Automatisch uitschakelen en inschakelen met verlaten woning | Eneco Community

Automatisch uitschakelen en inschakelen met verlaten woning

• 1 februari 2016
  • 3 reacties
  • 243 Bekeken

Allereerst wil ik melden dat ik Toon een prima uitvinding vind, de slimme schakelaars, brandmelder e.d. zijn een mooie toevoeging hierop.
Maar zou het niet handig zijn om Toon te kunnen laten kijken naar de aanwezigheid van de App in het netwerk?
Dus stel dat ik en mijn vrouw de app op ons telefoon hebben staan en we verlaten de woning dat Toon de verwarming op afwezig programma zet, en de lichten kan uitschakelen? Of zelfs met de slimme schakelaar als we een kamer verlaten! Dan moeten er alleen wel meerdere apps ingesteld kunnen worden (bijv. ouders+kinderen). Misschien dat dat in een later stadium zelfs gekoppeld zou kunnen worden met het alarmsysteem.
Veel mensen zijn op dit moment opzoek naar slimmer wonen, denk dat er veel vraag naar zou zijn.
Goed voor het milieu, bespaart, maakt het systeem aantrekkelijker voor anderen om aan te schaffen, win-win lijkt me.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

3 Reacties

Nee als dat downloadbaar zou zijn had ik je die info verstrekt uiteraard.
Ik meldde dat API (google daar maar eens op) net van start is gegaan.
Dus straks zullen bedrijven in overleg met Quby allerlei App's maken en die zullen dan op één of andere manier in een Toon API store verkrijgbaar zijn.
Ow bedankt Brandje, die topic heb ik nog niet gelezen/gezien. Maar zal ik dan zeker in de gaten gaan houden! ;)
Was dan ook pas mijn eerste bericht en kennismaking met het forum. Kwam er zelfs nu pas achter dat er een forum was...

Maar je zegt: "Voorbeelden daarvan heb ik in de praktijk reeds gezien"
Is hij dus al downloadbaar bedoel je?
Dat heet geofencing!
Voor Wensen en Ideeën hebben we een apart topic en daar is het diverse keren reeds ter sprake geweest.

Sinds 3 december 2015 is API vrijgegeven en kunnen er App's gemaakt worden.
Voorbeelden daarvan heb ik in de praktijk reeds gezien.