Aanvraag voor nieuwe functie | Eneco Community

Aanvraag voor nieuwe functie

• 25 september 2012
  • 27 reacties
  • 2332 Bekeken

Hallo,

Ik weet niet in hoeverre Toon gebruikers ideeën mogen geven in eventuele nieuwe functie's in nieuwe Toon update's maar bij deze heb ik 2 functie's die ik eigenlijk een beetje mis.
- Een service menu voor de ketel waarin het mogelijk is default ketel gegevens uit te lezen zoals brander uren, aanvoer en retour temperatuur ketel, CV water druk (info is beschikbaar op de opentherm interface bij mijn ketel)
- Een webinterface om platform onafhankelijk de Toon in te stellen met een PC of mobiel device.

Ik hoor het graag of dit misschien al in de pen zit en willicht dat deze topic gebruikt kan worden als verzameling voor andere ideeën.
Gr,
DJ

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

27 Reacties

Ik zou idd ook graag een webinterface zien, dit maakt alles een stuk simpeler. Ik denk dat eneco dit niet vrijgegeven heeft, want in de beschrijving van Quby2 staat vermeld dat deze een webinterface heeft.

gr
Reputatie 3
Badge
Zullen we verder gaan in dit topic? 😉 https://forum.eneco.nl/thermostaat-toon-106/nieuwe-funktie-voor-toon-4400/

welkom op dit forum trouwen.
Hi,

Geen probleem ;)
Gr,
DJ
Reputatie 2
Badge +1
@Phoenix-Blue

Welkom op het Eneco forum!
Het wordt op prijs gesteld als klanten meedenken met Eneco en verbeterpunten of andere ideeën aandragen. Bedankt.
Je eerste idee heb ik doorgestuurd naar de ontwikkelaars van Toon.
Het tweede idee wat je geeft zit inderdaad al in de pen. De verwachting is dat er aan het einde van het najaar een applicatie zal zijn waarmee je Toon op afstand kan bedienen. Als deze functionaliteit beschikbaar is zullen we dat onder andere via het forum laten weten.
Reputatie 3
Badge
@joep, kan dit topic worden samengevoegd? misschien wel gemakkelijk
Reputatie 2
Badge +1
@Jeroen

Ik heb besloten om dit topic niet samen te voegen omdat we vinden dat iedereen recht heeft op zijn/haar eigen topic.
Verder vind ik dat dit geen nadelige consequenties heeft voor het overzicht van het forum.
Reputatie 3
Badge
Prima. Dan zal ik me daar buiten houden wanneer eneco ervoor kiest. 🙂 @topic starter. Hou de verschillende topic hierover in de gaten om ook je mening te laten weten als iemand een idee oppert waar je ook wel interesse in hebt. 😉 zag bv in het andere topic een mogelijk screenshot van de nieuwe app
 @topic starter. Hou de verschillende topic hierover in de gaten om ook je mening te laten weten als iemand een idee oppert waar je ook wel interesse in hebt. 😉 zag bv in het andere topic een mogelijk screenshot van de nieuwe app

Zal ik zeker doen, heb idd een afbeelding al voorbij zien komen en hoop dat er snel een optie beschikbaar komt voor integratie mogelijkheden naar apps en voor in mijn geval naar een Domotica systeem.

Heb nog wel wat andere mogelijke opties voor nieuwe functie's dus zal in de loop van de tijd deze via het forum wel voorleggen.
Gr,
DJ
Reputatie 3
Badge
Ik ben net gebeld en de eerste grote update is in de maak. dan ben ik benieuwd wanneer een aantal van ons als beta testers uitgenodigd worden.
Dat is goed nieuws, ik hou me aanbevolen voor een beta test.
Reputatie 2
Badge +1
@Jeroen Ruiter

Van mijn collega begrijp ik dat jullie het onder andere over de applicatie hebben gehad.
We verwachten dat de applicatie eind dit jaar beschikbaar is.
Zie ook de reactie van Marijn in dit topic
Reputatie 3
Badge
Offtipic: Gesproken niet echt. Je collega sprak over een enerme update op korte termijn ivm de app fucntie die komen ging. Deels tegenstrijdig met wat marijn riep, maar gaf me hoop dat toch sneller als op forum benoemd werd zou zijn. ook vraag ik me af hoelang eventuele beta testers nodig hebben tijd krijgen om de app uitvoerig te testen.
Hè , hij is er update naar 2.1.0

en er is een webinterface, ben benieuwd wat er nog meer vernieuwd is .
Hallo,

Kijk dat is nog eens goed nieuws, helaas kan ik heb van afstand niet upaten dus zal moeten wachten tot vanavond.
Los van de webinterface heb je nog andere nieuwe functie's gevonden?

