Draadloze Toon | Eneco Community

Draadloze Toon

• 28 januari 2014
  • 27 reacties
  • 5728 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 233 reacties
Voor mij is het een harde eis dat TOON draadloos moet zijn en ik zelf moet kunnen bepalen in welke ruimte ik de thermostaat wil hebben.

Dat komt omdat wij in onze woonkamer een tegelkachel hebben staan die het grootste deel van de verwarming voor haar rekening neemt. Op het moment dat de kachel wordt gestookt en daarna heel warm is, wil ik niet dat de thermostaat in de buurt van de kachel is, want de worden de andere ruimtes die de kachel niet verwarmd ook niet warm, omdat  de CV niet zal aanspringen.

Wij hebben nu een draadloze thermostaat van Honeywell en voldoet prima. TOON kan natuurlijk veel meer, maar hij is helaas nog niet draadloos....

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

27 Reacties

Draadloze thermostaat. Momenteel gebruik ik de Honeywell CM67MG draadloos. Die kan overal staan en dat is handig. Kan dat met de TOON ook? Of moet ik dan weer een leiding leggen vanaf de CV ketel?
Reputatie 7
Badge +7
Draadloze thermostaat. Momenteel gebruik ik de Honeywell CM67MG draadloos. Die kan overal staan en dat is handig. Kan dat met de TOON ook? Of moet ik dan weer een leiding leggen vanaf de CV ketel?

Dat is zeker handig , maar Toon kan niet draadloos.
jammer maar helaas.
dus dat word een 2 aderig snoertje trekken van je cv naar Toon.
Reputatie 4
Badge
Voordeel is weer dat toon geen batterijen nodig heeft, maar de stroom trekt vanaf de ketel door die 2 draden.

Hoi Pieter,

Daar is Toon totaal niet voor ingericht en zal er vermoedelijk ook nooit komen.
Dat is inherent aan de vele mogelijkheden waarmee hij gekoppeld is.
Ik zou ik jou geval dus nooit voor een Toon kiezen en het simpel bij je Honeywell houden.
Reputatie 4
Badge
Kan dat met de TOON ook? Of moet ik dan weer een leiding leggen vanaf de CV ketel?

Als je toon zou willen moet je inderdaad dus 2 draden trekken. De keus is aan jou 😮
Reputatie 3
Badge
Volgens mij heeft de hardware van toon op dit moment geen mogelijkheid om draadloos te werken.
Misschien dat er ooit een nieuwe toon komt die dat mogelijk wel kan.
Ik ken in ieder geval best veel mensen die toon wilde hebben maar het om die reden niet konden krijgen.

Hotspots hebben vaak een inlog pagina achter de verbinding zitten.
Hier werkt toon helaas niet op. Je hebt dus een eigen wifi netwerk nodig.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Martien90 reageerde in dit topic over dat hij de Toon niet met WiFi kon verbinden. Hier is een nieuw topic van gemaakt en dat is hier te vinden aangezien dit topic over de wens om Toon draadloos te maken gaat. Ook heb ik een aantal posts verwijderd, aangezien deze niet thuis horen op de community. Ik zie dat in deze situatie door een aantal gebruikers de rapporteer functie is gebruikt en dat is ook de juiste weg, om dit aan ons aan te kaarten. Het is niet handig om dan ook nog te reageren, de kans dat de discussie uit de hand loopt wordt alleen maar groter. Mijn vraag is of jullie hier op willen letten.