zwart scherm, toon doet niets meer | Eneco Community
vraag

zwart scherm, toon doet niets meer

• 30 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 267 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
kan iemand ons helpen. De toon staat op zwart en doet niets meer.

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
@gea33

Welkom op het Toon Forum. Erg vervelend dat Toon op zwart staat want nu kan je niets bedienen. Je kan het volgende controleren/doen:

- Controleer of Toon goed vastzit op de backplate aan de muur
- Reset Toon door de stroom kort (30 sec) van de ketelmodule af te halen. Deze bevindt zich bij de CV ketel. Hierop staat CV ketel / Thermostaat.
- Staat er stroom op het stopcontact waar de ketelmodule op aangesloten is?

Ik hoor het wel of het is gelukt.

Tina
Mijn Toon staat na installeren op zwart en reset helpt niet wat kan ik nu er aan doen .
Hoi @MVG1975 welke reset heb je uitgevoerd?. Het beste is om de adapter van de cv een aantal minuten stroomloos te maken. Dit resulteerd in dat toon na inschakelen op een schone manier de drivers laad. Een soft reset dmv het knopje asn de onderkant toon helpt hierin niet

mocht dit niet helpen zou je het bovenstaande nog eens kunnen doen en dan met het uitschakelen van het modem. Vaak gaat het om een wifi issue.

heb je wel de recente software op toon. Dit is 4.22.7
Mijn Toon staat na installeren op zwart en reset helpt niet wat kan ik nu er aan doen .
Hoi @MVG1975

Werkt de App Toon®️ op Afstand wel? Tenminste als je een abo hebt🤔
Hopelijk wel, zodat je de CV nog kan bedienen.
Ik zou even tot morgen wachten; er zijn genoeg gevallen bekend waarbij na enige tijd Toon®️ toch weer werkte.
Ik neem aan dat het een Toon1 is; als de garantie periode van 2 kaar voorbij is, dan kost een monteur en een nieuwe Toon1 €145.
Dat is iets om vast wel al rekening mee te houden.
Goede avond
Heb de ketel module gecontroleerd en een keer van stroom afgehaald dit helpt niet
Ook heb ik de thermostaat er af gehaald maar dit hielp ook niet .
Hoop niet dat ik een maandag ochtend priduct heb gekocht
Hallo
Heb bijde resets geprobeerd maar dit helpt niet helaas
De Toon app heb ik niet .
Ik wil de toon als gewone thermostaat gaan gebruiken ,de vorige thermostaat had geen beeld meer .
Hallo
Heb alles van het stroom gehaald ook mn router ,dit heeft ook niet mogen baten helaas.
Oké, dan zou je een monteur moeten bellen.
Bedankt voor de reacties 👍

Reageer