Denk mee over Toon Coach! | Eneco Community

Denk mee over Toon Coach!

• 28 januari 2015
  • 9 reacties
  • 851 Bekeken

Reputatie 4
Badge
  • Community manager Toon (tijdelijk)
  • 137 reacties
Wij werken momenteel hard aan een nieuwe functie op Toon. Hiermee gaat Toon, naast inzicht in jouw energieverbruik, je ook proactief advies geven om slimmer met je toon én slimmer met je energie om te gaan door (bespaar)tips te geven. Als naam voor deze nieuwe functie denken we aan Toon Coach.

We zijn erg benieuwd naar wat jij vindt over deze nieuwe functie en de naam ‘Toon Coach’. Handig? Niet handig? Goede naam?

Vertel!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Hoi Marco,

Ik vind de naam Toon Coach een prima definitie van deze functie.
Als ik zie hier op het forum hoe vaak ik en vele anderen tips geven om besparingen te bewerkstelligen, dan denk ik dat deze aanvulling op Toon een handige tool zal zijn voor beginners op besparingsgebied.

Maar meteen vraag ik me dan af hoe wordt dat ingevuld? Hoe werkt dat proactief advies dan?
Ontstaat er dan een soort wisselwerking tussen Toon en wat de klant opvolgt aan tips?
Reputatie 4
Badge
Ha Brandje,

De Toon Coach wordt jouw persoonlijke adviseur op het gebied van energie. Zo helpt Toon je met het lezen van je persoonlijke grafieken en hoe deze jou kunnen helpen om energie te besparen. Op basis van jouw energieverbruik en gewoontes in huis geeft Toon tips om te besparen. In die zin kun je dus zeker spreken van een soort wisselwerking. Heb ik je vraag zo een beetje kunnen beantwoorden?

Fijne dag! Marco
Hoi Marco,

Ja met deze uitleg wordt het me duidelijker.
Zo'n wisselwerking zal vele helpen om de juiste balans te vinden om besparingen te bereiken.

M.i. een goed initiatief.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe dit op Toon in de praktijk vorm wordt gegeven.
Reputatie 7
Badge +7
@MarcoG

het zou een mooie aanvulling op Toon zijn.
en zeker als de "Toon Coach."
in zekere zin een wisselwerking aan gaat met de gebruiker.

mvg,
jan
Reputatie 4
Badge
Dank voor je reactie, Jan. Zijn er meer community leden die hier een mening over hebben? Meer reacties zijn welkom! 😃
Het is een mooie aanvulling voor de nieuwe gebruikers en voor bestaande die zo getriggerd worden hoe te besparen

Als het verder gaat dan allen tips, en de gebruiker uitdaagd. He wie ben ik om daar tegen te zijn laat maar komen ga graag de uitdaging aan.

Alle beetjes helpen en het maakt van toon een nog kompleter bespaar thermostaat
Reputatie 4
Badge +5
Ik ben nog een vrij nieuwe gebruiker, heb toon nu een 2.5 week dus ben nog steeds zaken aan het ontdekken.
Dus lijkt me dit een prima toevoeging waar ik dan mooi gebruik van kan maken.
Ja hoor. Weer op de tablet. Ik heb geen tablet maar een grote smartphone zoals meerdere dat hebben. Wij pussen dus weer buiten de boot. Het antwoord van laats slaat ook nergens op toon op tablet kan niet op de telefoon omdat dit te klein in. Dan pas je de interface toch aan.
Ja hoor. Weer op de tablet. Ik heb geen tablet maar een grote smartphone zoals meerdere dat hebben. Wij pussen dus weer buiten de boot. Het antwoord van laats slaat ook nergens op toon op tablet kan niet op de telefoon omdat dit te klein in. Dan pas je de interface toch aan.

Dat is inderdaad pech.
Dat Eneco voor Toon op Tablet heeft gekozen is uiteraard logisch.
Er is een veelheid van gegevens en grafieken en dat is m.i. echt niet op een smartphone, al heb je een Iphone 6 Plus, te proppen.