(Wellicht dat iemand van Eneco hier op het forum een Change Log kan zetten met alle aanpassingen die zijn doorgevoerd.)
Ja , maar is niet voor iedereen mogelijk. Dit gaat over de mogelijkheden die je nu hebt om lichten aan uit te zetten, via zwave ( topic) Werkt goed, maar nog wel via de webui. Ik denk dat de besturing ook in deze update zit, maar weet k nog niet.

gr
Badge
Hè , hij is er update naar 2.1.0

en er is een webinterface, ben benieuwd wat er nog meer vernieuwd is .

Ik heb de update draaien maar geen webinterface kunnen ontdekken..
Moet je eerst vrijgeven op toon , door lokale toegang, en zwave beheer

deze webui is voor experts zegt toon bij inschakelen.

dan kun je 2 uur in het apparaat inloggen, dan heb je een vrij beperkte webui. In deze kun je zwave functies bijstellen, voor gevorderden. Hierna kun je apparaten koppelen volgens fabrikant handleiding.

webui is nog beperkt en LET OP je zou mogelijk door verkeerde instellingen problemen kunnen krijgen, met andere woorden.

IK denk dat als je gaat lopen hannessen met de webui het op eigen risico is.

ook zal de webui mogelijk uitgebreid worden voor de app
Hiervoor was trouwens ook een handleiding, maar die is verwijderd.
Badge
Moet je eerst vrijgeven op toon , door lokale toegang, en zwave beheer

deze webui is voor experts zegt toon bij inschakelen.

dan kun je 2 uur in het apparaat inloggen, dan heb je een vrij beperkte webui. In deze kun je zwave functies bijstellen, voor gevorderden. Hierna kun je apparaten koppelen volgens fabrikant handleiding.

webui is nog beperkt en LET OP je zou mogelijk door verkeerde instellingen problemen kunnen krijgen, met andere woorden.

IK denk dat als je gaat lopen hannessen met de webui het op eigen risico is.

ook zal de webui mogelijk uitgebreid worden voor de app

Okay, dit wist ik niet. Bedankt, ga het vanavond eens even bekijken. Weer een tweak uitdaging 😃
Reputatie 3
Badge
Dus je moet in 2 verschillende schermen iets instellenwil je uiteindelijk in de webinterface komen?
Ja op beide schermen in toon aanzetten, hierna kun je inloggen via ip Jeroen 

dit is uitgezet om beveiligingsredenen!!!
Reputatie 3
Badge
Ik heb het maar niet geprobeerd. Heb geen z-wave producten verder maar dacht via de laptop misschien toon te kunnen besturen in huis.
Ik denk dat dat ook niet gaat lukken, de webui die zich toont is heel beperkt. Eigenlijk zie ik alleen zwave apparaten, en een display voor apparaten toevoegen. Misschien zit de besturingsmogelijkheid verborgen , app komt december.
Hier ook gisteren de update uitgevoerd.
Vind heel eerlijk gezegt de update niet echt een toegevoegde waarde hebben voor een gemiddelde gebruiker.

Wellicht zit er onder de moterkap een paar aanpassingen ter verbetring voor de opentherm communicatie of iets dergelijks.
Want die Webinterface is leuk (kan hem in iedergeval over Z-wave koppelen in mijn bestaande z-wave netwerk) maar heb geen zin om elke 2 uur het vinkje aan te zetten.
in de Toon

Dus ik denk dat er 2.1.0 Beta had moeten staan ;-)
Ben benieuwd op de echt 2.1.0 update.
Phoenix blue

Ja is inderdaad niet echt bijzonder, kan alleen normaal energie meters aan zwave netwerk toevoegen, bediening is ook beperkt. 

Ps je hebt ook een zwave netwerk, wat heb je en werkt t goed? Regeer ff op zwave topic, als je tijd hebt !?!

ik las in het topic over de update, dat ze ook idd wat instellingen onder de kap veranderd hadden, volgens mij ook communicatie met cv ketel.

gr