wat betreft de cookies en trackers is het simpel. Zodra je NEE klik, worden er nogsteeds minimale vereiste geplaats, anders zal de site niet goed werken. Of je het nou leuk vind of niet, dit is allemaal binnen de kader van de wet.

Slimme meters zijn administratief uit te zetten, hierdoor mag je je netbeheerder alleen technische gegevens opvragen, dit is gelijk met de oude analoge meters, maar toen kwam er een medewerker aan huis om je meters te controleren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen