Home
Vrienden van Toon

Beantwoord: Repeater wil niet meer koppelen..

mAiden Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
Reacties: 1819
Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

18 april 2017, 12:07

Mij repeater wil niet meer koppelen aan Toon. Volgende heb ik allemaal al geprobeerd:

1: repeater compleet verwijderd uit Toon (ook bij geavanceerd), opnieuw proberen toe te voegen, Toon zag hem niet. Ook niet in de stopcontact exact onder Toon (Stop stopcontact zit krap aan 20cm onder Toon. Zelfs nog geprobeerd met een verlengsnoer en dan vlakbij Toon houden, ook dit had geen effect)

2: Toon een hard-reset gegeven door de stekker bij cv ketel eruit te halen voor 1 min. Nadat Toon was opgestart, wou mij repeater nog steeds niet verbinden/koppelen.

Wat kan ik nog meer doen? Mij meteradapter wil nu ook meer niet dan wel verbinden. Hij is wel gekoppeld aan Toon, maar de verbinding valt nu weer steeds weg. Heb krap aan 1 ster als ik de verbinding controleer. Heb geregelmatig dat ik geen actuele gas of stroomverbruik kan zien.. Stop ik de meteradapter in stopcontact onder Toon dan heb ik een meer dan perfecte verbinding van 5 sterren..

3: Heb ook al de Meteradapter volledig verwijderd in Toon, ook bij geavanceerd. Toon een hard reset gegeven van 1min, en toen eerst geprobeerd de repeater te koppelen, en toen pas de meteradapter.. Hier pakt Toon wel de meteradapter, maar de repeater wil die niet koppelen, krijg dan weer een foutmelding..

Koppelen van de repeater doe ik als volg: Heel snel 3x op het knopje drukken.. Heb moment gehad dat ik wel 10x drukte, maar koppelen wou die niet..

Mijn Externe Toegang staat aan, ik heb al gebeld met de Toon Support, deze zouden het voorleggen bij de softwareontwikkelaars, terwijl het uit mij oogpunt simpel moet zijn, dat de repeater het heeft begeven..
Misschien dat andere nog weten wat ik kan doen?
Gemarkeerd als antwoord: door mAiden op 18 april 2017, 17:14

Word mij een nieuwe reapter opgestuurd, mij dank is groot Eneco..
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat die binnen is, omdat die gene mij vrouw aan de telefoon had. Die heeft tegen haar gezegd dat het 2wkn kan duren voordat er van leverancier is gewisseld??

@Mods:

Wat hoe wie waarom? Verklaar je nader.

Bekijk origineel
Toon® SW: 3.7.9 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 7 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.7398 ~ Windows 10 PRO Insider Preview: 16199
Resultaten 1 tot en met 19 van 19
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Reacties: 28473
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

18 april 2017, 12:17

Tja de zWave koppeling is soms weerbarstig.
    De laatste keer ben ik met de slimme stekker bijna een uur bezig geweest om te koppelen.
    Druk je niet alleen heeeeel snel, maar ook heeeeel kort.

Het is soms een kwestie van volhouden en de aanhouder wint.
    Groet Ton; Toon® v.4.3.20; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • mAiden Auteur

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten mAiden heeft ontvangen van andere leden.

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

18 april 2017, 12:18

Brandje wrote:

Tja de zWave koppeling is soms weerbarstig.
    De laatste keer ben ik met de slimme stekker bijna een uur bezig geweest om te koppelen.
    Druk je niet alleen heeeeel snel, maar ook heeeeel kort.

Het is soms een kwestie van volhouden en de aanhouder wint.

Heb ik ook al geprobeerd Ton.
    Heb zelfs nu geprobeerd om 1 van mij slimme stekkers ertussen te doen tussen de meteradapter in de meterkast, dan is mij verbinding weer zoals die hoort, 5 sterren.
    Toon® SW: 3.7.9 ~ Nefit OT ~ Toon® Innovator ~ 7 Slimme Stekkers ~ Domoticz: V3.7398 ~ Windows 10 PRO Insider Preview: 16199
  • Brandje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Brandje heeft ontvangen van andere leden.

