Doe mee en tip de vrienden van Toon! | Eneco Community

Doe mee en tip de vrienden van Toon!

• 24 maart 2015
  • 68 reacties
  • 3751 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

68 Reacties

Badge
Kim gebruikt haar Slimme Stekker om thee te zetten. Benieuwd? Bekijk dan snel haar tip!
Reputatie 6
Badge +1
Het zou mooi zijn als er een beveiligingscode op kan komen, bij ons thuis wordt steeds de temperatuur veranderd door de kinderen zijn koukleumen terwijl het dan al 20 graden is. Dit zorgt er voor dat het gas verbruik steeds hoog is.
Door dit te blokkeren zullen ze als het koud is ook eens een vest aantrekken. Deze functie had er al lang op moeten zitten want er hangen ook Toons in ruimtes die voor iedereen toegankelijk is.

Omdat u vindt dat hij er al op had moeten zitten........Ken jij een thermostaat die deze functie dan wel heeft? Ik niet.
Badge
Kan je ergens bij het invullen van je profiel ook aangeven of je nog fulltime werkt of niet meer?
Dat lijkt mij een belangrijkere vraag of van welk jaar je huis is.
Reputatie 4
Badge
Kan je ergens bij het invullen van je profiel ook aangeven of je nog fulltime werkt of niet meer?

Hoi Herman,

Welkom op de community! Bedoel je dat je deze vraag zou verwachten bij het aanmaken van een 'Mijn Eneco' profiel?

Groet,
Marco
Is het mogelijk om mijn kinderen en vrouw te laten zien hoeveel het kost om te douchen (gas per minuut)
Lijkt me lachen:D
Is het mogelijk om mijn kinderen en vrouw te laten zien hoeveel het kost om te douchen (gas per minuut)

Dat is niet mogelijk bij slimme meters, want die geven per uur achteraf de verbruikte gas hoeveelheid door. Dat is een beperking van de software op die slimme meters DSMR 4.0.
Pas eind 2017 zal de software 5.0 door de Netbeheerders worden gebruikt en dan is er wel een realtime weergave mogelijk.

Als je domme meters hebt dat is de realtime weergave nu al zichtbaar.
Badge
Nog een tip van Theo! Haal inzicht uit je dagelijkse gebruik. Bedankt Theo!
Een pincode op Toon zodat de kinderen niet zomaar de temperatuur hoger kunnen zetten!
Reputatie 6
Badge +1

Je kunt t/m 12 april meedoen met deze. Bekijk hier de actievoorwaarden.

Maar @MarcoG, we gaan gewoon nog even door met tips ( geen ideeen, want die kan men hier kwijt) verzamelen om nog meer uit je Toon te halen. Alleen jammer dat er maar weinig filmpjes komen 😞
Badge +5
Wel vervelend dat vanaf het begin van de actie de actie voorwaarden pagina de wind tegen heeft. Tot en met vandaag 14 april is die pagina al niet bereikbaar.
@Marco, is daar niets tegen te doen?
Reputatie 4
Badge
Actievoorwaarden heb in inderdaad offline laten halen vorige week omdat de actie ten einde liep. Samenvatting van de actie leden en weten wie de winnaar is? Lees dit topic: https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/tip-de-vrienden-toon-de-winnaar-8646
Reputatie 6
Badge +1
Wel vervelend dat vanaf het begin van de actie de actie voorwaarden pagina de wind tegen heeft. Tot en met vandaag 14 april is die pagina al niet bereikbaar.
@Marco, is daar niets tegen te doen?

Ik heb gewoon nog kunnen bekijken tot eergisteren toen ik de post plaatste, van "we gaan gewoon nog lekker door" dus bij mij was het geen tegenwind.
Badge +5
Da's ook raar Jürgen, ik heb daar vanaf het begin niet bij gekund maar ja nu heb ik dan wel de wind mee 😉 met zo'n mooie prijs.
Badge

Hoi Herman,

Welkom op de community! Bedoel je dat je deze vraag zou verwachten bij het aanmaken van een 'Mijn Eneco' profiel?

Groet,
Marco

Ja inderdaad. Of je als alleenstaande werkt of niet meer werkt, want dan zit je vaker thuis.
Reputatie 4
Badge
Ik heb even navraag gedaan en je kunt in het profiel geen andere dingen aangeven dan de standaardvragen. Het profiel wordt met name gebruikt om op een geanonimiseerde manier te kunnen vergelijken met soortgelijke huishoudens. Hoe meer kenmerken er zijn hoe lastiger het wordt om goede vergelijkingen te kunnen maken: het moet een representatieve groep zijn. Het geen jij aangeeft (over fulltime of parttime werken) nemen we mee als verbeteridee/suggestie dat we doorspelen aan onze productontwikkelaars waarbij natuurlijk rekening gehouden moet worden met bovenstaande.