Correctie luchtvochtigheid in Toon 2 | Eneco Community

Correctie luchtvochtigheid in Toon 2

• 23 februari 2019
  • 70 reacties
  • 4011 Bekeken

Toon eerste bericht

70 Reacties

@TinaC zie mijn eerdere bevindingen. er is nog niets veranderd in mijn situatie betreffende verkeerde luchtvochtigheid. foto's van vandaag wijken niet af van eerdere bevindingen

Zie foto van vanmorgen

de externe meter(s) is een slimme Indoor luchtkwaliteit Monitor van Netatmo en staat op ongeveer 1,5m van toon vandaan,

en de tweede is een geijkte analoge meter en heb in normaal gesproken op 2 meter afstand van toon staat, maar op dit moment staat deze boven

Toegang staat open

Reputatie 6
Badge +3
Beste Eneco, hoe staat het hier nu mee?
Reputatie 7
Badge +6
@ThehogNL

De ontwikkelaars zijn er mee bezig, alleen op het moment zijn er andere zaken die meer prioriteit hebben, omdat deze een grotere impact hebben.

Groet,

Folkert
Reputatie 6
Badge +3
Ok duidelijk. Grotere impact zaken zijn uiteraard belangrijker! ben wel benieuwd welke zaken dan maar dat lezen we wel in de release notes later 🙂
Reputatie 6
Badge +3
Weer een maand verder dus vraag maar weer eens naar een update @Folkert

Na de prioriteiten (grote storing) van meer dan een maand geleden, zijn er nog ontwikkelingen geweest omtrent de luchtvochtigheid nauwkeurigheid? @TinaC @Emel @Folkert @Urgel 

Reputatie 7
Badge +2

@Berny 

Op dit moment is er nog geen nieuwe informatie om te delen. Zodra wij meer weten zullen we dit melden.

Groeten Chantal 

Reputatie 6
Badge +3

@ChantalS kan je wel minstens vertellen of het uberhaupt aandacht heeft? Probleem bestaat al sinds invoer toon2 (anderhalf jaar geleden). De oplossing ervoor is aangedragen een half jaar terug (als het niet langer is). Het ontgaat mij de reden waarom de oplossing niet geimplementeerd wordt. Het lijkt er op dat nog steeds niet duidelijk is wat het probleem is en of er erkent wordt dat er uberhaupt een probleem is.

Ik vraag me af waarom ik me hier druk over maakt want ‘gewortelde’ toons hebben hier geen last van omdat daar de fix al geimplementeerd is. Het gaat alleen om de duizenden toon2 gebruikers die 4,95 per maand betalen voor goede service. Niet mijn probleem. 

Reputatie 7
Badge +2

@ThehogNL

De softwarebeheerders zijn nog bezig met het zoeken naar waar exact het probleem zit.  Het heeft dus zeker de aandacht.

Groeten Chantal

Reputatie 6
Badge +3

@ThehogNL

De softwarebeheerders zijn nog bezig met het zoeken naar waar exact het probleem zit.  Het heeft dus zeker de aandacht.

@ChantalS de softwarebeheerders mogen mij PM bereiken of via mijn email die wel bij jullie bekend is. Ook telefonisch wil ik het ze wel uitleggen. Het is heel simpel namelijk.

Het schiet al lekker op geloof ik met het onderzoek….

研究は順調に進んでいると思います…。

Wie weet gaat het nu allemaal wat sneller nu eneco in Japanse handen is.

エネコが日本の手に渡った今、物事は少し速くなるかもしれません。

@ThehogNL

Groeten Chantal

Hebben ze inmiddels al gevonden waar exact het probleem zit?

Reputatie 6
Badge +3

Het is inmiddels al een jaar geleden geloof ik dat ik het op het voormalig toon-forum nog had gemeld met de oplossing erbij. Als zo lang in de hobby toon’s ook perfecte en nauwkeurig luchtvochtigheid aanduiding op de toon2.

Als de ontwikkelaars eindelijk snappen wat er mis gaat moeten ze zich haast wel gaan schamen voor dat het zo lang geduurd heeft :-) zo moeilijk is het echt niet

Reputatie 7
Badge +4

We moeten oppassen de ontwikkelaars niet teveel onder druk te zetten, ze waren tenslotte heel druk bezig het afgelopen jaar met de zeer belangrijke feestdagen thema's. Wie kan er nu nog zonder?

Dan begrijp ik heel goed dat een correcte weergave van de luchtvochtigheidsmeting op zich laat wachten, dat is wel een handvol regels code die moeten worden begrepen, getest, uitgerold.... serieus, daar gaat jaren overheen hoor, wil je dat goed doen.

Tot die tijd kunnen we een paar keer genieten van kerst /paas/kerst thema's. Zucht. 

Maar even zonder dollen:volgens hun eigen website werken ze Agile bij Quby. Dan kan ik me dus werkelijk niet voorstellen dat de Toon product owner bij de planning van iedere volgende sprint een quick fix als deze geen voorrang geeft boven cosmetische zaken.

Of de product owner begrijpt zijn produkt totaal niet. Of de software ontwikkelaars begrijpen de hardware niet. Of er is geen product owner betrokken bij de software ontwikkeling en is er een net afgestudeerd marketing meisje (sorry m/v) wat maar roept wat belangrijk is. Ik heb geen idee wat er daar mis gaat maar de incompetentie druipt er vanaf. Fijne feestdagen 🎄

Reputatie 6
Badge +3

Nee joh, ‘t is nieuwigheid. Die sensor moet zich nog inregelen, zie je wel vaker bij toon.

Reputatie 7
Badge +4

Nee joh, ‘t is nieuwigheid. Die sensor moet zich nog inregelen, zie je wel vaker bij toon.

je vergeet te melden dat de keteladapter 2 minuten stroomloos moet worden gemaakt en ook je internet modern moet worden gereset, daarna zijn al je problemen opgelost. Oh ja, en ken een vast ip adres toe aan Toon. Daarna zijn al je problemen opgelost. 

Heb ik natuurlijk allemaal al 5 keer gedaan maar de luchtvochtigheidstegel blijft een foute waarde geven... 👀

Reputatie 6
Badge +3

Hmmm … dan misschien toch maar de code aanpassen …

Kom op Quby: Doon ‘ns get!

@Toonz niet vergeten de meetmodule nog te ontkoppelen, 2,35 min stroomloos maken, opnieuw koppelen terwijl je als een Parkinson patiënten op het module knopje blijft drukken. Dan pas, zijn alle je Toon problemen opgelost 🤣

Reputatie 3
Badge +3

Haha! 😀

Reputatie 7
Badge +9

Alle gekheid op een stokje. Er zijn serieus mensen die Toon in de grijze bak smijten, omdat het gewoon ondermaats werkt tegenover de concurrentie (Nest, Tado, etc)..

Quby is aan zet om eindelijk eens wat te doen aan die luchtvochtigheid. Nest kan ook een correcte weergave tonen, dan kan Toon het ook (niet geworteld uiteraard) 

Reageer