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

18 april 2017, 12:23

mAiden wrote:

Heb zelfs nu geprobeerd om 1 van mij slimme stekkers ertussen te doen tussen de meteradapter in de meterkast, dan is mij verbinding weer zoals die hoort, 5 sterren.

Ja dat is natuurlijk logisch, want dat is de repater functie weer oké.
    Maar je weet natuurlijk niet zeker of je repeater echt stuk is.

Ben je echt heel lang bezig geweest.
    Je gelooft het misschien niet, maar die keer heb ik met 1 van de 2 slimme stekkers ongeveer 20 keer een koppelingspoging gedaan. Om gek van te worden en toen, zo maar out off the blue pakte Toon de slimme stekker.

Ongelofeloos...........
    Groet Ton; Toon® v.4.3.20; Toon® Veldtester & Innovator; PV1920W; Opwek p/j 1700kWh; 6 Sl. Stekkers scènes via Triggi; 4 Rookmelders; 12 Hue
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

18 april 2017, 12:28

Brandje wrote:

mAiden wrote:

Ja dat is natuurlijk logisch, want dat is de repater functie weer oké.
    Maar je weet natuurlijk niet zeker of je repeater echt stuk is.

Ben je echt heel lang bezig geweest.
    Je gelooft het misschien niet, maar die keer heb ik met 1 van de 2 slimme stekkers ongeveer 20 keer een koppelingspoging gedaan. Om gek van te worden en toen, zo maar out off the blue pakte Toon de slimme stekker.

Ongelofeloos...........

Je kent me een beetje Ton, ik geef niet 1 2 3 op.. Ik ga net zolang door als nodig is, of dat ik zelf in de gaten heb dat het zinloos begint te worden..
    Ben gisteravond om half 9 erachter gekomen, heb het geprobeerd tot half 11.. Toen was ik er wel beetje zat van, was tijd om naar bed te gaan..
    Vanochtend wou ik toch nog niet opgegeven, heb het nog even geprobeerd. Toen was ik er wel klaar mee, en belde de Toon Support, ook op advies van Audrey.
  • Brandje

500 terawatt
    Verkenner

Verkenner

Gespreksmaster

Gespreksmaster

Huisgenoot

Huisgenoot

Duurzaam

Duurzaam

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Co-creatie

Co-creatie

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

Bespaar-expert

Bespaar-expert

18 april 2017, 13:06

Tja als je zo het tijdbestek noemt dan zou ik het ook opgeven.
    Tijd voor een nieuwe repaeter dus!
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

18 april 2017, 13:59

Brandje wrote:

Tja als je zo het tijdbestek noemt dan zou ik het ook opgeven.
    Tijd voor een nieuwe repaeter dus!

Dat dacht ik ook Ton.
    Meneer van Toon Support heeft doorgestuurd naar de softwareontwikkelaars. Waarom is mij compleet onbekend, lijk me duidelijke zaak.
  • mAiden Antwoord

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

18 april 2017, 17:14

Word mij een nieuwe reapter opgestuurd, mij dank is groot Eneco..
    Ben benieuwd hoelang het duurt voordat die binnen is, omdat die gene mij vrouw aan de telefoon had. Die heeft tegen haar gezegd dat het 2wkn kan duren voordat er van leverancier is gewisseld??

@Mods:

Wat hoe wie waarom? Verklaar je nader.
  • FolkertFolkert

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 5237
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

19 april 2017, 13:54

@mAiden

Het kan twee weken duren omdat ze tijdelijk niet op voorraad zijn, dit staat los van onze leverancier.
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

19 april 2017, 14:00

Folkert wrote:

@mAiden

Het kan twee weken duren omdat ze tijdelijk niet op voorraad zijn, dit staat los van onze leverancier.

