Altijd temperatuur en tijd zichtbaar | Eneco Community
beantwoord

Altijd temperatuur en tijd zichtbaar

• 2 december 2018
  • 16 reacties
  • 631 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Ik wil dat TOON continu zichbaar is zodat ik altijd de tijd en temperatuur op het display ziet.
icon

Beste antwoord door Brandje 6 december 2018, 11:49

Op je Toon®️ zie je een Programma schakelaar met een groen vlak. Dat is je programmaleuze actief.
Klik er op en het groene vlak verdwijnt.
De tekst wordt: Programma Uit
Kies een standaard programma door op bv Thuis te drukken en kies daarbij een temperatuur.

LET OP!
Je moet daarna dus dan zelf de thermostaat regelen; alle automatische instellingen zijn fan gestopt.
Toon®️ zal actief blijven en na bv 1 in de dimstand komen en zo blijven.
Bekijk origineel

16 Reacties

Hoi @jmui
Als je Toon continu wil zien dan bedoel je dat het scherm niet op Zwart mag bij Slapen en/of Weg?
Reputatie 7
Badge +9
Altijd zichtbaar is niet mogelijk met Toon.
Je heb de keuze uit 3 opties:

• Na 1uur op zwart.
  • Bij Slapen/Weg op zwart.
  • Direct op zwart.
Meeste laten hem staan op Slapen / Weg. Zodoende gaat Toon pas op zwart na en uur dat Slapen is ingegaan, of gaat direct op zwart als Weg word geactiveerd.. Overigens als je handmatig slapen activeert, gaat Toon ook direct op Zwart.
Hoi Ricardo,

Altijd zichtbaar is uiteraard wel mogelijk, vandaar mijn vraag of Toon®️ niet op Zwart mag.
Want altijd actief, uiteraard gedimd, is simpel mogelijk via Programma Uit en keuze bv Thuis.
Vandaar eerst die vraag van mij.😏
Reputatie 1
Badge
Hoi Ricardo,

Altijd zichtbaar is uiteraard wel mogelijk, vandaar mijn vraag of Toon®️ niet op Zwart mag.
Want altijd actief, uiteraard gedimd, is simpel mogelijk via Programma Uit en keuze bv Thuis.
Vandaar eerst die vraag van mij.😏

Ha Brandje,
Kan je deze instelling misschien wat verder toelichten? Ik krijg het niet voor elkaar...
Op je Toon®️ zie je een Programma schakelaar met een groen vlak. Dat is je programmaleuze actief.
Klik er op en het groene vlak verdwijnt.
De tekst wordt: Programma Uit
Kies een standaard programma door op bv Thuis te drukken en kies daarbij een temperatuur.

LET OP!
Je moet daarna dus dan zelf de thermostaat regelen; alle automatische instellingen zijn fan gestopt.
Toon®️ zal actief blijven en na bv 1 in de dimstand komen en zo blijven.
Beste Brandje, ik weet niet of jij een andere TOON heb als ik maar jouw uitleg hierboven werkt bij mij niet.
Hoe is dit mogelijk?

Met vriendelijke groet,
jmui
Even voor alle duidelijkheid, wat werkt bij jou niet?
Altijd Toon®️ (gedimd) actief?
Hallo Ton, het heeft even geduurd problemen met inloggen.

Ik heb precies gedaan wat jij opgegeven hebt, maar zo gebruikte ik de Toon al, maar na het heldere display overgaand op het gedimde dat 1 uur zichtbaar blijft gaat het display gewoon uit dus helemaal niets zichtbaar.
Ik hoop dat ik het zo iets beter heb uitgelegd.

Groet jan
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Ton, het heeft even geduurd problemen met inloggen.

Ik heb precies gedaan wat jij opgegeven hebt, maar zo gebruikte ik de Toon al, maar na het heldere display overgaand op het gedimde dat 1 uur zichtbaar blijft gaat het display gewoon uit dus helemaal niets zichtbaar.
Ik hoop dat ik het zo iets beter heb uitgelegd.

Groet jan

Dat is normaal gedrag van Toon als de programma standen Weg of Slapen geactiveerd worden/zijn door het programma. Dan na en uur zal Toon inderdaad zwart worden.
Door overdags het programmastand Thuis of comfort te gebruiken, zal Toon gedimd aanblijven! 🙂
Hoi Jan, @autoF
Dan gebruik je dus de programma stand Slapen.
Als je niet wilt dat het scherm op Zwart gaat dan kan je helaas dus alleen de stand Thuis of Comfort gebruiken.
De vrijheid/instelling om bij Slapen een continue zicht te houden is meermalen gevraagd, maar Quby wil dat helaas niet implementeren.
autoF

Hallo Ton,

Nog even geprobeerd wat je in je laatste bericht verteld heb over een altijd zichtbaar display.
Ik heb het zowel met "thuis als met comfort" geprobeerd met het display, en natuurlijk programma op uit maar het display gaat na 1 uur op zwart dus geen beeld meer.
Nu vroeg ik me af bij de foto van "Bij slim schakelen met TOON" staan er rechtsbovenin 5 stuks pictogrammen bij mij echter maar 2 stuks is dit correct?
Waar kan ik de software update versie zien in TOON, en wat is de laatste.

Groet jan
Hoi Jan,

De versie kan je zien bij menu/instellingen/software
De laatste is nu 5.0.4

De scherm instellingen vind je bij menu/instellingen/scherm

Het scherm gaat weliswaar in de dimfunctie na 1 uur maar als je deze diminstelling op 50% zet is het scherm met de Thuis programmakeuze prima constant af te lezen.
Reputatie 7
Badge +9
autoF

Hallo Ton,

Nog even geprobeerd wat je in je laatste bericht verteld heb over een altijd zichtbaar display.
Ik heb het zowel met "thuis als met comfort" geprobeerd met het display, en natuurlijk programma op uit maar het display gaat na 1 uur op zwart dus geen beeld meer.
Nu vroeg ik me af bij de foto van "Bij slim schakelen met TOON" staan er rechtsbovenin 5 stuks pictogrammen bij mij echter maar 2 stuks is dit correct?
Waar kan ik de software update versie zien in TOON, en wat is de laatste.

Groet jan

Dan vermoed ik dat je scherminstellingen verkeerd staan, dan staan deze op: Na 1uur op zwart.
Advies is om dit te wijzigen naar: Bij Slapen/Weg op zwart
Hallo Ton,

Bedankt voor de begeleiding, ik heb de diminstelling op 50 % gezet en het werkt, misschien komt er nog wel eens een update zodat het ook met programma on werkt.
Je gaf op dat de laatste software update 5.0.4. zou moeten zijn maar bij mij is het 4.22.7 en firmware ketelmodule 37 ik geloof niet dat je dit zelf kan wijzigen want dan zou er naast de software instelling een tabje zichbaar moeten zijn om dit te veranderen. Als dit wel kan hoor ik het graag.

nogmaals bedankt.

Groet jan
Hoi Jan,

Graag gedaan tot zo ver!
Als je de software versie 5.0.4 nog niet hebt dan kan je die aan vragen in een special topic daarvoor.
Ik zoek ‘m even voor je op.
Hoi Jan @autoF

Dit is het topic:

https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166

Reageer