Contrast temperatuur-knoppen | Eneco Community
beantwoord

Contrast temperatuur-knoppen

• 18 december 2015
  • 10 reacties
  • 252 Bekeken

Badge
Het valt op dat sinds het nieuwe design het voor mij haast niet te zien is welke temperatuur is ingeschakeld (thuis, slapen, weg...etc). Ik heb verschillende instellingen (lichtsterkte) geprobeerd...maar het blijft moeilijk te zien.
icon

Beste antwoord door Brandje 19 december 2015, 09:56

Je hebt gelijk! Ik zat op de verkeerde toer.
Je zou ook kunnen zeggen dat de kleuren wat harder zouden mogen zijn.
Dus dat ze iets meer aangezet worden.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

10 Reacties

De programma keuze is standaard in de dimstand niet te zien. Dat geldt voor een ieder.
Wel is keurig in de dimstand te zien wat de volgende programma keuze is die ingesteld is.

En dat laatste is toch steeds voldoende?
Reputatie 7
Badge +7
Het valt op dat sinds het nieuwe design het voor mij haast niet te zien is welke temperatuur is ingeschakeld (thuis, slapen, weg...etc). Ik heb verschillende instellingen (lichtsterkte) geprobeerd...maar het blijft moeilijk te zien.

klopt helemaal @ menno99,
hier precies het zelfde , het kleur verschil tussen de ingeschakelde tegel en de andere tegels is helaas minimaal.
( maar ik ben ook een beetje kleuren kippig ):)

mvg,
jan
Badge
De programma keuze is standaard in de dimstand niet te zien. Dat geldt voor een ieder.
Wel is keurig in de dimstand te zien wat de volgende programma keuze is die ingesteld is.

En dat laatste is toch steeds voldoende?

Ik bedoel de tegels met temperatuur (niet in de dimstand). Heeft volgens mij te maken in welke hoek je naar het scherm kijkt. Helaas is deze niet te wijzigen aangezien de Toon op een vaste hoogte hangt. In een volgende update zou ik dan ook graag iets meer contrast-verschillen tussen de verschillende temperatuur-tegels zien. 🙂
Je hebt gelijk! Ik zat op de verkeerde toer.
Je zou ook kunnen zeggen dat de kleuren wat harder zouden mogen zijn.
Dus dat ze iets meer aangezet worden.
Ik ben het er mee eens.
De knoppen contrast mag duidelijker zijn. Soms ga je toch twijfelen, is ie nog op Thuis of is Comfort al ingegaan?
En wat mij betreft de handmatig instellingen (+/-) zijn ook niet duidelijk.
Ik zou graag willen altijd zien bij een positive of negative handmatig verandering de echte nieuwe ingestelde temperatuur en de gemeten. Misschien de nieuwe ingestelde temperatuur over de programma's knoppen, en de knoppen zelf laten vervagen (fade out).
I.p.v. een kleine beschrijving "Tijdelijk naar XX", of een kleine ">xx,x".

In de bijlagen een paar voorbeelden van kijkhoek (eigenlijk moet je schuin aankijken om contrast te kunnen zien), en een voorbeeld van de handmatig instellingen, + en -.
Off topic...
Sorry, ik kan de dubbele foto niet verwijderen, misschien een aandachtspunt voor de forum beheerde om foto's te kunnen annuleren.
Stel je voor dat een foute foto wordt geüpload en kan je niets meer aandoen...:S
Off topic...
Sorry, ik kan de dubbele foto niet verwijderen, misschien een aandachtspunt voor de forum beheerde om foto's te kunnen annuleren.
Stel je voor dat een foute foto wordt geüpload en kan je niets meer aandoen...:S

IK ben niet boos hoor; gebeurt mij ook wel eens en dan heb je inderdaad pech.........
Ha, gelukkig Ton:D
Het is alleen een verbeteringsvoorstel voor de forum. Het is prettiger voor iedereen.
Jazeker en Eneco weet het ook, want er is eerder geklaagd, zal wel bij de volgende grote update van het forum bij InSided worden meegenomen.
Badge
Helaas nog geen reactie gelezen dat er een oplossing komt voor het contrast probleem. De foto's van Berny zijn duidelijk. Ik hoop natuurlijk op een formele reactie van Eneco 🙂.

Ik mis trouwens ook de mogelijkheid dat eventuele storingen op scherm worden getoond (als scherm is gedimd). Het uitvallen van bijv. de wifi valt past op zodra je de Toon uit de gedimde stand haalt. Ook het duimpje omhoog is niet meer constant in beeld....dat stimuleerde het gezin om op het energieverbruik te letten.