Dankjewel Folkert.
    Vraagje? Zou jij mij kunnen berichten zodra hij verstuurd is? Of zie jij dat niet?
  • FolkertFolkert

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Folkert heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 5237
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

Zon-expert

Zon-expert

19 april 2017, 14:50

@mAiden

Het voordeel van onze nieuwe leverancier is dat je voortaan zelf de bevestiging krijgt per e-mail wanneer deze verstuurd is, als het goed is weet je het eerder dan mij. Wel kunnen we de status voor je nakijken.
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

21 april 2017, 14:27

Folkert wrote:

@mAiden

Het voordeel van onze nieuwe leverancier is dat je voortaan zelf de bevestiging krijgt per e-mail wanneer deze verstuurd is, als het goed is weet je het eerder dan mij. Wel kunnen we de status voor je nakijken.

Dan krijg ik een mail van? Kan ik dat in de gaten houden. Dankjewel Folkert.
  • KellyKelly

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Kelly heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 2387
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

21 april 2017, 15:08

Dit zal een e-mail van DHL zijn
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

21 april 2017, 15:14

Kelly wrote:

Dit zal een e-mail van DHL zijn

Dankjewel Kelly. Fijn weekend alvast gewenst.
  • KellyKelly

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Kelly heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 2387
    Gespreksmaster

Gespreksmaster

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Klant aan huis

Klant aan huis

Co-creatie

Co-creatie

21 april 2017, 15:32

Geen dank, ook een fijn weekend
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

24 april 2017, 09:02

Bijna week verder. Is al iets bekend moderators?
  • EvavdZEvavdZ

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten EvavdZ heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 892
    Klant aan huis

Klant aan huis

Verkenner

Verkenner

Helpende Hand

Helpende Hand

Toon-expert

Toon-expert

25 april 2017, 14:13

@mAiden,

De repeater is op 18-04-2017 voor je aangevraagd. Zoals aangegeven, kan het maximaal twee weken duren voordat je hem in huis hebt. ;) Je krijgt vanzelf bericht.
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

25 april 2017, 14:41

EvavdZ wrote:

@mAiden,

De repeater is op 18-04-2017 voor je aangevraagd. Zoals aangegeven, kan het maximaal twee weken duren voordat je hem in huis hebt. ;) Je krijgt vanzelf bericht.

Dat betekent nu nog 6dagen Eva.
    Zou die volgende week dinsdag bij mij thuis moeten zijn. Normaal druk ik er niet zo op. Maar heb totaal geen inzicht nu.
  • DeniseMRDeniseMR

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten DeniseMR heeft ontvangen van andere leden.

Eneco Moderator
    Reacties: 429
    Toon-expert

Toon-expert

26 april 2017, 11:38

@mAiden

Wij vinden het ook heel vervelend dat ze niet voorradig zijn en het voorradig krijgen langer duurt dan normaal. We doen onze uiterste best om de repeater zo snel mogelijk bij je thuis te krijgen.
  • mAiden Auteur

500 gigawatt
    Verkenner

Verkenner

Co-creatie

Co-creatie

Klant aan huis

Klant aan huis

Toon-expert

Toon-expert

8 mei 2017, 09:33

Maar even kort update..

Inmiddels nogsteeds geen repeater in huis gehad, of een mail gehad dat hij verstuurd is. Vorige week woensdag (3 mei j.l) is er door Kelly een nieuwe repeater aangevraagd, die van 18-04.2017 doet er morgen al 3wkn over om sowieso al verstuurd te worden..

Het gaat inmiddels de kant op dat ik gecompenseerd mag gaan worden, want heb vanaf volgende week Donderdag al en maand geen normaal inzicht in mij stroom en/of gasverbruik, aangezien Toon de verbinding steeds verlies met de meteradapter..

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)
Vrienden van Toon