De nieuwe Fibaro CO sensor | Eneco Community

De nieuwe Fibaro CO sensor

Toon eerste bericht

63 Reacties

Ik heb vanuit Quby niets verder vernomen.
Zeker nu Kassa ee mee bezig was, steeds belangrijker. Vreemd vind ik dat allerlei testen duidelijk aangeven welke exemplaren slecht zijn, maar Fibaro zie ik nooit in de test.
Dat weerhoudt mij op fit moment om €99,95 uit te geven, omdat de CO melder ook solitair is te gebruiken.
Goed dat ik nog even gewacht heb ivm mogelijke tests.

De grote test die o.a. NVWA publiceerde ivm de vele niet goed werkende exemplaren, daar zat vreemd genoeg de Fibaro niet bij.

Er is nu een nieuwe versie uit, die werkt met HomeKit, kijk dan is er tenminste een koppeling, zolang Quby de koppeling met Toon nog niet effectueert.

Helaas nog steeds even duur🙄

Ook Quby nog even om nader bericht gevraagd.
Daar is ie dan.
Helaas niet koppelbaar aan Toon®️, maar wel perfect gekoppeld aan HomeKit.
Fibaro heeft ook een App (Fibaro for HomeKit devices) waar ook de volledige uitlezing mogelijk is.
Weer een stukje veiliger en nu ook op CO gebied!

Reputatie 6
Badge +7
Nice !!!!!
Ik wilde niet langer wachten; zeker na de media aandacht aan CO melders.
Nu met de HomeKit koppeling heb ik Toon®️ niet nodig en heb ik toch een mogelijkheid om OOK op de  Iphone een melding te krijgen.
Reputatie 6
Badge +7
Ik wil er na de verbouwing hier ook 1 aanschaffen . Daarom ben ik ook naar een Homey aan het kijken omdat ik daar heel veel aan kan koppelen en meldingen van kan krijgen .
Homey heeft mijn zoon ook. Hij was een een early adapter van deze 2 jongens uit Almelo.
Er zit zeker potentie in, maar blij wordt ik niet van de vormgeving.
Ik gok voorlopig op de HomePod en met name ivm met de combi als super luidspreker.
Reputatie 6
Badge +7
Ik ben niet zo'n fan van Apple.
Reputatie 4
Badge +4
Als ik het goed begrepen heb, moet je bij aanschaf een keuze maken: of alleen te gebruiken met Apple HomeKit of alleen z-wave compatibel zoals o.a Fibaro home center. Als deze co-melder ooit aan Toon te koppelen is en je hem nu hebt aangeschaft om hem via HomeKit te gebruiken dan kan dat dus niet. Het is nu of-of en niet en-en.😡
Uiteraard heb ik zoals gemeld bewust de HomeKit keuze gemaakt.
Ik wil ivm de veiligheid niet meer verder wachten.
Reputatie 4
Badge +3
Inmiddels zijn we weer een paar maanden verder en vind Eneco het schijnbaar niet belangrijk genoeg om er wat vaart achter te zetten en de co melder toe te voegen aan Toon .
Reputatie 4
Badge
Inmiddels zijn we weer een paar maanden verder en vind Eneco het schijnbaar niet belangrijk genoeg om er wat vaart achter te zetten en de co melder toe te voegen aan Toon .

Het is niet alleen de CO-meter die toegevoegd kan worden...
Toon heeft puur alleen ondersteuning voor Plugs (Fibaro Wall Plug, Neo CoolCam Power Plug) en Rookmelders (Fibaro Smoke Sensor). Rest van de domotica sensoren kan je niet direct koppelen.
Denk maar eens aan Z-wave Door sensors, Z-wave Sirene's of het bekende Klik-Aan-Klik-Uit of Hue (zonder tussenkomst van basisstation).
In theorie is het mogelijk alleen in praktijk zit het er niet in. 😒
Reputatie 7
Badge +9

Het is niet alleen de CO-meter die toegevoegd kan worden...
Toon heeft puur alleen ondersteuning voor Plugs (Fibaro Wall Plug, Neo CoolCam Power Plug) en Rookmelders (Fibaro Smoke Sensor). Rest van de domotica sensoren kan je niet direct koppelen.
Denk maar eens aan Z-wave Door sensors, Z-wave Sirene's of het bekende Klik-Aan-Klik-Uit of Hue (zonder tussenkomst van basisstation).
In theorie is het mogelijk alleen in praktijk zit het er niet in. 😒

Woonveilig zit er aan te komen in samenwerking met Toon. Veel details zijn mij er niet van bekend.

Reageer