Bij verbinden met WiFi mac-adres tonen | Eneco Community
vraag

Bij verbinden met WiFi mac-adres tonen

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Misschien is het een aangename feature voor Toon, voor wie een Wifi-extender in huis heeft.
Vaak draaien ze een zelfde SSID en ziet Toon bij het verbinden met de router dus twee dezelfde SSID's. Hoe kan je nu eenvoudig weten welke je precies hebt, als het signaalsterkte van beiden op de plek waar Toon hangt haast even sterk is?

Is het mogelijk dat je iets van een mac-adres erbij kan laten tonen, zodat je weet of je op je extender probeert te verbinden, of op je vaste AP van je router?

Ikzelf liep hier ook van de week tegen aan toen ik Toon aan het draadloze netwerk wou koppelen. Is dit een ideetje?

5 Reacties

Reputatie 6
Badge
@Ariën

Welkom op de Toon community en hartelijk dank voor je bijdrage. Ik zal je feature delen met de ontwikkelaars.
Voor nu is de enige oplossing die ik voor handen heb een naamswijziging van één van je SSID's (router of extender).
Nu heeft een extender, als deze de SSID van je router overneemt, vaak een extra toevoeging.
Zie jij dit niet terug in Toon, waardoor je het onderscheid zou kunnen maken?

Groet, Urgel
Reputatie 6
Badge +2
Een DHCP server geeft alleen z'n IP-adres, niet z'n MAC adres. Is nl. nergens voor nodig om een verbinding te maken. De WiFi interface van toon heeft 1 MAC adres, dus daar word je ook niet wijzer van.
Reputatie 7
Badge +7
Even je repeater uit het stroom trekken en je weet welke je moet hebben.. optie?
Badge
Ton van Rijn wrote:

Even je repeater uit het stroom trekken en je weet welke je moet hebben.. optie?

Kan maar is niet altijd een optie. ;)

FireChief wrote:

Een DHCP server geeft alleen z'n IP-adres, niet z'n MAC adres. Is nl. nergens voor nodig om een verbinding te maken.

Als Toon zoekt naar WiFi-netwerken, dan wordt het mac-adres van die AP toch in het signaal meegestuurd? Of vergis ik mij nou?
Reputatie 6
Badge +2
Het MAC adres van de client (Toon dus), niet dat van de server. Dat adres kan Toon a priori niet weten (en hij komt er ook nooit achter, want 't server MAC adres is niet relevant voor de verbinding, wordt dus ook niet medegedeeld).
Bovendien heeft de wifi chipset van een dual band router over 't algemeen ook maar een MAC adres. Word je dus ook niet wijzer van, ook al zou 't medegedeeld worden.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen