Home
Vrienden van Toon

Vraag: Het weer werkt al weken niet in de nacht

marcel1970 Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten marcel1970 heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
Reacties: 330
Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

5 april 2017, 12:10

Al wekenlang om exact 00,00 uur valt het weer op de toon uit en komt weer tot leven wisselend na 1-2 uur. Ook gisterenavond was het weer rond 22.00 uur voor ruim een uur weg.

Ik heb hier over dit item meerdere topics gezien maar zie geen workaround om dit op te lossen.

Mijn vraag is dus: kan dit opgelost worden? zo-ja hoe of kan dit op afstand gefixt worden door 1 van de moderators :)

Mijn dank is groot.
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
Resultaten 26 tot en met 46 van 46
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Reacties: 1809
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

17 mei 2017, 10:10

ppj wrote:

mAiden wrote:

Hopelijk kan morgenochtend 1 van de Moderators van verhaal bevestigen..

Het probleem zit hem niet in Toon, maar in buienradar.. Buienradar heeft hun informatie aangepast, waardoor (soms) het weer niet inzichtelijk te krijgen is voor Toon, aangezien hij niet weet wat hij moet laten zien..

Daar moet Eneco dus een oplossing voor gaan bedenken en duidelijk mededelen of en zo ja,wanneer ( volgende update) dit verholpen gaat worden. En dat missen we een beetje. De informatievoorziening ( niet alleen specifiek over dit probleem maar in zijn algemeenheid) kan wel wat beter!

ppj

ppj,

Ik ben het wel met je eens dat de informatievoorziening beter geregeld kan worden, er word nauwelijks wat gecommuniceerd.

marcel1970 wrote:

mAiden wrote:

Hopelijk kan morgenochtend 1 van de Moderators van verhaal bevestigen..

Het probleem zit hem niet in Toon, maar in buienradar.. Buienradar heeft hun informatie aangepast, waardoor (soms) het weer niet inzichtelijk te krijgen is voor Toon, aangezien hij niet weet wat hij moet laten zien..

Het lijkt er een beetje op dat Eneco is een soort van impasse zit op dit probleem. Ik heb vele klachten hierover gezien en de moderators laten ze allemaal onbeantwoord wat mij de indruk geeft dat ze de oplossing niet kunnen bieden gezien ze afhankelijk zijn van een andere partij (Buienradar) Ik geloof niet dat Eneco deze gegevens gratis gebruikt maar hiervoor een x-bedrag aan buienradar hiervoor betaald wat de deur openzet om Buienradar onder druk te zetten dit z.s.m. op te lossen.

Weer informatie van Buienrader is gratis te verkrijgen via de mij al eerder verstrekte link ( https://xml.buienradar.nl/ ) in de link staat ook duidelijk het volgende zinnetje "Deze XML feed mag vrij worden gebruikt onder voorwaarde van bronvermelding BuienRadar.NL inclusief een hyperlink naar http://www.buienradar.nl. Aan de feed kunnen door gebruikers of andere personen geen rechten worden ontleend."
    Toon® SW: 3.7.9 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 7 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.7398 ~ Windows 10 PRO Insider Preview: 16199
  • marcel1970 Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten marcel1970 heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

17 mei 2017, 14:40

3 moderators hebben vandaag met vrije grote snelheid op andere topics gereageerd, maar dit topic (dat al 2 maanden loopt) word niet gereageerd. Het zoveelste bewijs dat Eneco geen flauw idee heeft wat ze met dit probleem aan moeten. Wat doet Eneco dan? gewoon negeren en niet reageren in de hoop dat klanten het dan maar slikken en pikken. Helaas beste Eneco, zolang het niet is opgelost betaal ik GEEN toon abonnement kosten.
  • mAiden

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

17 mei 2017, 16:20

marcel1970 wrote:

3 moderators hebben vandaag met vrije grote snelheid op andere topics gereageerd, maar dit topic (dat al 2 maanden loopt) word niet gereageerd. Het zoveelste bewijs dat Eneco geen flauw idee heeft wat ze met dit probleem aan moeten. Wat doet Eneco dan? gewoon negeren en niet reageren in de hoop dat klanten het dan maar slikken en pikken. Helaas beste Eneco, zolang het niet is opgelost betaal ik GEEN toon abonnement kosten.

Hoi er rekening mee dat Toon zo is ingericht. Dat het continue vraag aan de server of er betaald is voor Abbonement.. Als deze een false doorgeeft, houden de extra functies op.
    Toon® SW: 3.7.9 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 7 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.7398 ~ Windows 10 PRO Insider Preview: 16199
  • marcel1970 Auteur

1 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Klant aan huis

Klant aan huis

17 mei 2017, 23:04

mAiden wrote:

Hoi er rekening mee dat Toon zo is ingericht. Dat het continue vraag aan de server of er betaald is voor Abbonement.. Als deze een false doorgeeft, houden de extra functies op.

Toon word verrekend via je maandelijkse energiekosten, ik houd 7 euro in waarop eneco mij een brief zal sturen dat er 7 te weinig is betaald. Daarop zal ik een belletje geven en verwijzen naar de logs van de telefoongesprekken en mijn klachten hier waar niets mee gebeurd, daarop kunnen ze zelf een conclusie trekken bij de financiële afdeling of mijn inhouding terecht is of niet.

Het is gewoon jammer dat het zo moet gaan, in het begin van Toon werd er veel meer gecommuniceerd met de moderators en de leden, nu worden veel topics met klachten (bewust?) niet behandeld en zo ga je niet met elkaar om denk ik.
  • Zuid

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Zuid heeft ontvangen van andere leden.

250 gigawatt
    Reacties: 310
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Gespreksmaster

Gespreksmaster

18 mei 2017, 07:08

Meten is Weten. Ik heb afgelopen nacht via een script elke 10 minuten de buienradar xml file opgevraagd. Vanmorgen 00:07 uur 00:17 uur en 00:27 uur was er wel een xml file maar ontbraken in dit file ALLE gegevens van de weerstations. Om 00:37 uur lijkt het weer ok.
    Het 'probleem' zit dus NIET bij Toon. Wellicht kan een moderator bij buienradar informeren waarom er een onderbreking in de aanlevering van weergegevens zit.
    Met bovenstaande constatering is het echter nog NIET zeker dat de oorzaak bij buienradar zit. Buienradar verzamelt niet zelf weergegevens maar gebruikt informatie afkomstig van KNMI weerstations. Het kan dus ook nog zijn dat er door KNMI rond middernacht even geen gegevens worden verstrekt.
    Zonnepanelen 3600 Wp Monitoring via Arduino/Android/VBA software.
  • mAiden

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

18 mei 2017, 08:36

Zuid wrote:

Meten is Weten. Ik heb afgelopen nacht via een script elke 10 minuten de buienradar xml file opgevraagd. Vanmorgen 00:07 uur 00:17 uur en 00:27 uur was er wel een xml file maar ontbraken in dit file ALLE gegevens van de weerstations. Om 00:37 uur lijkt het weer ok.
    Het 'probleem' zit dus NIET bij Toon. Wellicht kan een moderator bij buienradar informeren waarom er een onderbreking in de aanlevering van weergegevens zit.
    Met bovenstaande constatering is het echter nog NIET zeker dat de oorzaak bij buienradar zit. Buienradar verzamelt niet zelf weergegevens maar gebruikt informatie afkomstig van KNMI weerstations. Het kan dus ook nog zijn dat er door KNMI rond middernacht even geen gegevens worden verstrekt.

Hoi Zuid,

Exact wat ik al dacht en zei dus.
    Enigste wat Eneco indeze kan doen, is dan Buienradar melden dat er een bug zit in hun XML file.

Ik had script draaien op mij Raspberry pi, om dit ook te meten. Zal zomenteen is kijken wat er bij mij gebeurd is vannacht.
  • Zuid

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Zuid heeft ontvangen van andere leden.

250 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Gespreksmaster

Gespreksmaster

18 mei 2017, 08:50

Inmiddels heb ik ook zelf via het contactformulier van de website van buienradar gevraagd waarom er een onderbreking in de aanlevering van gegevens zit in het xml file. Als ik een reactie krijg meld ik dat hier wel.
  • FolkertFolkert

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 5237
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

18 mei 2017, 09:04

@marcel1970

Allereerst excuses dat we niet met een antwoord zijn gekomen op dit topic. Je geeft aan dat veel klachten (bewust?) niet afgehandeld worden. Daar herkennen wij on niet in, en graag willen we daar voorbeelden van zien, zodat we daarop actie kunnen ondernemen. Ik wil je vragen de toegang klantenservice aan te zetten, dan kaart ik dit aan intern, ik heb al eerder een soortgelijke melding doorgegeven zie ik. Mochten andere gebruikers er ook last van hebben dan wil ik jullie ook vragen de toegang aan te zetten.
  • mAiden

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

18 mei 2017, 09:08

Folkert wrote:

@marcel1970

Allereerst excuses dat we niet met een antwoord zijn gekomen op dit topic. Je geeft aan dat veel klachten (bewust?) niet afgehandeld worden. Daar herkennen wij on niet in, en graag willen we daar voorbeelden van zien, zodat we daarop actie kunnen ondernemen. Ik wil je vragen de toegang klantenservice aan te zetten, dan kaart ik dit aan intern, ik heb al eerder een soortgelijke melding doorgegeven zie ik. Mochten andere gebruikers er ook last van hebben dan wil ik jullie ook vragen de toegang aan te zetten.

Folkert,

Het lig niet aan Toon, zoals ook Zuid heeft aangegeven.
    Buienradar heeft soms gewoon geen informatie in hun XML file staan, waardoor Toon het weer niet kan ophalen.
  • KellyKelly

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Kelly heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 2387
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

18 mei 2017, 09:17

@mAiden, toch de vraag aan Toon-gebruikers die dit probleem ervaren om de toegang aan te zetten, zodat wij het intern wel kunnen aankaarten.
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 28453
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

18 mei 2017, 12:02

mAiden wrote:

Folkert,

Het lig niet aan Toon, zoals ook Zuid heeft aangegeven.
    Buienradar heeft soms gewoon geen informatie in hun XML file staan, waardoor Toon het weer niet kan ophalen.

Hoi Ricardo,

Werkt het bij jou na 24:00 uur ook (soms) niet?
    Ik heb gister vanaf 24:00 tot 00:25 gecontroleerd en de info bleef gewoon actueel.
    Zie foto, gemaakt om 00:25 uur afelopen nacht:

Groet Ton; Toon® v.4.3.20; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • Zuid

250 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Gespreksmaster

Gespreksmaster

18 mei 2017, 14:00

Tot nu ging ik er van uit dat Toon het buienradar xml file gebruikte maar nu @Brandje afgelopen nacht om 00:25 uur een prima weergave heeft en ik via een VBA script om 00:27 uur een xml file zonder weerstations gelezen heb ga ik toch twijfelen. Heeft Eneco voor Toon een "eigen" data uitwisseling met buienradar? Of heeft buienradar meerdere servers die op dat tijdstip niet allemaal gelijke data hebben verzonden. Niets is nu zeker :)
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

18 mei 2017, 14:10

Precies Zuid!
    Daarom plaatste ik dan ook mijn foto.
    Er is bij mij geen enkele uitval geweest; zeker vanaf 00:00 tot 00:25 uur.
    Dus ik ga ook uit van een tijdgerelateerde afwijking op de server.

Hopelijk geeft een moderator daar duidelijkheid over.
    Groet Ton; Toon® v.4.3.20; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • Zuid

250 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Gespreksmaster

Gespreksmaster

18 mei 2017, 14:37

@Brandje Buienradar kan ook meerdere servers hebben. Afhankelijk van de drukte worden de aanvragen dan verdeeld over de servers. Misschien geeft buienradar mij op mijn mail nog een antwoord. Ik ga in ieder geval komende nacht nog een keer het script laten kijken. Wellicht met een iets hogere frequentie.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

18 mei 2017, 14:46

Oké, maar ik bedoelde een tijdgerelateerde afwijking op de servers van Eneco.
    Er zijn namelijk meer zaken die om 24:00 uur daar ge-/herstart worden.
    Denk aan bv de vergelijkingsmodule.

Ik ben ook nieuwsguetig naar dat antwoord van Buienradar.
  • ppj

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten ppj heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 348
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Gespreksmaster

Gespreksmaster

19 mei 2017, 00:10

Kelly wrote:

@mAiden, toch de vraag aan Toon-gebruikers die dit probleem ervaren om de toegang aan te zetten, zodat wij het intern wel kunnen aankaarten.

Dag Kelly,

Ik heb hier ook last van. Echter niet elke nacht en er zit ook geen regelmaat in wanneer wel/niet. Het enige is dat als het probleem zich voordoet dit altijd vlak na 0.00 uur is.

Klantenservice staat opnieuw aan!

ppj
    slimme meters, intergas HRE cv-ketel, Toon, 900 kWh / 80 m3 per jaar
  • Yobotje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Yobotje heeft ontvangen van andere leden.

100 terawatt
    Reacties: 3666
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

19 mei 2017, 00:21

Kelly wrote:

Hallo Kelly, ik heb hetzelfde geneuzel met de Buienradar. Ik zet in de ochtend de toegang ook open.
    Houdoe, Theo. 5x Sl. Stekker; Softw. 3.7.9; Firmw. Ketelmod. 37, Meterad. 35/39; OT; Toon® 2014-2. Poll: Schakelschema's, CV ketelwaterdruk
  • Zuid

250 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Gespreksmaster

Gespreksmaster

19 mei 2017, 08:00

Mijn script heeft afgelopen nacht de gegevens van de xml van buenradar verzamelt per 5 minuten.
    Tussen 00:00 uur en 00:30 uur zijn er geen afzonderlijke gegevens van weerstations aanwezig. Wel lijkt er een buienplaatje te zijn (inhoudelijk nog niet bekeken). Tussen 00:35 en 01:00 zijn de gegeven van de weerstation er weer. Alleen de tekst voor de 5 daagse verwachting ontbreekt dan weer. Na 01:00 is alles weer compleet.
    Vraagje aan de Toon gebruikers. Geeft het "buien" plaatje een oplopende tijd aan voor buien in het komende uur met een actuele starttijd?
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

19 mei 2017, 08:57

Hoi Zuid,

De starttijd loopt gewoon op tot in dit geval 01:15.
    De foto is om 00:18 genomen.

• ppj

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten ppj heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 348
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Gespreksmaster

Gespreksmaster

20 mei 2017, 00:35

[quote=ppj]
    Kelly wrote:

Dag Kelly,

Storing doet zich nu ( 20 mei om 0.10 uur) weer voor. Alleen de afbeelding van buienradar werkt en loopt ook in de tijd. Alle andere info wordt niet op Toon weergegeven ( zie foto's).

ppj

3 Bijlagen

slimme meters, intergas HRE cv-ketel, Toon, 900 kWh / 80 m3 per jaar
  • Yobotje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Yobotje heeft ontvangen van andere leden.

100 terawatt
    Reacties: 3666
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

20 mei 2017, 00:49

[quote=ppj]
    ppj wrote:

Kelly wrote:

Dag Kelly,

Storing doet zich nu ( 20 mei om 0.10 uur) weer voor. Alleen de afbeelding van buienradar werkt en loopt ook in de tijd. Alle andere info wordt niet op Toon weergegeven ( zie foto's).

ppj

Hier hetzelfde verhaal. Helaas.
    Houdoe, Theo. 5x Sl. Stekker; Softw. 3.7.9; Firmw. Ketelmod. 37, Meterad. 35/39; OT; Toon® 2014-2. Poll: Schakelschema's, CV ketelwaterdruk

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Vrienden van Toon