Doe mee en tip de vrienden van Toon! | Eneco Community

Doe mee en tip de vrienden van Toon!

• 24 maart 2015
  • 68 reacties
  • 3751 Bekeken

Reputatie 4
Badge
  • Community manager Toon (tijdelijk)
  • 137 reacties
Deel nú jouw video-tip met de Vrienden van Toon en maak daarmee kans op een Philips Hue Starterpakket ter waarde van € 199,95!

Onlangs hebben de 100.000ste Toon geinstalleerd en dit aantal groeit nog elke dag. Graag willen we samen met jullie de nieuwe gebruikers een handje op weg helpen. Zoals jullie als Toon-gebruiker weten valt er heel wat te ontdekken.

We zijn daarom benieuwd naar jullie tips om het meeste uit je Toon te halen. Wat is nu dat enige handige dingetje wat jou energie en/of tijd bespaart?

Om een video-tip in te sturen, kun je de app Shoot2Share downloaden voor Android en iOS. Open de app en volg de onderstaande stappen om te beginnen!

Wil je geen video-tip insturen? Maar wél een geschreven tip in dit topic achterlaten? Dan krijg je van ons sowieso € 5 korting bij de aanschaf van een Slimme Stekker. De kortingscode sturen we je op 16 april via een privébericht toe.

Je kunt t/m 12 april meedoen met deze. Bekijk hier de actievoorwaarden.

Wij zien jullie video's graag tegemoet! 🆒

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

68 Reacties

Badge
De eerste tip is binnen van onze eigen jvp! Zijn tip? Kijk eens wat vaker op je Toon, dus hang hem goed in zicht. Bedankt Jürgen!
Badge
Ook Yobotje ging aan de slag en deelde zijn bevindingen van het afgelopen jaar met ons. Bedankt Theo!
Reputatie 1
Een plattegrond van je huis, waarin je kan zien hoe warm het in welke ruimte is en eventueel de temperatuur aanpassen per ruimte..(bijv als je kids boven gaan spelen, moet het natuurlijk wat warmer zijn dan wanneer er niemand is)
Ik was altijd erg benieuwd wat een ander nou verbruikt qua gas en licht nou is dit met de toon wel te zien maar naar mijn idee niet met voldoende details, mijn idee zou dus zijn de details in het vergelijken van het gas en licht met andere toon gebruikers uit te breiden in een overzicht. Dit maakt de toon wat meer uniek en tenslotte vergelijken wij Nederlanders zich op alle vlakken met elkaar!
Mijn 2e idee! Een tab met notities die je ook in kan stellen met een wekker zodat je s'ochtends nooit meer je spulletjes vergeet !
Reputatie 2
Maak de app op telefoon gelijk als die op een pad .De app op Pad is veel uitgebreider
Badge
Een goede werkprogramma maken en indien nodig bijsturen met de smartphone app.
Stap over ! met toon ben je pas echt energie bewust bezig
Wij zijn er super blij mee
Reputatie 2
Misschien is het leuk dat het duimpje een kleur krijgt , bijvoorbeeld groen. Dan zie je vanafstand dat je t goed doet. :-)
De "Toon " is het mooiste speelgoed voor volwassene.
Een soort snooze knop om de verwarming nog ff een half uurtje langer te laten draaien.
Komt nog wel is voor dat ik nog lekker zit en dan de verwarming weer even aan moet zetten waarna ik hem dus vergeet uit te zetten (kost me weer onnodig gas)

Dus mooie knop voor een snooze functie dat de toon na bv een half uur vanzelf weer zijn programma gaat volgen.

Rik altink
Badge
Dank jullie wel allemaal voor je suggesties voor Toon. Hebben jullie ook tips voor andere gebruikers om het meer uit je Toon te halen? Deel deze dan met ons in dit topic of via de video app Shoot2Share!
alles perfect,alleen idd een kleurtje voor het Duimpje,zodat je ook van afstand kan zien,of je goed bezig bent!!
heerlijk,dat inzicht in je verbruik....ben verliefd op mn Toontje!!:D
Reputatie 1
Weg, thuis. slapen en comfort..... Ik zou het super vinden als je nog een paar schakelpunten toe zou kunnen voegen. Ik kom om 5 uur uit bed en ga om 6 uur naar mijn werk. Het zou fijn als ik mijn huis een paar graadjes op kan warmen in plaats van "thuis" 19 graden.
Wij hebben een tropische vogel en een druk leven zoals de meeste van ons. Als we dan besluiten op een dag weg te gaan en het koeld ineens flink af is het ideaal om de verwarming aan te zetten. We hoeven onze buren niet meer lastig te vallen
Al jaren moesten wij elke keer bijbetalen bij de afrekening. Overgestapt naar Toon..en toen zagen wij pas echt waar het aan lag. Alle verlichting in huis vervangen voor led verlichting. Ook bleek ons gas verbruik wel heel erg hoog. .oorzaak de cv ketel. Deze is inmiddels ook vervangen en nu hebben we alleen nog maar duimpjes in beeld:D.
Het zou mooi zijn als er een beveiligingscode op kan komen, bij ons thuis wordt steeds de temperatuur veranderd door de kinderen zijn koukleumen terwijl het dan al 20 graden is. Dit zorgt er voor dat het gas verbruik steeds hoog is.
Door dit te blokkeren zullen ze als het koud is ook eens een vest aantrekken. Deze functie had er al lang op moeten zitten want er hangen ook Toons in ruimtes die voor iedereen toegankelijk is.
Reputatie 3
Tijdschakelaars voor de "Toon Slimme Stekkers". Verlichting automatisch aan bij afwezigheid.
Reputatie 3
Koppeling buitenlicht sensor voor automatische (tuin-)verlichting in combinatie met tijdschakelaar.
Reputatie 4
Badge
Hebben jullie ook tips voor andere Toon-gebruikers ommeer uit je Toon te halen? Dus niet zozeer tips voor nieuwe functies, maar tips waar anderen baat bij kunnen hebben om het comfort in huis te verhogen, wat je exact doet met het inzicht dat Toon jou geeft, hoe je nog meer kunt besparen, enzovoorts. Als je jouw tip voor andere genruikers deelt met de video app Shoot2Share maak
Je bovendien kans op een Philips Hue Starterspakket ter waarde van 199,95!
De mogelijkheid een uitgebreider verwarmingssysteem te maken ik zit in een 8 weekse onregelmatigheids rooster dus een week programma is bij mij nooit hetzelfde.
Voeg in profiel toe of een elektrische auto wordt opgeladen, om beter te kunnen vergelijken.
Reputatie 1
Koppeling aan PV panelen om te zien wat je hebt terug geleverd
Reputatie 1
Een waarschuwing op de telefoon of tablet dat er meer dan een maximale instelbare hoeveelheid stroom / gas wordt verbruikt.
Reputatie 4
Badge +1
Bekijk voor je de deur uit gaat ook eens de weersvoorspelling en de file informatie. Erg handige functie.
voor mij zou het handig zijn dat Toon naar een instelbare tijd weer terug valt op zijn startscherm. Nu blijft hij geregeld hangen op het bedien scherm.